Unconfigured Ad

Collapse

3w 110 CS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jehembre
    • Mar 2006
    • 145

Til opplysning: Engel 27x12x3 er tom. lettere å dra enn Mejzlik 26x12x3N( bråker mere også)
    John Erik Hembre

Trondheim Modellflyklubb

Comment

• OlaGB
      • Aug 2007
      • 580

Hvis engelen bråker mere, så må mejzlik'n være stille som mus Engelen er generelt en meget god propell synes jeg.

Men jeg regner med den er lettere å dra.. 110cs'n er kjent for å være veldig sterk!
      Ola G Bråten -77
      Sunndal flyklubb avd. Modellfly
      Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
      3DHS Slick 89" Q80-8m
      Jeti DS-16

Comment

• lars_30
        • Jan 2012
        • 482

Da rimer det... Begynte nesten å lure litt her...
        Hangaren full av drit...

Comment

• jehembre
          • Mar 2006
          • 145

Originally posted by OlaGB
          Hvis engelen bråker mere, så må mejzlik'n være stille som mus Engelen er generelt en meget god propell synes jeg.

Men jeg regner med den er lettere å dra.. 110cs'n er kjent for å være veldig sterk!
          Jupp!! Kjenner CS'n rimelig godt. Det jeg egentlig prøvde å få fram Ola, var at Engele'n på samme motor bråker mere, men den går da også med et høyere turtall. Og ja.....Mejzliken er stille som en mus .
          John Erik Hembre

Trondheim Modellflyklubb

Comment

• Tertitten
            • Dec 2007
            • 3014

Enig. Prøvde en 25X12 3b engel på DLE`n, spant mest luft synes jeg. Dårlig virkning. Ble mye bedre med Mejzlik eller Biela i samme str,

Kan vel ikke si at den bråkte mer, men var vertfall ikke stillere. Kanskje 26X12 3b hadde funka bedre om en skulle hatt Engel.
            Terje Egeberg
            "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
            3DHS slick 89" EME 60.
            3DHS Slick 71"

Comment

• OlaGB
              • Aug 2007
              • 580

Engel propellen min synes jeg var fenomenal, men dette handler ikke om propellen.

Poenget mitt med det jeg skrev, var ikke å sammenligne turtall! Jeg mistenker at headerne hans ble litt for korte... Jo høyere turtall en skal opp i (propell valg), jo kortere blir headerne, så en må tenke på det når en får tips på header lengder til piper.
              2" innkorting burde gi mer enn 100rpm økning, noe jeg prøvde å forklare med å fortelle om mine turtall når jeg testet å korte ned 1 og 1 cm på mitt oppsett.
              Når jeg kortet inn 1cm for mye, mistet jeg over 100rpm igjen....

Motoren her høres ut til å gå meget pent og smooth, så det er nok ikke noe problem.. Men om du opplever mellomregisteret som peaky når du flyr, så tror jeg du har for korte headere.. De pipene der skal eliminere det meste av slik peaky oppførsel, så en kan bli litt lurt også.
              Regner med det er kjøpt piper for å få mest mulig effekt , derfor jeg henger meg litt opp i dette.
              Ola G Bråten -77
              3DHS Slick 89" Q80-8m
              Jeti DS-16

Comment

• lars_30
                • Jan 2012
                • 482

Oppsettet fungerer suverent så er ikke redd for at de ble for korte, skal for sikkerhets skyld fyre den opp igjen en gang til med 11' bare for å se om det gjør noen særlig forskjell.
                Bygger nye headere basert på de erfaringene som er høstet og blir det under neste start.
                Jeg stusset også litt på at jeg bare fikk knappe 100 RPM men har lest en del om oppsett ala dette og de aller aller fleste opplever veldig liten forskjell i ytelse fra 14-12'
                De opplevede ca 100 RPM og det passer jo veldig bra med mine resultater, så jeg tror nok jeg er "innafor"
                Alle jeg har lest om havner på 11,5-12' og "spesialisten" Dave i Planeblender mener 11,5. Så jeg er nok i løypa tenker jeg...
                God jul og pass på å få drukket mye aquavit og konjakk for å fordøyd ribba!
                Hangaren full av drit...

Comment

• lars_30
                  • Jan 2012
                  • 482

Vært å prøvd en runde til jeg...
                  Med 11,5' headere: 5900 rpm, mellomregister samme
                  Med 11' headere: 5920-5940 rpm, Om mulig enda litt penere mellomregister og hissigst spool up.
                  Med 10,6' headere: 5900 rpm, registrerte faktisk ingen peaker eller huller her heller, men da effekten avtok her gadd jeg ikke forsette.
                  Hangaren full av drit...

Comment

• OlaGB
                    • Aug 2007
                    • 580

Hehe merkelig at det ikke forandrer turtall regner med du justerer høynåla også når du tester div lengder, for å være sikker på at blandinga er riktig?

Husk at turtall kan variere 50-00rpm bare med temperatur på motor/potter også.
                    Ola G Bråten -77
                    3DHS Slick 89" Q80-8m
                    Jeti DS-16

Comment

• lars_30
                      • Jan 2012
                      • 482

Jepp er merkelig men slik er det...
                      Begynner montering i fly i morgen regner jeg med...
                      Hangaren full av drit...

Comment

• lars_30
                        • Jan 2012
                        • 482

Du var det forresten ikke du som hadde denne med til meg på treffet her i Høland tidligere i sommer? Hvor mye har denne motoren gått enda? Mistenker den for å trenge noen liter enda før den "løsner" helt også jeg...
                        Eller husker jeg helt feil nå?
                        Hangaren full av drit...

Comment

• OlaGB
                          • Aug 2007
                          • 580

Ikke meg nei
                          Ola G Bråten -77
                          3DHS Slick 89" Q80-8m
                          Jeti DS-16