Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Jeg har bestilt tenningsanlegg for å prøve... Er det ikke det er det uansett greit å ha et i reserve... Og hjelper ikke det får jeg prøve med en annen gasser... Vi får bare prøve elimineringsmetoden ja... Jammen godt man har reservefly som virker...
Prøvd med 6 v. Hjalp ikke.
Prøvd med nytt tenningsanlegg og pick up. Hjalp heller ikke.
Demonterte så eksosanlegg. Fant ingen mistenkeligheter.
Demonterte forgasser og reed ventil. Der mangler ene hjørnet av den ene ventilen. Bingo.
Leser på nett at jeg ikke er den første med en V3 111 som har dette problemet.
Spørsmålet blir da... Hvor får jeg tak i nytt ventilmateriale i en fei? Trenger jo kun "lappene" da ventilhuset er helt i orden...
Prøvd med 6 v. Hjalp ikke.
Prøvd med nytt tenningsanlegg og pick up. Hjalp heller ikke.
Demonterte så eksosanlegg. Fant ingen mistenkeligheter.
Demonterte forgasser og reed ventil. Der mangler ene hjørnet av den ene ventilen. Bingo.
Leser på nett at jeg ikke er den første med en V3 111 som har dette problemet.
Spørsmålet blir da... Hvor får jeg tak i nytt ventilmateriale i en fei? Trenger jo kun "lappene" da ventilhuset er helt i orden...
Kjøp ny ventil med hus...
EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
EF Yak-54. 110"
EF MXS 83"
GB Yak-55 2,2m
Du er tydelig på sporet av det som trolig er årsaken, men jeg nevner det allikevel;
Endel av disse små forgasserne har for svakt fjørpress på "membran lever arm" også, som kan resultere i lignende problemer.
Lever armen må være justert _riktig_ (her fins det måleverktøy på ebay for småpenger), og en ha stram nok fjør under den til å oppnå minst 25psi pop-off trykk målt på bensintilførsel tilkobling på forgasser. De skal være det ifra fabrikk, men er ofte svakere.
Dette gjelder visst de fleste modellflymotorene vi sysler med.
Ref. Motorguruen PE Reivers (R.I.P), ifra en tråd på FG.
Ola G Bråten -77
Sunndal flyklubb avd. Modellfly
Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
3DHS Slick 89" Q80-8m
Jeti DS-16
Du er tydelig på sporet av det som trolig er årsaken, men jeg nevner det allikevel;
Endel av disse små forgasserne har for svakt fjørpress på "membran lever arm" også, som kan resultere i lignende problemer.
Lever armen må være justert _riktig_ (her fins det måleverktøy på ebay for småpenger), og en ha stram nok fjør under den til å oppnå minst 25psi pop-off trykk målt på bensintilførsel tilkobling på forgasser. De skal være det ifra fabrikk, men er ofte svakere.
Dette gjelder visst de fleste modellflymotorene vi sysler med.
Ref. Motorguruen PE Reivers (R.I.P), ifra en tråd på FG.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment