Announcement

Collapse
No announcement yet.

Justere saito fa-170r3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Justere saito fa-170r3

    Hei!

    God ide hvordan jeg justerer inn den motorn fra bunn av. Prøvd meg frem og tilbake med tomgangs skuren men får det ikke årntlig til ? Noen som vet hvor mange omdreinga ut den står orginalt ?
    Last edited by karl113; 11-08-12, 21:39.

  • #2
    Ordentlig tynn is her nå, men jeg mener at tomgangsskruen skal være plan med "huset" som grunninnstilling. Altså hverken stikke ut eller være forsenket innover.
    Disse radialene er vel også ganske avhengige av onboard gløding. Spesielt når de er ny. Har lett for og droppe en sylinder før de har fått gått noen liter fuel.

    Comment


    • #3
      Regne med du har boka på den, har lest litt men fant ikke noe om grunn innstilling, men her er link til den ihvertfall
      http://www.horizonhobby.com/pdf/SAI_...ine-Manual.pdf
      Per Reidar Bremseth



      Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
      PA BadBoy med sc70fs
      Seagull Harrier46 med os 70fs
      pluss litt depron da..


      Alt som går opp kommer før eller siden ned....

      Comment


      • #4
        Originally posted by Larsern View Post
        Ordentlig tynn is her nå, men jeg mener at tomgangsskruen skal være plan med "huset" som grunninnstilling. Altså hverken stikke ut eller være forsenket innover.
        Disse radialene er vel også ganske avhengige av onboard gløding. Spesielt når de er ny. Har lett for og droppe en sylinder før de har fått gått noen liter fuel.
        Takk for tipse. skal prøve og begynne sånn, så har jeg nåkka og gu ut etter. Har onboard gløding

        Comment


        • #5
          Originally posted by perreidar View Post
          Regne med du har boka på den, har lest litt men fant ikke noe om grunn innstilling, men her er link til den ihvertfall
          http://www.horizonhobby.com/pdf/SAI_...ine-Manual.pdf

          Har ikke manualen til den, Så takk for den

          Comment


          • #6
            Skal prøve til helga og se om jeg får stilt den inn. Men anbefaler dere meg og ha glødinga på hele tia ? Nå har jeg den opp til 1/2 gass.

            Comment


            • #7
              Synes det hørtes mye ut burde vel holde lenge opp til 1/4 pådrag. Om den faller ut derfra og opp har du alt for fet blanding.

              Comment


              • #8
                Men vist jeg har gløding på hele tia, Så vil den jo tenne mye bedre ?

                Comment


                • #9
                  Men vist jeg har gløding på hele tia, Så vil den jo tenne mye bedre ?
                  Ja og brenne ut pluggene mye fortere. I tilegg kan du få for tidlig tennig med påfølgende dålig efekt og fare for detonering selv med fet blanding.

                  Comment


                  • #10
                    Så hvor lenge burde jeg ha gløding da ? E det bra til 1/2 ? Eller er det bra nåkk til 1/4 ?

                    Comment


                    • #11
                      Får ikke stilt inn driten. Vist jeg gir full gass så e d full effekt i 1 sek så går den dårligere og begynne og fuske. Fordeom æ stenge forgassern så stoppe dn ikke, må skru inn hovednåla. Den bakke høyt. og e hvit røyk fra den, nån som har en forklaring ? feil luftblanding ?

                      Comment


                      • #12
                        På side 10 i bruksanvisningen står det beskrevet hvordan du skal justere forgasseren ift problemene du nå beskriver.
                        Motoren går for rikt, juster skruen med klokka i 1/4 - 1/2 omdr og se på resultatet.
                        Bygger stork.
                        Robbe Do It, trenger liming...
                        Cessna 182 Skyline
                        40 Trainer
                        Tsurugi 60
                        Hughes 300C Robbe Futura 180cm rotordiam..

                        Comment


                        • #13
                          Får den til og gå nåkkså greit, men får den ikke til og gå på lavt turtall. Stiller jeg tomgangs skruen lengere inn så stopper dn.

                          Comment


                          • #14
                            Hva mener du med lavt turtall? Den bør jo kunne gå stabilt ned til ca 2000 RPM.

                            Comment


                            • #15
                              Har ikke målt rpm. Men får den ikke stilt den ned på lavt turtal, servoen trekker gassen så langt tilbake som det går. men motorn stopper ikke. Klarer ikke og se i forgassern om den er helt stengt, men det må den væll være når den e tvingt helt bak. har prøvd og ha litt gass, også satt servo horne fast sånn at gassen e i bånn. så sluppet gassen og servoen trekker sånn at den rører seg i festan.

                              Comment

                              Working...
                              X