Unconfigured Ad

Collapse

Hvor er det best og kjøpe seg YS 175 CDI?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

Canada produserer ikke YS.
    Nei det er derfor jeg har bestilt den fra Japan.

Comment

• Thinnthinn
      • Sep 2002
      • 1172

Originally posted by rcmodeller
      Kjøp hvorfra ting er produsert.

Eller hvorfra leverandør kan dokumentere klare linjer til produsent.

Det er mitt råd.

Ikke kjøp fra diffuse mellomledd som bare kan dokumentere, eller ikke dokumentere mellomledd osv.

Canada produserer ikke YS.

RCModeller
      Jau...
      Rc-Japan er vel så nærme man kommer YS direkte. Ang motorfeste,så produserer Merle Hyde for salg hos Central Hobbies i Canada.
      Kjenner dessverre ikke til nevnte diffuse mellomledd.
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• arnstein
        • Jul 2008
        • 26

Originally posted by Thinnthinn
        Jau...
        Rc-Japan er vel så nærme man kommer YS direkte. Ang motorfeste,så produserer Merle Hyde for salg hos Central Hobbies i Canada.
        Kjenner dessverre ikke til nevnte diffuse mellomledd.
        Nå ligger vel Central Hobbies i Billings, Montana, USA. Skal man kjøpe YS i Canada blir det igjennom diffuse mellomledd

Arnstein

Comment

• Thinnthinn
          • Sep 2002
          • 1172

Hehe, der ser du! Har levd i "trua" i alle disse år... Har jo ikke forstått hvorfor YS'ene mine er laget i smijern og tannpirkere??
          Audun Thinn
          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• bardp
            • Nov 2010
            • 2473

Da er motoren bestilt fra RC Japan den kom på Kr 4.716 inklusiv frakt.

Comment

• bardp
              • Nov 2010
              • 2473

Leser i manualen til YS 175 CDI at motoren skal kjøres på alkoholbasert drivstoff med fra 0-25% Nitro og 5-15% olje. Skal tro om det innebærer at den kan kjøre på E85 med 5% Klots 2t olje. I såfall blir den vanvittig billig i drift.

Comment

• arnstein
                • Jul 2008
                • 26

Det kan bli en utfordring med silikon O-ringene i motoren, se under "cleaning" i manualen, det er tross alt 15% som ikke er alkoholbasert. Men det finnes jo O-ringer uten silikon...så kanskje?
                Arnstein

Comment

• bardp
                  • Nov 2010
                  • 2473

Er vel en metode for og fjerne mesteparten av bensinen fra E85 uten at jeg kjenner fremgangsmåten. Men når jeg tenker meg omm er det silikonslanger jeg har brukt når jeg har testet motorer med E85 og de ser ikke ut til å ha tat skade av det.

Comment

• bardp
                    • Nov 2010
                    • 2473

Da var YS 175 CDI kommet i hus. Får montere den inn i neste uke, i første omgang i samme festet som jeg har brukt til 160 motoren så får jeg se hvodan det fungerer før jeg eventuelt bestiller noe nyt feste.

Comment

• bardp
                      • Nov 2010
                      • 2473

Da har jeg kjørt en tank på bakken med 15/20 fuel for innkjøring og vært i lufta noen turer med 23/15 fuel. Motoren er jo helt vanvittig letstartet og har en fantastisk stabil tomgang på 1240 RPM. Den er nokk kansje ikke riktig så mye kraftigere en 160 motoren som en skulle få inntryk av når en leser om den. Den drar en APC 20x10W til 6500 RPM på bakken og flyr fint med den. Men med den propellen savner jeg YS akselrasjonen blir litt som 2t bensiner bruker litt tid på og få fult turtall. Har nå satt på en APC 20x8 og da komm akselrasjonen. Skal bestille meg en MEJZLIK 20X8 CARBON PROPELL blir sikkert bra. Men det vil i praksis si at den kun drar 1" større propell en 160 motoren. Noe av det fineste med denne motoren er jo at alt som heter detonering og denslaks ikke eksisterer en kan strupe den ned på nåla til den stopper uten antydning til bråstopp eller ulyder. Og ikke minst handstarte den uten fare for og miste fingrene.
                      Last edited by bardp; 09-06-13, 13:33.

Comment

Working...