Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hvis du kan si noe om ca mål på åpningen, og avstand mellom hullene så blir det lettere å hjelpe. Mulig du kan lage deg et mellomstykke av litt tykk aluplate for å bruke en annen potte.
Jeg har liggende en machs throttlepipe (er ikke sikker på hva man bør kalle det) som passer os 46 fx, hvis det kunne være av interesse.
Hmm.. os sin passer ikke. Så da er det vel tvilsomt at sc passer og da....
Skrev med justengines og der har de det jeg trenger. Kosta ikke stort heller, kom seg på 10 pund, eller 120 kr. Billig billig billig.
Hørte med de i samma slengen om hva de skulle ha for en diesel topp til motoren ( frister noe helt sinnsykt med diesel ), og det kunne de også ordne til rundt 40 pund, eller rundt 500 kr norske. Kanskje ikke så billig billig billig, men frister. Kanskje motorboy freser opp dreibenken for halve prisen ?
Hørte med de i samma slengen om hva de skulle ha for en diesel topp til motoren ( frister noe helt sinnsykt med diesel ), og det kunne de også ordne til rundt 40 pund, eller rundt 500 kr norske. Kanskje ikke så billig billig billig, men frister. Kanskje motorboy freser opp dreibenken for halve prisen ?
Jeg kan lage den gratis for deg, jeg bruker skrapmetall som jeg gjør om til flunkende ny dieseltopp, vil du ha den? Hvis ja, send motoren til meg så jeg lager en topp til den etter motorens målene.
Joda, OS potter går. Men de må være fra eldre motorer. Jeg bruker ei potte fra en OS 45 FSR fra 80-tallet. Eldre Magnum går også men de hadde dårlig gods og tålte ingenting.
SC/ASP/Magnum(nyere) 40/46 er kopier av OS 40/45FSR, også når det gjelder de fleste mål, så pottene går om hverandre..
Tidlig Magnum (Thunder Tigre) og eldre TT var også OS kopier; men av heller varierende kvalitet..
Har du prøvd 40FP/LA potte, fant du nok at den ikke passet. Denne har samme bolthullavstand som OS _kulelagrede_ 21/25/28/32 motorer..
Det er ikke noen som vet hvilke potter som passer til Rossi 40 og 53 da?? Jeg bruker i dag paulsenpotter på begge motorene fordi de orginale bråker noe helt ******! Men det er mye greier med paulsenpotta, må få rett lengde og greier, så det hadde vert fint om noen visste om jeg kan bruke en vanlig potte på desse motorene
Jøsses, ser man det ja . Det var gode nyheter. Spørs om jeg sender en os 46 fx istedenfor da... Er så sinnsykt spent på å få kjørt på diesel.
Men ikke gå rundt å tro at du kan få gjøre slikt helt gratis. Så det kan hende at julenissen kommer tidlig i år
... Ja helt sinnsykt spennende å kjøre den på diesel, fordeler at den vil dra mindre fuel, bråker mye mindre og lang levetid. Ikke problemmer på alle merker unntatt Cox motorene pga skjør veivaksel.
Gi beskjed hvis du vil ha den konvertet til dieselmotor.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment