Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
har et lite problem med en Saito 180. Etter 3/4 throttel synker turtallet litt og motoren dør ut noen ganger... Noen som vet hva det kan skyldes?
Har diameteren på fuelslanger noe å si?
mvh
OJ
The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.
Diameteren har absolutt noe å si, men det så ut som du hadde grei dimensjon på dine. I hvert fall utvendig. Hva er de innvendig? Syns som sagt at den oppførte seg veldig rart i går. Har du fått sjekka tank og gasser?
Tanken tok jeg ut igår kveld, den var tett, ingen lekkasje i verken slanger eller rør. Tanken var "limt" fast med silikon, tenkte jeg skulle feste den med strikk for å unngå at fuelen "skummer". Skal også rense forgasseren i kveld. Kjøpt propell 16x10 for å se om det hjelper også...
OJ
The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.
Du har ikke tankfyller koblet på fueltilførselen til forgasseren da?
Spesielt når det er kaldt så er endel av disse djevlens verk, går ikke helt ut igjen etter fylling og struper fueltilførselen. Har en 120FS på en Extra som var helt umulig i vinter, spesielt første oppstarten da det lå igjen olje i svineriet.
Hater mer og mer slike dill og dall gadgets på fly. Stripped to the bone er tryggere, enklere ........og billigere
Bare en tanke jeg kom på i samarbeid med hodet mitt
Etter 3/4 throttel synker turtallet litt og motoren dør ut noen ganger... Noen som vet hva det kan skyldes?
Virker som det er for lite fuel hvis du ser det er ikke noe eksosrøyk under tomgang.. Prøv å øke fuelmengden ved 1/4-1/2 tørn på tomgangskruen og se om det går bedre..
Det kan ligge gammel olje/skitt i sprederen som ikke løser seg så lett opp etter lang tids lagring...
Har du fått renset forgasseren?
Har diameteren på fuelslanger noe å si?
Nei...
Selve fuelmengden via sprederen under full gass er mye mindre enn fuelen renner gjennom fuelslangen...
Vi holdt en knapp på gammel møkk i systemet i går vi også. Det var i hvert fall ikke snakk om at den gikk for magert på nåla. Du får se å få rensa ut systemet, OJ, kjøre et par tanker i hagan og så får vi prøve igjen!! I lufta skal vi få'n...
Da går motoren som den skal, renset forgasseren, montert tanken med strikk og satt på 16x10 propell. Tørst rakker da oppfører seg litt underlig når den nærmer seg tom tank....
Problemet nå er at at bendet og potta løsner hele tiden, noen som har tips om det da? Går det an å bruke vanlig Locktite?
OJ
Bra at motoren går! Det var nok noe rusk i systemet der som lagde gass i forkrøller'n. Gjengeteip høres ut som en bra ide, ellers så finnes det vel en eller annen Locktite type som tåler varmen også?
Du får si fra når du skal ut igjen, så tar jeg tur jeg også. Hvis været er bra i morra så skal jeg lufte og justere Onyx'n litt.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment