Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kinesisk bensin 4 takter er på vei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bare et tips denne starteren er mye bedre en den fra HK. Jeg har begge.
    http://www.sdshobby.net/super-big-starter-master-starter-for-40400-nitro-airplane-or-20cc80cc-gasoline-airplanes-p-2149.html]Super Big Starter/ Master Starter for 40-400 Nitro Airplane or 20CC-80CC Gasoline Airplanes [BY8400-A]- US$50.60 - www.sdshobby.net,SDSHOBBY,www.sdshobby.net[/url]
    Har montert på et 4S 2200 mat 50c batteri og den drar igang 100cc 2t bensiner uten problem.

    Comment


    • Originally posted by affa View Post
      Kun når du ikke ser meg og det er kaldt...
      Har du link til HK starteren? Får ikke choket saitoen og greit å slippe 50 flipp i kulda... Kjørte du 4s A123?

      Mvh
      Alf
      Hehe. Han bruker starter ja.
      Kulda? Det var jo varmegrader i dag Alf
      Balsa

      Comment


      • Re: Kinesisk bensin 4 takter er på vei

        Du måler jo inni bilen....

        Mvh
        Alf
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • Originally posted by bardp View Post
          Bare et tips denne starteren er mye bedre en den fra HK. Jeg har begge.
          http://www.sdshobby.net/super-big-starter-master-starter-for-40400-nitro-airplane-or-20cc80cc-gasoline-airplanes-p-2149.html]Super Big Starter/ Master Starter for 40-400 Nitro Airplane or 20CC-80CC Gasoline Airplanes [BY8400-A]- US$50.60 - www.sdshobby.net,SDSHOBBY,www.sdshobby.net[/url]
          Har montert på et 4S 2200 mat 50c batteri og den drar igang 100cc 2t bensiner uten problem.
          Ja, den ja! Det er vel noen svææære kopper til den, som til og med passer over en forvokst 190 og 109 spinner......hmmmmmm.
          Dont expect, inspect.
          Fun Police everywhere!

          Comment


          • Re: Kinesisk bensin 4 takter er på vei

            Ser fornuftig ut, tror jeg må ordne meg en sånn. Du får si ifra om du skal ha med en på lasset kwik?

            Mvh
            Alf
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • Jepp, jeg tar en jeg og.
              Dont expect, inspect.
              Fun Police everywhere!

              Comment


              • Mon tro om denne koppen er en ekstra stor variant til den startern?

                Ta med en sånn også....

                Discount China Wholesale Big Rubber Ring For BY8400-A 80cc Starter
                Dont expect, inspect.
                Fun Police everywhere!

                Comment


                • Har maken til den starteren som bardp linker til. og er kjempefornøyd. drar fint igang min zdz80cc
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • Originally posted by tyor View Post
                    Har maken til den starteren som bardp linker til. og er kjempefornøyd. drar fint igang min zdz80cc
                    ZDZ 80 ja, da er det akkurat den jeg trenger, med størst mulig kopp, hehe. En 1/4 skala Bf-109 spinner er ikke akkurat liten....
                    Dont expect, inspect.
                    Fun Police everywhere!

                    Comment


                    • jeg kjøpte min fra himodel men er akuratt samma starteren tror jeg. den har 59mm kopp
                      12-18V High Torque Wide Range Electric Starter (40 to 180 class Nitro/ 15-30CC Gas Engine) W/ D59mm Drive Cone

                      Edit: gummien er 52mm utvendig og 38mm innvandig. selve alukoppen er 59mm utvendig. er vel samme gummicon som du linket til kwik
                      Last edited by tyor; 03-01-13, 21:36.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • Originally posted by bardp View Post
                        Bare et tips denne starteren er mye bedre en den fra HK. Jeg har begge.
                        http://www.sdshobby.net/super-big-starter-master-starter-for-40400-nitro-airplane-or-20cc80cc-gasoline-airplanes-p-2149.html]Super Big Starter/ Master Starter for 40-400 Nitro Airplane or 20CC-80CC Gasoline Airplanes [BY8400-A]- US$50.60 - www.sdshobby.net,SDSHOBBY,www.sdshobby.net[/url]
                        Har montert på et 4S 2200 mat 50c batteri og den drar igang 100cc 2t bensiner uten problem.
                        Hvordan er denne å holde? Ser ikke ut som håndtaket er særlig godt utformet med tanke på at en må få nok press mot spinneren. Men det er kanskje ikke noe problem? Hadde siktet meg inn på hk-varianten, men ble mer usikker nå. Liker at hk sin har batteriholder integrert, men liker ikke det jeg leser om belter som ryker og er vanskelige å skaffe.
                        Stein Johnsen
                        http://www.blåmåsan.com

                        Comment


                        • Jeg synes den er hlkt grei og holde, batteriet har jeg bare festet til starteren med en slik borelåsrem. Den starteren til HK er mye latere og remen ryker fort om du bruker den på noe annet en småmotorer.
                          Last edited by bardp; 04-01-13, 17:37.

                          Comment


                          • Originally posted by affa View Post
                            Ser fornuftig ut, tror jeg må ordne meg en sånn. Du får si ifra om du skal ha med en på lasset kwik?

                            Mvh
                            Alf
                            Jeg slenger meg på hvis du ikke allerede har bestillt Alf
                            Balsa

                            Comment


                            • Ble det mere testing med denne motoren Affa?

                              Skal til å montere en 1/3 Super cub for en klubbkollega og har lyst til å gjøre et vilt forsøk. Hadde vært moro å sett om det er mulig å få den i lufta med en 38 kubikk firtakter. Vedkommende som eier flyet sier han kun skal fly rolig skala svinger og åttetall uten så mye som et forsøk på en loop engang.

                              Er det noen som tror det kan gå, kvartskala cub har jeg sett flydd med 15 kubikk med hell, så hvorfor ikke?

                              Hva med å prøve enda litt større propell med dertil lavere turtall, kan det gå?

                              Lurer fælt på om det er liv laga for å prøve dette, skyt i vei med meninger folkens!
                              Terje Pedersen

                              Indre Østfold Modellflyklubb

                              91399490

                              Comment


                              • Litt angående denne starteren;

                                12-18V High Torque Wide Range Electric Starter (40 to 180 class Nitro/ 15-30CC Gas Engine) W/ D59mm Drive Cone

                                Kontra denne;
                                Turnigy Lipoly Belt Drive Starter for 2-stroke 160 & 90 Size Gas Engines

                                Jeg har begge nå, og fått testet begge to.

                                Må si jeg er kjempefornøyd med begge to.

                                En litt morsom ting;
                                Skulle starte en 70cc twin med den store starteren , det var en stor Fw-190 spinner på flyet.

                                Den store starteren var ikke mulig å bruke. Plastikken på starter-koppen er veldig hard på den store startern,
                                så den bare skled rundt på spinneren. Flyttet over batteriene til den lille;

                                Og jaggu, koppen på den lille er mere silikon-aktig, og den sugde seg fast i den svære spinnern, og startet motoren.

                                Både Trond og undertegnede har hatt følgende hendelse på den lille; Sett-skruen på akslingen løsnet, så vi trodde
                                begge at nå hadde beltet røket. Men nei, det var bare å tight'e opp skruen igjen.
                                Dont expect, inspect.
                                Fun Police everywhere!

                                Comment

                                Working...
                                X