Kort (og kanskje noe dumt
) spm.
Har ikke hatt problemer med det før, men klunken i tankene jeg bruker når ikke toppen av tanken hvis jeg holder den opp ned. (Altså den bøyer seg ikke nok til å komme til fuelen som ligger forran i tanken under stup).
Også når det er lite fuel igjen, hvis flyet (og dermed tanken) ligger i en hellning nedover så når ikke klunken fuelen og motoren vil etterhvert stoppe? Har som sagt ikke hat noen problemer med det på andre fly, men mistenker at det var grunnen til at motoren stoppet i WB. Når jeg landet var det kanksje tanken 1/5 full, men når motoren stoppet lå flyet i en svak "nedover bakke" og i tillegg tror jeg jeg monterte tanken litt skjevt, noe som forverret dette.
Spørsmålet er om klunken egentlig når toppen (eller bunnen om man vil) av tanken i f.eks stup pga g-krefter e.l. som ikke merkes når jeg holder tanken i handa? Og hvis ikke, hvorfor går som regel motorene i stup hvis det er lite fuel igjen?
Klumsete forklart.....men..

Har ikke hatt problemer med det før, men klunken i tankene jeg bruker når ikke toppen av tanken hvis jeg holder den opp ned. (Altså den bøyer seg ikke nok til å komme til fuelen som ligger forran i tanken under stup).
Også når det er lite fuel igjen, hvis flyet (og dermed tanken) ligger i en hellning nedover så når ikke klunken fuelen og motoren vil etterhvert stoppe? Har som sagt ikke hat noen problemer med det på andre fly, men mistenker at det var grunnen til at motoren stoppet i WB. Når jeg landet var det kanksje tanken 1/5 full, men når motoren stoppet lå flyet i en svak "nedover bakke" og i tillegg tror jeg jeg monterte tanken litt skjevt, noe som forverret dette.
Spørsmålet er om klunken egentlig når toppen (eller bunnen om man vil) av tanken i f.eks stup pga g-krefter e.l. som ikke merkes når jeg holder tanken i handa? Og hvis ikke, hvorfor går som regel motorene i stup hvis det er lite fuel igjen?
Klumsete forklart.....men..

Comment