Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kinesisk bensin 4 takter er på vei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tror nok det vil gå men ganske marginalt ig og den bør nok flys skala likt i så tilfelle. I tillegg får du nok en passe stor kladas med bly foran der.

    Prøvd å rapporter
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • Det heller nok mot å prøve ja. Skjer ikke så mye før etter sommeren, men tilbakemeldinger skal bli. Tenkte kanskje det kunne gå å prøve med en Vess 22A. Den anbefales bl. a til 45 to-takt.

      En annen ting er jo at motoren veier sine 1310 gram, ikke mye lettere enn enn 50 to-takt så med batterier etc. helt fremme kan det kanskje være mulig å finne rett CG uten for mye bly. Høyere vekt er i hvertfall greit å unngå med marginalt oppsett. Skal ikke så fryktelig mye power til for å fly en cub heller da. hadde Laser 150 i min kvartskala, og det var veldig mye motor, fløy best på kvart throttel.
      Terje Pedersen

      Indre Østfold Modellflyklubb

      91399490

      Comment


      • Originally posted by affa View Post
        Var nok mest ment som en spøk også
        Den sitter i min nye Hangar 9 30cc og fungerer egentlig veldig bra der. Den er montert inverted og jeg har i ettertid sett at det anbefales å swappe slangene fra innsugsbendet med slangen på forgasseren. Det skal visstnok gjøre motoren bedre. I tillegg klemte den nok litt og ble litt varm så den må baffles før sommeren kommer...

        Men så snart stripa har blitt bra og vinteren satt seg så blir det NGH inn i Mustangen og tror det blir en fin kombinasjon
        Hva mener du med å swappe slangene ?
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • Det gjaldt Moki 50 og ikke NGH
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • Har testet litt forskjellige propeller på ngh motoren. og her er resultatene.
            bambula 18x8 7300rpm 4.9kg
            master 20x10 5700rpm 4.8kg
            xoar 20a 3d 5300rpm 4.5kg
            20x8 carbon 5900rpm 5.1kg hobby king prop med størrelse trykt på huben
            18x8 carbon 7000rpm 3.2kg hobby king prop med størrelse trykt på ene bladet, (Totalt ubrukelig virker det som)
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • Etter å ha kjørt rundt 10L bensin gjennom denne. så fikk jeg litt problemer i dag. Den holdt på å stoppet for meg i lufta ett par ganger. Trodde det var fordi det var kaldere enn det hadde vært noen gang jeg har flydd med den før, slik att den ble mager. Prøvde å gi den litt mer på dysenålene men det hjalp ikke.

              Da jeg også skulle gjøre om litt på motorfestene så tok jeg av hele motoren og åpnet den for en innspeksjon. Den ser helt fin ut inni. Det var masse olje både i veivhuset og ved vippearmene til ventilene så den får bra med smøring, selv om jeg kjører med bare 2% olje.
              Alle lagre er helt tette og fine, ikke noe slark å oppspore.

              Fant også grunnen til att den ikke gikk helt bra i dag. H-nåla går veldig lett rundt så den har nok flyttet seg av seg sjøl av vibrasjoner, så den fikk alt for mye, Den hadde sktudd seg ut en runde.

              Når jeg kjøpte denne så ble det reklamert med att det var den nye versjonen med 3 stempelringer, er 2 vanlige ringer og den nederste ser ut som oljeringen på en bilmotor

              Himodel har forresten fått inn ett nytt parti med denne motoren nå, Er vist en på vei hit

              Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	49.6 KB
ID:	604564

              Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	55.9 KB
ID:	604565

              Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	85.9 KB
ID:	604566
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • Nå ha HK begynt å selge denne motoren også, til en litt lavere pris enn himodel http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ke_Engine.html
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • Prisen er jo utrolig lav for en motor på denne størrelsen

                  Comment


                  • JA. Det er ikke de sprekeste motorene på markedet, men virker veldig stabile og driftssikre. Så kan kan ikke klage på prisen nei. Driver å kjører inn min nummer 2 av denne som skal inn i en ESM aichi d3a1. blir spennende å se om den funker like bra. men ser helt topp ut foreløbig
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • Har nå min andre NGH gf38 under innkjøring. Den skal inn i en ESM aichi d3a1 val.

                      Den jeg har i storchen går bare bedre og bedre for hver tur så de trenger nok litt lang innkjøring før de de yter maks. Har vel rundt 10liter med bensin gjennom den nå.

                      Den nye kjører jeg nå med en turnygy 16x12 propell. og har da tomgang på litt under 2000rpm og topp turtal på nesten 6000rpm. Den er da ikke fintunet enda og går litt rikt.

                      En videsnutt her fra i går
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • Har tatt motoren av storchen da flyet er under reperasjon/vedlikehold. Fant ut jeg skulle åpne motoren og se hvordan den så ut innvendig. har nå hatt den i ca 2år. Aner ikke hvor mange lite bensin jeg har kjørt gjennom den men har mange fly turer med den. Da jeg tørket bort olja som var i motoren så den nesten helt ny ut, og ikke noe merkbart slark i noen lagre eller deler Denne går nok mange turer fortsatt.
                        Attached Files
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • Helt speilblank sylinder uten riper Du tok ikke noen bilder av toppen og ventilene ? Spent på soting rundt eksosventilen.
                          Last edited by bth; 23-06-15, 07:56.
                          Bfight 210
                          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                          Phoenix RC Club

                          Comment


                          • Nei tok ikke bilder av toppen. Var litt sot men ikke mer enn man kam forvente ved bruk av oljeblandet bensin. Det som er litt rart på denne motoren er att innsugsventilen er større enn eksosventilen. Trodde det pleide å være motsatt.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • Originally posted by tyor View Post
                              Nei tok ikke bilder av toppen. Var litt sot men ikke mer enn man kam forvente ved bruk av oljeblandet bensin. Det som er litt rart på denne motoren er att innsugsventilen er større enn eksosventilen. Trodde det pleide å være motsatt.
                              Tyder nok på at de som har laget motoren ikke helt vet hva de driver på med .
                              Bfight 210
                              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                              Phoenix RC Club

                              Comment


                              • Insug og eksosport har samme feste. Kanskje det går og bytte om hvis man snur kammen eller noe
                                Tom Nohr
                                Tennisveien 9
                                2450 Rena

                                Frsky taranis 9+
                                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                                + diverse små ting

                                Comment

                                Working...
                                X