Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hallo folket,
Er det noen som har erfaring med O.S. BGX-1? Plugg? Pumpe?
Sliter med å få motoren til å gå orntelig i vertikal/rygg. Skal bytte en gjennomføring i tanken med større diameter, men er litt usikker her..
Hallo folket,
Er det noen som har erfaring med O.S. BGX-1? Plugg? Pumpe?
Sliter med å få motoren til å gå orntelig i vertikal/rygg. Skal bytte en gjennomføring i tanken med større diameter, men er litt usikker her..
Bruk glødeplugg OS nr. 8 og juster motoren mens du holder nesa opp 45 grader dvs lean ut og skru ut 1/16-1/8 og kontroller responsen i alle stillinger.
Gjennomføring i tanken har lite å gjøre med, selve fuelen renner gjennom hovedysa er mye mindre enn fuelen gjennom slangen. Påse at det er tett fra klunken til hovedspreder og ikke tegn til sprekker i slangen. Unngå lang avstand mellom motor og tank. Ha trykk i tank via eksostrykket.
Hallo!
Jeg har hatt en del problemer med akkurat det samme, da med BGX-1 + pipe. Motoren gikk alt for varmt (20X10 Mejzlik prop).
Føst testet jeg med mer nitro, noe som hjalp litt... Deretter en Rossi 8 eller OsA5. Det hjalp en del.
Bruker nå 10-15% nitro og Os A5 plugg mener jeg å huske. Jeg bruker også ekstra store fuelslanger, filtklunk, og så korte fuelslanger som mulig... Jeg gikk også ned til en 3W 18x10 prop.
Motoren går bedre, men stopper jevnlig i "blender".... Kanskje pumpe er tingen, men det vites ikke riktig enda!
Hei Thinntinn,
Kjenner meg igjen i den beskrivelsen der, jeg bruker en Bison pitts potte / APC 20/8 propell. Har åpnet for kjøling, men mistenker at den går noe varm. Har bestilt pumpe i dag så da får vi se om det hjelper..
Jeg endte forresten også opp med å åpne vesentlig mer både i utlufting i cowling, samt utlufting til pipe. Husk at lufta UT skal ha minst 2X åpning som luft INN.... JEg la også inn statorer for å styre luften forbi sylinderen. Dette hjalp en god del på temperaturen i alle fall!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment