Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ombygging av Saito FG-84r3
Collapse
X
-
Ombygging av Saito FG-84r3
- Håvard Glad Andreassen
- Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/Tags: None
-
Originally posted by Wulf View PostGanske overraskende at det ikke er noe slags lager på råden
Ingen av de saitoene jeg har hatt oppe har hatt lager...- Håvard Glad Andreassen
- Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/
Comment
-
Er vel derfor saito annbefaler 5% olje i bensinen. De gamle tempo mopedene hadde ikke lager i toppen av råden ved stemplet og måtte ha 4% olje. Så kom det veiv med lager i toppen til panther ihvertfall og da skulle de plutselig bare ha 2% olje. Men att det ikke er lager i bunnen er litt rart.
Comment
-
FG 57 har samme problemet; Der er ene manifold røret lengre enn det andre => ulik temperatur
Så manifold modifikasjons deler kunne man jo bestillt og montert selv. Men gidder ikke sende motorn til han karen for å få bronse lager. For mye styr. Fg 57 har heller ikke lager der nere.ser ut for å gå bra.Bare å bruke 5% olje.
Tror jeg, da. Men da må det nevnes at jeg har tatt feil utallige ganger før......
Kanskje vi må spørre SU Inspektørene om løsningen til Saito er godkjent??Dont expect, inspect.
Fun Police everywhere!
Comment
-
Det største problemet med att dem ikke bruker nålelager er at med så mye som 5% olje så får man en motor som ikke går så reint og er vanskeligere å justere. Kjører begge mine ngh motorer på 2% olje etter att dem ble innkjørt og da ble dem mye lettere å ha med å gjøre. spesielt det å få en sikker og stabil tomgang.
Comment
-
Originally posted by kwik View PostFG 57 har samme problemet; Der er ene manifold røret lengre enn det andre => ulik temperatur- Håvard Glad Andreassen
- Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/
Comment
Comment