Unconfigured Ad

Collapse

Støyrduksjon.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RGJ
    • Jul 2004
    • 922

    #31
    de som har brukt dette reaporterer om inegne problemer men vil tro kunsten er at det må sitte "løst" og har ikke de fleste bakmontert forgasser slik at bevegelsen her ikke vil bli for stor?
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

    Comment

    • syver
      • Aug 2009
      • 914

      #32
      her er en som bruker fjærer som demper på throttleservo. Click image for larger version

Name:	eng box.jpg
Views:	1
Size:	69.3 KB
ID:	600412
      Terje syvertsen
      www.ModumModellSportklubb.com
      3dhs edge mintor 38
      C-arf edge dle 111 v3.
      C-ARF extra 330l da 100.

      Comment

      • RGJ
        • Jul 2004
        • 922

        #33
        har sendt endel pm til noen av disse som har fåt det til så da venter vi på svar...nei få pakket i bilen ..en skal jo fly!!!
        Rune Gjelsnes
        Vikersund
        92624841

        Comment

        • arnstein
          • Jul 2008
          • 26

          #34
          Originally posted by Tertitten
          Leste litt om det på FG ja.
          Men i video`n som syver la ut, så ser det jo ganske tøft ut for eksos-systemet. Vrir seg ganske mye syns jeg.
          Men som du sier, dette må testes ut. Egentlig er det jo testet så det funker helt sikkert, men er det vært det mtp. støyen, hjelper det merkbart
          En svale gjør ingen sommer......
          Samme kan sies om støyreduksjon, det hjelper ikke å redusere skrogstøyen når andre komponenter er vesentlig høyere. F.eks. er din tipphastighet på propellen vesentlig over 600 km/t (M0.5SL), vil det jalle fra omkringliggende åser etter en WOT lowpass uansett motoroppheng.
          Og står stikkflammene ut av eksosrøra, hjelp heller ikke avansert motoroppheng!
          Adding acoustic levels sum sound levels 10 - combining addition summation decibel levels or SPL of up to ten non-coherent sound sources identical summing 1/3 octave spl full octave sum sound pressure level noise sound pressure acoustic pressure volts
          Her kan man selv regne effekten av å redusere en støykilde og beholde de andre på samme nivået. (Skal ikke gå god for algoritmene, men to støykilder på samme nivå gir en økning på 3dB så det er vel ikke så hakkende gale.)
          Men hvordan dette virker i praksis blir spennende å høre, teori er nå én ting!
          Arnstein

          Comment

          • rcmodeller
            Forhandler
            • Jun 2003
            • 374

            #35
            Originally posted by Balsahøvel
            Hørt om Hattori, Asano og Greve? Paulsenpotta var kanskje det beste man fikk på 70 - 80-tallet?
            Solgte og brukte både Hattori og Rossi langpiper både på 90 tallet og godt etter århundreskiftet.

            Begge typene ble lagt til side til eget bruk til fordel for Paulsenpotta.

            Når Paulsenpotta fungerte bedre enn Rossi sine egne langpiper (som egentlig var Hattoripiper) på Rossi motorer, så ga det en klar pekepinn om at Hr Paulsen visste hva han holdt på med.

            RCModeller

            Comment

            • RGJ
              • Jul 2004
              • 922

              #36
              Solgte og brukte både Hattori og Rossi langpiper både på 90 tallet og godt etter århundreskiftet.

              Begge typene ble lagt til side til eget bruk til fordel for Paulsenpotta.

              Når Paulsenpotta fungerte bedre enn Rossi sine egne langpiper (som egentlig var Hattoripiper) på Rossi motorer, så ga det en klar pekepinn om at Hr Paulsen visste hva han holdt på med.

              RCModeller
              Vel om det var Hattori som laget Rossi pipene skal ikke jeg si noe om , men de siste Hattori pipene dempet ihvertfall mye bedre en de Rossi pipene , og når det gjelder Paulsen pipa er den fin på lyd men elendig på effekt i forhold til de andre, Paulsen viste nok hva han drev med men desverre tok de mye effekt og de siste pipene fra feks Greve og Hattori er stillere og med bedre effekt en Paulsen potta...hvordan jeg vet det...praktisk test...
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

              Comment

              Working...