Unconfigured Ad

Collapse

BGX-1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morten :-)
    • Aug 2004
    • 62

BGX-1

Hallo folket,
    Er det noen som har erfaring med O.S. BGX-1? Plugg? Pumpe?
    Sliter med å få motoren til å gå orntelig i vertikal/rygg. Skal bytte en gjennomføring i tanken med større diameter, men er litt usikker her..

• Motorboy
    • Nov 2003
    • 1566

Re: BGX-1

Originally posted by Morten :-)
    Hallo folket,
    Er det noen som har erfaring med O.S. BGX-1? Plugg? Pumpe?
    Sliter med å få motoren til å gå orntelig i vertikal/rygg. Skal bytte en gjennomføring i tanken med større diameter, men er litt usikker her..

Bruk glødeplugg OS nr. 8 og juster motoren mens du holder nesa opp 45 grader dvs lean ut og skru ut 1/16-1/8 og kontroller responsen i alle stillinger.

Gjennomføring i tanken har lite å gjøre med, selve fuelen renner gjennom hovedysa er mye mindre enn fuelen gjennom slangen. Påse at det er tett fra klunken til hovedspreder og ikke tegn til sprekker i slangen. Unngå lang avstand mellom motor og tank. Ha trykk i tank via eksostrykket.

Link til instruksjon:

Jens Eirik

Comment

• Thinnthinn
      • Sep 2002
      • 1172

Hallo!
      Jeg har hatt en del problemer med akkurat det samme, da med BGX-1 + pipe. Motoren gikk alt for varmt (20X10 Mejzlik prop).
      Føst testet jeg med mer nitro, noe som hjalp litt... Deretter en Rossi 8 eller OsA5. Det hjalp en del.
      Bruker nå 10-15% nitro og Os A5 plugg mener jeg å huske. Jeg bruker også ekstra store fuelslanger, filtklunk, og så korte fuelslanger som mulig... Jeg gikk også ned til en 3W 18x10 prop.
      Motoren går bedre, men stopper jevnlig i "blender".... Kanskje pumpe er tingen, men det vites ikke riktig enda!
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• Morten :-)
        • Aug 2004
        • 62

Hei Thinntinn,
        Kjenner meg igjen i den beskrivelsen der, jeg bruker en Bison pitts potte / APC 20/8 propell. Har åpnet for kjøling, men mistenker at den går noe varm. Har bestilt pumpe i dag så da får vi se om det hjelper..

Takker for svar

Comment

• Thinnthinn
          • Sep 2002
          • 1172

Jeg endte forresten også opp med å åpne vesentlig mer både i utlufting i cowling, samt utlufting til pipe. Husk at lufta UT skal ha minst 2X åpning som luft INN.... JEg la også inn statorer for å styre luften forbi sylinderen. Dette hjalp en god del på temperaturen i alle fall!
          Audun Thinn
          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

Working...