Unconfigured Ad
Collapse
Ombygging av Saito FG-84r3
Collapse
X
-
Ombygging av Saito FG-84r3
Tags: None -
Comment
-
Er vel derfor saito annbefaler 5% olje i bensinen. De gamle tempo mopedene hadde ikke lager i toppen av råden ved stemplet og måtte ha 4% olje. Så kom det veiv med lager i toppen til panther ihvertfall og da skulle de plutselig bare ha 2% olje. Men att det ikke er lager i bunnen er litt rart.Comment
-
FG 57 har samme problemet; Der er ene manifold røret lengre enn det andre => ulik temperatur
Så manifold modifikasjons deler kunne man jo bestillt og montert selv. Men gidder ikke sende motorn til han karen for å få bronse lager. For mye styr. Fg 57 har heller ikke lager der nere.ser ut for å gå bra.Bare å bruke 5% olje.
Tror jeg, da. Men da må det nevnes at jeg har tatt feil utallige ganger før......
Kanskje vi må spørre SU Inspektørene om løsningen til Saito er godkjent??Dont expect, inspect.
Fun Police everywhere!Comment
-
Det største problemet med att dem ikke bruker nålelager er at med så mye som 5% olje så får man en motor som ikke går så reint og er vanskeligere å justere. Kjører begge mine ngh motorer på 2% olje etter att dem ble innkjørt og da ble dem mye lettere å ha med å gjøre. spesielt det å få en sikker og stabil tomgang.Comment
-
Trodde de hadde fikset det problemet der jeg på 57, 300 på glow hadde vesentlig forskjell på manifold rørene med medfølgende forskjellig temperatur og gange... Syntes det er rart av saito og gjøre slike ting....en skulle tro at en produsent som saito har testet ut sine motorer skikkelig før de slipper de på markedet, men tydligvis er det alltid en mulighet for forbedring. Og når det er sagt så går jo motorene dems bra.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment