Announcement

Collapse
No announcement yet.

ASP S91A2 2-takter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Flydude
    Nå er det ikke selve merke jeg bryr meg om. Men jeg tror nok det er rundt 1000 kr forskjell på denne og tilsvarende i f.eks. OS. Derfor den er interessant. Jeg vil nødig bruke så mye penger (ja, det er nok litt mer for meg, enn for de fleste av dere...) hvis denne motoren er like bra, eller ihvertfall bra nok...

    Jeg synes du skal gå for ASP'n når økonomien spiller en rolle...
    Jeg tror du blir fornøyd med dette valget når man tar prisen med i betraktningen.

    Firtaktere er ikke mitt område , så det får noen andre svare på.

    -Exlex-
    ____________________
    : -Exlex-
    : Thor Arne Jensen
    :::::::::::::::::::::::::::

    [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

    Comment


    • #32
      er enig jeg også. gå for asp .91 2takteren og kanskje få med en motorkyndig til å kjøre den inn og justere den for deg så vil du ha masse glede av den.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #33
        Firtaktere er ikke mitt område , så det får noen andre svare på.
        4 takteren gir stor moment og drar større propell, drar lite fuel og realistisk lyd og bråker lite. Men hvis du vil ha samme effekt som 91 size, så må du gå nr 1-2 opp for å få omtrent samme effekt. 4 takter er tyngre enn 2 takter i samme størrelse og koster litt mer. Vedlikehold krever at du sjekker ventilklaringer i ventiler (ikke hver gang, nok med 1-2 ganger i året så lenge ventilklaringer er inne i måleområde), passe på at du får smurt godt i motoren med after-run olje i veivhuset så det ruster ikke ståldeler innvendig.

        Jens Eirik

        Comment


        • #34
          Et lite ønske (uansett motormerke) er at dersom det hadde finnes snev av profesjonalitet hos enkelte motorforhandlere (pushere) så hadde de trykket opp et A4-ark med NORSKE instruksjoner om hvordan motorene skal justeres..
          Og anbefalte justeringer og fuel...
          Har ikke sett noe til dette enda... Uansett motormerke....

          Regner jo med at de som selger motorene også har prøvd de forskjellige selv.. I og med at det er spesialforretninger...
          I verstefall burde man forvente at de ber de første som kjøper om tilbakemeldinger..

          Og at man da kopierer opp disse arkene og legger oppi eskene burde ikke være uoverkommelig, og tenk hvilken servicegrad dette oppleves som!

          Comment


          • #35
            Originally posted by Alfalfa
            trykket opp et A4-ark med NORSKE instruksjoner om hvordan motorene skal justeres..
            Og anbefalte justeringer og fuel...
            Har ikke sett noe til dette enda... Uansett motormerke....
            Absolutt enig!

            Jeg har en gammel Webra T4 4 takter og instruksjon var maskinskrevet A5 på svensk.

            For forhandlere koster det pr. kopi...

            Jens Eirik

            Comment


            • #36
              helt enig. når jeg kjøpte min asp .61 så fikk jeg med bruksanvisningen til en .52. og det hadde vært greit nok hvis ikke det var for att grunn instillingen til tomgangsdysa var helt forskjellig på de 2 motorene og den var også helt feil fra fabrikk. beukte 2 uker på å få den til å gå. men når den først ble justert riktig så gikk den som en klokke.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #37
                Originally posted by tyor
                det hadde vært greit nok hvis ikke det var for att grunn instillingen til tomgangsdysa var helt forskjellig på de 2 motorene og den var også helt feil fra fabrikk.
                For å være ærlig har jeg aldri brydd meg om grunninnstilling av tomgangsdyse, gjør som jeg pleier å gjøre:

                Før du justerer, husk dette:
                Skru inn tomgangsnål=mindre fuel
                Skru ut tomgangsnål=mer fuel

                Hvordan justere lettvint:

                Juster hovedysenål til motoren går max turtall og noen knepp tilbake (1/8-1/4) mens nesa står opp 45 grader.

                Sett modellen på bakken med motoren i full gass.

                Lukk trottle til halvparten.

                A. Se om motoren fusker, gir mye røyk, juster tomgangsnåla innover inntil motoren går jevn.

                A1. Motoren stopper, skru ut tomgangsnåla 1/4-1/2 og start opp igjen og prøv igjen med halv gass og vurder alternativ A eller A2.

                A2. Ingenting skjer og den går ennå jevn. Fortsett til "Lukk trottle til tomgang".

                Lukk trottle til tomgang.

                B. Juster tomgangsnåla innover inntil røyk er redusert til minimal og motoren går jevn uten tull.

                Kontroller responsen, eventuelt den trenger mer justering..

                Nå er den klar til bruk.

                Jens Eirik

                Comment


                • #38
                  ja det er greit når man kan det. men dette var min første glow motor utenom cox. og når den var så feil justert fra fabrikk at den ikke ville gå i det haletatt så er det ikke så greit
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #39
                    SC OG OS

                    SC er samme designeren, nesten samme delene og mye bedre motorer. De er spreker ved riktig propell valg. OS er svin dyrt og du får lite for pengene. Men hvis du absolutt vil ha OS fordi du tror det er bedre så kjøp det. Det psykiske er det viktigste....SC, ASP og Magnum er samme motorene, kjøp det og smil over prisen...
                    Lars Norberg

                    Comment

                    Working...
                    X