Unconfigured Ad
Collapse
3w 110 CS
Collapse
X
-
Er det 27X12 som sitter på?Terje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"Comment
-
Virker som en potent kombo det der, nice!ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%
Comment
-
Gratulerer med flott motor/pipe combo
Var dette maks turtall du fikk ved litt og litt innkorting av headers, eller bare "tilfeldig" valgt lengde?
Reagerte litt på at du skulle korte inn 2", og kun fikk 100rpm økning. For meg betyr dette at du kanskje har kortere headers enn du burde hatt nå? Regner med du vet den kan bli litt "peaky" med korte headere, så jeg ble litt intressert i hvordan du opplevde dette..
Til sammenligning, jeg dro 6300rpm på BME116 med Engel 27x12x3. Den startet jeg med 14" headere på 5900rpm, og endte opp med 12" på 6300. Kortere enn 12", så mistet jeg rpm.
Ikke heng deg opp i turtallet til sammenligning, da propellen kan være nokså forskjellig hvor tung den er å dra.. Poenget mitt er bare økningen.Ola G Bråten -77
Sunndal flyklubb avd. Modellfly
Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
3DHS Slick 89" Q80-8m
Jeti DS-16Comment
-
Hehe... Prøvde den så vidt med en 2 blads 27*12 Mejzlik, men det var altfor lite motstand ja... Prøvde så vidt å ruse opp, men avbrøyt det ganske fort da turtallet skvatt opp på et nivå i hvert fall ikke jeg følte meg komfortabel med...
Det var gamle propellen jeg hadde hatt på Utlimaten/DLE111 og den dro den til sammenligning 6050...Hangaren full av drit...Comment
-
Gratulerer med flott motor/pipe combo
Var dette maks turtall du fikk ved litt og litt innkorting av headers, eller bare "tilfeldig" valgt lengde?
Reagerte litt på at du skulle korte inn 2", og kun fikk 100rpm økning. For meg betyr dette at du kanskje har kortere headers enn du burde hatt nå? Regner med du vet den kan bli litt "peaky" med korte headere, så jeg ble litt intressert i hvordan du opplevde dette..
Til sammenligning, jeg dro 6300rpm på BME116 med Engel 27x12x3. Den startet jeg med 14" headere på 5900rpm, og endte opp med 12" på 6300. Kortere enn 12", så mistet jeg rpm.
Ikke heng deg opp i turtallet til sammenligning, da propellen kan være nokså forskjellig hvor tung den er å dra.. Poenget mitt er bare økningen.
Altså prøvde jeg med 14 da det var lengden på de headera jeg hadde liggende. Dette funka ikke spesielt godt og bestemte meg etter et par mailer for å kappe på 12 og prøve dette. Jeg kunne selvfølgelig prøvd på 13 og 12,5 i tillegg, men var mest ute etter om jeg mistet deler av mellomregisteret ved bruk av piper eller om dette gikk bra. Det ser imidlertid bra ut og hadde jeg hatt ånden over meg kunne jeg jo ha fortsatt testen. Jeg tror nok imidlertid at jeg godt kunne ha kappet ut enda et stykke av dem og prøvd meg i område fra 10,5 til 12 der jeg er i dag da det absolutt ikke tyder på at jeg er i grenseland enda... Meget fin trottelrespons i hele området uten noen hverken huller eller topper. Hmm... Klarte BME'n så mye altså? Spørs om jeg ikke får ta jobben med å korte inn en gang til da...
Bme'n stiller vel i en klasse for seg med tanke på rå kraft tror jeg... Enda vassere enn 3w... Utfra hva jeg har lest...Hangaren full av drit...Comment
-
Ok, dette blir nok å fungere utmerket tenker jeg!
DA-120`n min klarte også samme turtall som BME`n, på samme piper. Men som sagt, Engel propellen kan være endel lettere å dra for alt jeg vet.Ola G Bråten -77
Sunndal flyklubb avd. Modellfly
Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
3DHS Slick 89" Q80-8m
Jeti DS-16Comment
-
Da får jeg slå meg til ro med at Engel proppen helt sikkert er lettere å dra...
Neida... Oppsettet her i en 104 EF Extra skulle piske kjærra godt rundt tenker jeg. Videre er det vktigste for meg at den går pent og er med i hele registeret så jeg ikke går å irriterer meg over det hele neste sesong...Hangaren full av drit...Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment