Unconfigured Ad

Collapse

Noen som har en potte til en ASP 40

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Isak
    • Apr 2004
    • 680

Noen som har en potte til en ASP 40

Har fått en eldre Asp 40 motor, men magler potte. Eksosutgangen er noe mer firkantet ulikt andre motoren der den er mer rektangulær.

Alternativet blir tune pipe, men det er ikke sikkert at det lønner seg hvist moteren er av dårlig kvalitet.

Noen som kjenner Asp og har hatt erfaringer med de ?
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no
  • Motorboy
    • Nov 2003
    • 1566

Re: Noen som har en potte til en ASP 40

Prøv potte fra Magnum 40 , ASP og Magnum kommer fra samme fabrikken Sanye..

Jens Eirik

Comment

• Isak
      • Apr 2004
      • 680

Da skal vel Sc sine potter også passe da ?? eller er det litt forskjell på Sc og Magnum ?
      Runar Isaksen
      risaksen@bluezone.no

Comment

• pleym
        • Dec 2001
        • 909

Hvis du kan si noe om ca mål på åpningen, og avstand mellom hullene så blir det lettere å hjelpe. Mulig du kan lage deg et mellomstykke av litt tykk aluplate for å bruke en annen potte.

Jeg har liggende en machs throttlepipe (er ikke sikker på hva man bør kalle det) som passer os 46 fx, hvis det kunne være av interesse.

Comment

• Motorboy
          • Nov 2003
          • 1566

Originally posted by Isak
          Da skal vel Sc sine potter også passe da ?? eller er det litt forskjell på Sc og Magnum ?
          Jo, det må du prøve, de alle sammen skal jo komme fra samme fabrikken, tenkte ikke på SC motor...

Jens Eirik

Comment

• Isak
            • Apr 2004
            • 680

Skal vi se, skyvlæret mitt sier at:

Avstand skruehull: 28 mm
            Dimensjon skruehull: 3mm

Bredde utblås: 17,5 mm
            Høyde utblås: 7mm

Har tenkt å lage en flens for å få på en uorginal potta ja, men tenke å sjekke om det fantes orginal først.
            Runar Isaksen
            risaksen@bluezone.no

Comment

• Superstar40
              • Dec 2002
              • 1667

Just Engines i England har helt sikkert det du trenger. Adressen er http://www.justengines.co.uk
              Espen Kvien
              Gruppeleder F3A
              Vingtor RC Club
              f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• ThomasB
                • Aug 2004
                • 1305

men passer sc potte, så passer jo OS potte og, da de passer omhverandre.
                Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                www.airheads.no

Comment

• Isak
                  • Apr 2004
                  • 680

Hmm.. os sin passer ikke. Så da er det vel tvilsomt at sc passer og da....

Skrev med justengines og der har de det jeg trenger. Kosta ikke stort heller, kom seg på 10 pund, eller 120 kr. Billig billig billig.

Hørte med de i samma slengen om hva de skulle ha for en diesel topp til motoren ( frister noe helt sinnsykt med diesel ), og det kunne de også ordne til rundt 40 pund, eller rundt 500 kr norske. Kanskje ikke så billig billig billig, men frister. Kanskje motorboy freser opp dreibenken for halve prisen ?
                  Runar Isaksen
                  risaksen@bluezone.no

Comment

• Motorboy
                    • Nov 2003
                    • 1566

Hørte med de i samma slengen om hva de skulle ha for en diesel topp til motoren ( frister noe helt sinnsykt med diesel ), og det kunne de også ordne til rundt 40 pund, eller rundt 500 kr norske. Kanskje ikke så billig billig billig, men frister. Kanskje motorboy freser opp dreibenken for halve prisen ?
                    Jeg kan lage den gratis for deg, jeg bruker skrapmetall som jeg gjør om til flunkende ny dieseltopp, vil du ha den? Hvis ja, send motoren til meg så jeg lager en topp til den etter motorens målene.

Jens Eirik

Comment

• Isak
                      • Apr 2004
                      • 680

Jøsses, ser man det ja . Det var gode nyheter. Spørs om jeg sender en os 46 fx istedenfor da... Er så sinnsykt spent på å få kjørt på diesel.

Men ikke gå rundt å tro at du kan få gjøre slikt helt gratis. Så det kan hende at julenissen kommer tidlig i år
                      Runar Isaksen
                      risaksen@bluezone.no

Comment

• Tally-ho
                        • Apr 2002
                        • 219

Joda, OS potter går. Men de må være fra eldre motorer. Jeg bruker ei potte fra en OS 45 FSR fra 80-tallet. Eldre Magnum går også men de hadde dårlig gods og tålte ingenting.
                        Mvh
                        Lars Erik Arntsen

Comment

• Kråka
                          • Mar 2004
                          • 199

SC/ASP/Magnum(nyere) 40/46 er kopier av OS 40/45FSR, også når det gjelder de fleste mål, så pottene går om hverandre..
                          Tidlig Magnum (Thunder Tigre) og eldre TT var også OS kopier; men av heller varierende kvalitet..
                          Har du prøvd 40FP/LA potte, fant du nok at den ikke passet. Denne har samme bolthullavstand som OS _kulelagrede_ 21/25/28/32 motorer..
                          Bygger bedre enn jeg flyr...
                          ARF? Nei takk!

Comment

• Extra 300s
                            • Mar 2004
                            • 274

Det er ikke noen som vet hvilke potter som passer til Rossi 40 og 53 da?? Jeg bruker i dag paulsenpotter på begge motorene fordi de orginale bråker noe helt ******! Men det er mye greier med paulsenpotta, må få rett lengde og greier, så det hadde vert fint om noen visste om jeg kan bruke en vanlig potte på desse motorene
                            Align T-Rex 450
                            Fizza elektrofly
                            JR 9xII

Comment

• Motorboy
                              • Nov 2003
                              • 1566

Jøsses, ser man det ja . Det var gode nyheter. Spørs om jeg sender en os 46 fx istedenfor da... Er så sinnsykt spent på å få kjørt på diesel.

Men ikke gå rundt å tro at du kan få gjøre slikt helt gratis. Så det kan hende at julenissen kommer tidlig i år
                              ... Ja helt sinnsykt spennende å kjøre den på diesel, fordeler at den vil dra mindre fuel, bråker mye mindre og lang levetid. Ikke problemmer på alle merker unntatt Cox motorene pga skjør veivaksel.

Gi beskjed hvis du vil ha den konvertet til dieselmotor.

Jens Eirik

Comment

Working...