Unconfigured Ad

Collapse

3w 110 CS

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lars_30
    • Jan 2012
    • 482

    #1

    3w 110 CS

    Testkjørt denne i dag.
    Foreløpig 5840 RPM med 14' headere.
    Det drar skinnet av pølsa....
    Hadde et hull i turtallet fra 4000-5250 og har kortet inn headerne til 12,1' i håp om å bli kvitt det.
    Ny testkjøring imårra!
    Film kommer om det blir vellykket!
    Click image for larger version

Name:	110CS i benk.jpg
Views:	1
Size:	70.2 KB
ID:	635617
    Hangaren full av drit...
  • Guest

    #2 Unapproved
    Blir ikke kvitt det om du ikke magrer/tuner den.......det må man på tunepipes
    GP'n ble også enda bedre etter å ha gått noen liter. Nå merker jeg ikke noe forskjell fra canister til pipe på mitten.......men har jo mye mere krefter da

    Comment

    • lars_30
      • Jan 2012
      • 482

      #3
      Skal nok få tunet den jeg tenker jeg...
      Hangaren full av drit...

      Comment

      • Guest

        #4 Unapproved
        Originally posted by lars_30
        Skal nok få tunet den jeg tenker jeg...
        Ja jeg glemte å skrive at jeg er sikker på at du får til dette Blir moro å se

        Comment

        • Tertitten
          • Dec 2007
          • 3014

          #5
          Er det 27X12 som sitter på?
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment

          • lars_30
            • Jan 2012
            • 482

            #6
            Jepp! Et fint lite beist av en propp! Det drar noe ...lig!
            Hangaren full av drit...

            Comment

            • lars_30
              • Jan 2012
              • 482

              #7
              Får vel feire med litt konjakk ikveld... Dette var moro!!






              Fikk tilslutt 5900 RPM. Tror det skulle bli helt konge!
              Hangaren full av drit...

              Comment

              • Guest

                #8 Unapproved
                Ha.........høres veldig fint ut
                Grattis

                Comment

                • alflovvold
                  • Sep 2009
                  • 5527

                  #9
                  Virker som en potent kombo det der, nice!
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment

                  • bardp
                    • Nov 2010
                    • 2473

                    #10
                    Den så jo skikkelig kvikk ut hadde det vært en toblads propell med høyere virkningsgrad hadde den jo dratt av med hele stubben.

                    Comment

                    • OlaGB
                      • Aug 2007
                      • 580

                      #11
                      Gratulerer med flott motor/pipe combo

                      Var dette maks turtall du fikk ved litt og litt innkorting av headers, eller bare "tilfeldig" valgt lengde?
                      Reagerte litt på at du skulle korte inn 2", og kun fikk 100rpm økning. For meg betyr dette at du kanskje har kortere headers enn du burde hatt nå? Regner med du vet den kan bli litt "peaky" med korte headere, så jeg ble litt intressert i hvordan du opplevde dette..

                      Til sammenligning, jeg dro 6300rpm på BME116 med Engel 27x12x3. Den startet jeg med 14" headere på 5900rpm, og endte opp med 12" på 6300. Kortere enn 12", så mistet jeg rpm.
                      Ikke heng deg opp i turtallet til sammenligning, da propellen kan være nokså forskjellig hvor tung den er å dra.. Poenget mitt er bare økningen.
                      Ola G Bråten -77
                      Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                      Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                      3DHS Slick 89" Q80-8m
                      Jeti DS-16

                      Comment

                      • lars_30
                        • Jan 2012
                        • 482

                        #12
                        Hehe... Prøvde den så vidt med en 2 blads 27*12 Mejzlik, men det var altfor lite motstand ja... Prøvde så vidt å ruse opp, men avbrøyt det ganske fort da turtallet skvatt opp på et nivå i hvert fall ikke jeg følte meg komfortabel med...
                        Det var gamle propellen jeg hadde hatt på Utlimaten/DLE111 og den dro den til sammenligning 6050...
                        Hangaren full av drit...

                        Comment

                        • lars_30
                          • Jan 2012
                          • 482

                          #13
                          Originally posted by OlaGB
                          Gratulerer med flott motor/pipe combo

                          Var dette maks turtall du fikk ved litt og litt innkorting av headers, eller bare "tilfeldig" valgt lengde?
                          Reagerte litt på at du skulle korte inn 2", og kun fikk 100rpm økning. For meg betyr dette at du kanskje har kortere headers enn du burde hatt nå? Regner med du vet den kan bli litt "peaky" med korte headere, så jeg ble litt intressert i hvordan du opplevde dette..

                          Til sammenligning, jeg dro 6300rpm på BME116 med Engel 27x12x3. Den startet jeg med 14" headere på 5900rpm, og endte opp med 12" på 6300. Kortere enn 12", så mistet jeg rpm.
                          Ikke heng deg opp i turtallet til sammenligning, da propellen kan være nokså forskjellig hvor tung den er å dra.. Poenget mitt er bare økningen.
                          Prøvde den på 14' i går. Var igrunn helt tilfeldig da jeg har lest side opp og side ned om folk før meg som har satt de opp med piper av ymse slag. Alle endte på mellom 11 og 12'
                          Altså prøvde jeg med 14 da det var lengden på de headera jeg hadde liggende. Dette funka ikke spesielt godt og bestemte meg etter et par mailer for å kappe på 12 og prøve dette. Jeg kunne selvfølgelig prøvd på 13 og 12,5 i tillegg, men var mest ute etter om jeg mistet deler av mellomregisteret ved bruk av piper eller om dette gikk bra. Det ser imidlertid bra ut og hadde jeg hatt ånden over meg kunne jeg jo ha fortsatt testen. Jeg tror nok imidlertid at jeg godt kunne ha kappet ut enda et stykke av dem og prøvd meg i område fra 10,5 til 12 der jeg er i dag da det absolutt ikke tyder på at jeg er i grenseland enda... Meget fin trottelrespons i hele området uten noen hverken huller eller topper. Hmm... Klarte BME'n så mye altså? Spørs om jeg ikke får ta jobben med å korte inn en gang til da...
                          Bme'n stiller vel i en klasse for seg med tanke på rå kraft tror jeg... Enda vassere enn 3w... Utfra hva jeg har lest...
                          Hangaren full av drit...

                          Comment

                          • OlaGB
                            • Aug 2007
                            • 580

                            #14
                            Ok, dette blir nok å fungere utmerket tenker jeg!

                            DA-120`n min klarte også samme turtall som BME`n, på samme piper. Men som sagt, Engel propellen kan være endel lettere å dra for alt jeg vet.
                            Ola G Bråten -77
                            Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                            Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                            3DHS Slick 89" Q80-8m
                            Jeti DS-16

                            Comment

                            • lars_30
                              • Jan 2012
                              • 482

                              #15
                              Da får jeg slå meg til ro med at Engel proppen helt sikkert er lettere å dra...
                              Neida... Oppsettet her i en 104 EF Extra skulle piske kjærra godt rundt tenker jeg. Videre er det vktigste for meg at den går pent og er med i hele registeret så jeg ikke går å irriterer meg over det hele neste sesong...
                              Hangaren full av drit...

                              Comment

                              Working...