Announcement

Collapse
No announcement yet.

Evolution 7-cylinder 260cc 4-stroke gas radial engine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Evolution 7-cylinder 260cc 4-stroke gas radial engine

    Noen som kjenner til denne motoren eller har synspunkter på den?
    Satt og funderte på om jeg skulle kjøpe en slik og montere i 40% Pilot Yak 54 som ligger i kjelleren isteden for 3W 200B2 motoren jeg egentlig hadde tenkt og bruke.

  • #2
    har du hørt med vidar tollefsen er vel noe op i den størelse har har i stearman

    Comment


    • #3
      Personlig synes jeg lyden er kjip, utseende konge.
      Ville heller valgt Moki 250
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Personlig synes jeg lyden er kjip, utseende konge.
        Ville heller valgt Moki 250
        Er det noe bortsett fra lyden som taler til Moki sin fordel. Jeg er vel mest ute etter driftssikkerhet og holdbarhet.

        Comment


        • #5
          Litt lite å finne på den ennå. Moki er jo ikke akkurat feilfrie og har tidvis hatt endel tenningsproblener og ujevn distribusjon av bensin med utslag i store temp forskjeller på sylindrene. Jeg kjører pumpe på min og god baffling, da har min malt nydelig
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Ja da får keg teste den og se om den duger.
            Click image for larger version

Name:	2014-02-08-461.jpg
Views:	1
Size:	97.2 KB
ID:	606613
            Click image for larger version

Name:	2014-02-08-462.jpg
Views:	1
Size:	86.3 KB
ID:	606614

            Comment


            • #7
              Nice
              Blir spennende. Start opp

              Comment


              • #8
                Originally posted by xilian View Post
                Personlig synes jeg lyden er kjip, utseende konge.
                Ville heller valgt Moki 250
                Hvis du googler: Valach 210 Gilmore. Får du bra lyd da?
                Karl Hans Glommen.
                Mjøsa Modellflyklubb

                Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                Comment


                • #9
                  210'en var rå! hehe. Enda noe man burde ha i hangaren
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    Gleder meg bardp, vurderte denne selv i min Carf Thunderbolt men siden det var så lite brukertester så sto jeg over. Det de fleste brukerne konkluderer med er ingen tenningsproblener og lavere driftstemperatur, noe som Moki sliter med om man ikke baffler veldig godt.
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Slik ble det med covlingen på plass. Motorbukken er kappet 30mm og covlingen er kappet 20mm i lengden slik at vekta kommer lit lenger bak. Nå er det 26mm mellom propell og covling.

                      Click image for larger version

Name:	2014-02-09-463.jpg
Views:	1
Size:	78.5 KB
ID:	606628

                      Comment


                      • #12
                        Hva er erfaringene så langt?
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Vel har nokk ikke fått prøvd den enda. For mange andre ting å styre med. Men forhåpentligvis er den klar i løpet av et par uker.

                          Comment


                          • #14
                            Da var den startet.

                            Comment


                            • #15
                              Hva synes du?
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment

                              Working...
                              X