Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kinesisk bensin 4 takter er på vei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by affa View Post
    Har en Moki 50 med meget kompresjon, skal du trimme den for meg? Synes den går som en dass....
    Er nok litt utenfor mitt nedslagsfelt dette siden jeg vanligvis bygger bilmotorer i skala 1:1.
    Ser ikke helt for meg å håndfile en ny kam og spikke ny topp men det er klart, er betalingen grei så gjør jeg hva som helst
    Mvh
    Morten Aase

    Comment


    • #92
      God å høre at det løste seg, samt at vi alle sikkert har lært en del på denne tråden
      ---
      Mvh
      Hasse Andre Ruud
      Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

      Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

      Comment


      • #93
        Er det noe forksjell på ytelsen???
        Lars Norberg

        Comment


        • #94
          Originally posted by Lars N View Post
          Er det noe forksjell på ytelsen???
          Har ikke helt fått sjekket men var rundt 7800 rpm med 18x6 Menz.

          Her er en skikkelig kvasivideo som er filmet med mobil mens jeg starter uten vinge. Det er nesten tatt rett ut av læreboka....

          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #95
            Originally posted by Karmann View Post
            Er nok litt utenfor mitt nedslagsfelt dette siden jeg vanligvis bygger bilmotorer i skala 1:1.
            Ser ikke helt for meg å håndfile en ny kam og spikke ny topp men det er klart, er betalingen grei så gjør jeg hva som helst
            Var nok mest ment som en spøk også
            Den sitter i min nye Hangar 9 30cc og fungerer egentlig veldig bra der. Den er montert inverted og jeg har i ettertid sett at det anbefales å swappe slangene fra innsugsbendet med slangen på forgasseren. Det skal visstnok gjøre motoren bedre. I tillegg klemte den nok litt og ble litt varm så den må baffles før sommeren kommer...

            Men så snart stripa har blitt bra og vinteren satt seg så blir det NGH inn i Mustangen og tror det blir en fin kombinasjon
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #96
              Flott ar du har fått den till.
              Har du muligheten til og teste NGH motoren med en større proppell? I følge TS sin side skal den jo kunne dra en 20x8 og det skulle vært morro og vite hvilket turtall den klarer med en slik med.

              Comment


              • #97
                Re: Kinesisk bensin 4 takter er på vei

                Det kommer, bare litt hektisk tid

                Har lagt frem propeller fra minst til størst. Og det er vel NGH som har anbefalt propellere og Throttlestore som anbefaler utfra det

                Mvh
                Alf
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #98
                  Originally posted by affa View Post
                  Det kommer, bare litt hektisk tid

                  Har lagt frem propeller fra minst til størst. Og det er vel NGH som har anbefalt propellere og Throttlestore som anbefaler utfra det

                  Mvh
                  Alf


                  Ser frem til resultatene

                  Må bare si at det er veldig bra test du har gjennomført så langt
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by Lars N View Post
                    Må bare si at det er veldig bra test du har gjennomført så langt
                    Test å test fru Blom? Det er jo bare en praktisk montering for å sjekke hvordan motoren duger. Altså ingen stor vitenskapelig fraplukking og analyse men folk flest vil vel se hvordan den går og yter samt stabilitet? Det er ihvertfall det jeg er nysgjerrig på når nye motorer kommer...
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • Helt klart det som nokk interesserer de fleste av oss er hva den klarer med litt forskjellige propeller. Startvillighet og stabilitet. Rapport fra testflygning er også interessant særlig med tanke på hvordan den oppfører seg i mellomregistret når den kommer i lufta.

                      Comment


                      • Originally posted by affa View Post
                        Test å test fru Blom? Det er jo bare en praktisk montering for å sjekke hvordan motoren duger. Altså ingen stor vitenskapelig fraplukking og analyse men folk flest vil vel se hvordan den går og yter samt stabilitet? Det er ihvertfall det jeg er nysgjerrig på når nye motorer kommer...
                        Er jo ikke en vitenskapelig analyse som er interesant vettu. Vi vil vite hvordan den funker ikke hvor mange tusendeler klaringen er på
                        Lars Norberg

                        Comment


                        • Re: Kinesisk bensin 4 takter er på vei

                          Fikk flydd noen turer på Damtjern i nydelig vær i dag.

                          Testa følgende propellere med tilhørende rpm.

                          18*6 = 7600
                          18*10= 6500
                          19*8= 6500

                          Leanet den inn og synes den går fint. Første oppstart var med starter da jeg ikke hadde den store kompresjonen men etter dette var den forholdsvis lett å flippe i gang.

                          Mvh
                          Alf
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • Jaha, han brukte starter.............
                            Last edited by kwik; 03-01-13, 17:23.
                            Dont expect, inspect.
                            Fun Police everywhere!

                            Comment


                            • Re: Kinesisk bensin 4 takter er på vei

                              Kun når du ikke ser meg og det er kaldt...
                              Har du link til HK starteren? Får ikke choket saitoen og greit å slippe 50 flipp i kulda... Kjørte du 4s A123?

                              Mvh
                              Alf
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment


                              • Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

                                Ja, 2 stk 2S Life, i serie slik at det blir 4S.

                                Kan være lurt å ha inne i bua når det er kaldt, og bare hentes ut ved bruk
                                Dont expect, inspect.
                                Fun Police everywhere!

                                Comment

                                Working...
                                X