Unconfigured Ad

Collapse

Ureint register på DLE111 v4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lars_30
    • Jan 2012
    • 482

    #16
    Jeg har bestilt tenningsanlegg for å prøve... Er det ikke det er det uansett greit å ha et i reserve... Og hjelper ikke det får jeg prøve med en annen gasser... Vi får bare prøve elimineringsmetoden ja... Jammen godt man har reservefly som virker...
    Hangaren full av drit...

    Comment

    • lpriis
      • Jan 2005
      • 534

      #17
      Prøv å sett på life eller lipo..kan vere spenninga som er litt for lav..og om du har mulighet til å ta av cowling å prøve med orginalpotter.
      Lars Petter Nesse

      Votec 322 40% 3W170cs
      Extra 330 40% 3W212cs

      Comment

      • lars_30
        • Jan 2012
        • 482

        #18
        Prøvd med 6 v. Hjalp ikke.
        Prøvd med nytt tenningsanlegg og pick up. Hjalp heller ikke.
        Demonterte så eksosanlegg. Fant ingen mistenkeligheter.
        Demonterte forgasser og reed ventil. Der mangler ene hjørnet av den ene ventilen. Bingo.
        Leser på nett at jeg ikke er den første med en V3 111 som har dette problemet.
        Spørsmålet blir da... Hvor får jeg tak i nytt ventilmateriale i en fei? Trenger jo kun "lappene" da ventilhuset er helt i orden...
        Hangaren full av drit...

        Comment

        • Kenolang
          • Jul 2010
          • 2530

          #19
          Originally posted by lars_30
          Prøvd med 6 v. Hjalp ikke.
          Prøvd med nytt tenningsanlegg og pick up. Hjalp heller ikke.
          Demonterte så eksosanlegg. Fant ingen mistenkeligheter.
          Demonterte forgasser og reed ventil. Der mangler ene hjørnet av den ene ventilen. Bingo.
          Leser på nett at jeg ikke er den første med en V3 111 som har dette problemet.
          Spørsmålet blir da... Hvor får jeg tak i nytt ventilmateriale i en fei? Trenger jo kun "lappene" da ventilhuset er helt i orden...
          Kjøp ny ventil med hus...
          EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
          EF Yak-54. 110"
          EF MXS 83"
          GB Yak-55 2,2m

          Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
          Takk til:
          Autopartner.se
          http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

          Comment

          • OlaGB
            • Aug 2007
            • 580

            #20
            Du er tydelig på sporet av det som trolig er årsaken, men jeg nevner det allikevel;

            Endel av disse små forgasserne har for svakt fjørpress på "membran lever arm" også, som kan resultere i lignende problemer.

            Lever armen må være justert _riktig_ (her fins det måleverktøy på ebay for småpenger), og en ha stram nok fjør under den til å oppnå minst 25psi pop-off trykk målt på bensintilførsel tilkobling på forgasser. De skal være det ifra fabrikk, men er ofte svakere.

            Dette gjelder visst de fleste modellflymotorene vi sysler med.
            Ref. Motorguruen PE Reivers (R.I.P), ifra en tråd på FG.
            Ola G Bråten -77
            Sunndal flyklubb avd. Modellfly
            Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
            3DHS Slick 89" Q80-8m
            Jeti DS-16

            Comment

            • lars_30
              • Jan 2012
              • 482

              #21
              Originally posted by OlaGB
              Du er tydelig på sporet av det som trolig er årsaken, men jeg nevner det allikevel;

              Endel av disse små forgasserne har for svakt fjørpress på "membran lever arm" også, som kan resultere i lignende problemer.

              Lever armen må være justert _riktig_ (her fins det måleverktøy på ebay for småpenger), og en ha stram nok fjør under den til å oppnå minst 25psi pop-off trykk målt på bensintilførsel tilkobling på forgasser. De skal være det ifra fabrikk, men er ofte svakere.

              Dette gjelder visst de fleste modellflymotorene vi sysler med.
              Ref. Motorguruen PE Reivers (R.I.P), ifra en tråd på FG.
              Takk skal du ha! Det var nyttig info!
              Hangaren full av drit...

              Comment

              • Tertitten
                • Dec 2007
                • 3014

                #22
                Har funnet feilen på Mintoren min Løst forgasser spjeld
                Går som ei kule nå
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment

                • Kenolang
                  • Jul 2010
                  • 2530

                  #23
                  Originally posted by Tertitten
                  Har funnet feilen på Mintoren min Løst forgasser spjeld
                  Går som ei kule nå
                  ARF motor....?
                  EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                  EF Yak-54. 110"
                  EF MXS 83"
                  GB Yak-55 2,2m

                  Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                  Takk til:
                  Autopartner.se
                  http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                  Comment

                  • lars_30
                    • Jan 2012
                    • 482

                    #24
                    Med nye custommade reedventiler fra Boyesen er nå DLE'n min i storform!
                    Hangaren full av drit...

                    Comment

                    Working...