Skal nå teste ut en JC motor fra Elefun. Dette er jo en meget prisgunstig motor, som virkelig bør være aktuell i lavbudskjettoppsett.
Under 5000,- kr for en spillny 120cc motor
Fra Norsk forhandler, levert på døra omtrent dagen etter bestilling, uten noe juksing med toll og mva.
Trygg og grei garanti fra Norsktalende foretning
Av det jeg veit pr i dag, går denne rett inn i samme fester og overføringer som DLE 111.Skal være samme eksos oppsett også.
Dette vil jeg nå få bekreftet da DLE`n i Sukhoy`n skal over i annet prosjekt og JC`n skal inn her.
Blir spennende å sammenlignet denne i forhold til DLE`n som har tatt det meste av lavprisoppsettene til nå. Bør jo være litt mer tak i denne da den er litt større. Spennende å se hvordan den er mtp. justering og ikke minst "gange", i hele registeret.
Noen sammenligninger:
JC 120
Engine type 2-stroke gasoline engine
Spark plug NGK CM6 or JC CM6
Carburetor Walbro special-designing vacuum pump diaphragm
Power 12.5hp/8000rpm (DLE 11,2 hp @ 7.500 )
Practical running speed 1200-8000rpm (DLE 1300- 8500 Rpm)
Weight 2620g ( DLE 2500g)
Ignition CDI (4.8-7,4V)
Gas/Oil ratio 25-30:1 break-in/2hr 35-40:1 after break-in
Screw propeller dimensions 27x8-29x8 ( DLE 26X12,27X10,28X10)
Ikke mye forskjell i vekt heller, 120 g merker vi vel ikke
Den ekstra hesten bør vel utligne dette
Det som er litt spennende er jo det alle prater om, holdbarhet. Billige kinamotorer holder ikke lenge........ Ok, holder kanskje ikke like lenge som for eksempel. 3W/DA, men jeg kan jo kjøpe 2 stk motorer for samme sum penger. Og man hører da om motorer som må en tur tilbake til fabrikken av di andre merkene også.
Blir vertfall artig å teste noe nytt, selv om jeg var veldig nære på en V3 DLE. Er veldig godt fornøyd med DLE motorene, men jeg skal forsøke å gi en ærlig tilbakemelding på denne.
Motoren ligger på posthuset nå , men får ikke hentet den før mandag
Under 5000,- kr for en spillny 120cc motor

Trygg og grei garanti fra Norsktalende foretning

Av det jeg veit pr i dag, går denne rett inn i samme fester og overføringer som DLE 111.Skal være samme eksos oppsett også.
Dette vil jeg nå få bekreftet da DLE`n i Sukhoy`n skal over i annet prosjekt og JC`n skal inn her.
Blir spennende å sammenlignet denne i forhold til DLE`n som har tatt det meste av lavprisoppsettene til nå. Bør jo være litt mer tak i denne da den er litt større. Spennende å se hvordan den er mtp. justering og ikke minst "gange", i hele registeret.
Noen sammenligninger:
JC 120
Engine type 2-stroke gasoline engine
Spark plug NGK CM6 or JC CM6
Carburetor Walbro special-designing vacuum pump diaphragm
Power 12.5hp/8000rpm (DLE 11,2 hp @ 7.500 )
Practical running speed 1200-8000rpm (DLE 1300- 8500 Rpm)
Weight 2620g ( DLE 2500g)
Ignition CDI (4.8-7,4V)
Gas/Oil ratio 25-30:1 break-in/2hr 35-40:1 after break-in
Screw propeller dimensions 27x8-29x8 ( DLE 26X12,27X10,28X10)
Ikke mye forskjell i vekt heller, 120 g merker vi vel ikke

Det som er litt spennende er jo det alle prater om, holdbarhet. Billige kinamotorer holder ikke lenge........ Ok, holder kanskje ikke like lenge som for eksempel. 3W/DA, men jeg kan jo kjøpe 2 stk motorer for samme sum penger. Og man hører da om motorer som må en tur tilbake til fabrikken av di andre merkene også.

Blir vertfall artig å teste noe nytt, selv om jeg var veldig nære på en V3 DLE. Er veldig godt fornøyd med DLE motorene, men jeg skal forsøke å gi en ærlig tilbakemelding på denne.
Motoren ligger på posthuset nå , men får ikke hentet den før mandag

Comment