Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skumming i tanken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by MortenM
    Tenkte på en ting ang. vibrasjon/skumming. Etter endel krasj så er det jo ikke umulig at propellakslingen er slått ørlite skjev. Det vil jo kunne bli mye ubalanse selv om man ikke klarer å se det med blotte øyet.
    Nei, vil ikke anta det for min del, da ville man merket det på at motoren ikke går rundt "lett og ledig". Og lagerene i motoren ville ha blitt rimelig raskt ødelagte.
    Ønsker dere en god dag på feltet !
    Birger Mork

    Mine besittelser :
    Flygreier (Massevis)
    Heligreier (En Mini Titan)
    Bilgreier (Et par stk.)

    Comment


    • #17
      Du har et poeng der...

      Uansett hvilke epoksylim man bruker så tror jeg de løses opp av fuel. Det er bare hvor lenge enkelte varer.
      Skulle fly litt i går ettermiddag med Limmotoren min. Da den startet så rant det fuel ut av dysa. Det var nippelen inn på dysa fra tanken som var gått opp i liminga. Det løste jeg ved å nappe ut trykket fra eksosen og åpne dysa en runde til
      Fikk flyet opp, men stigning over 30grader så truet motoren med å stoppe Så jeg fløy etpar runder og landet, så datt nippelen av.
      Nå begynner jeg nesten å vurdere å bytte motor. Men da skulle jeg ha byttet fly åsså.
      Morten Myklebust.
      Yrke Fisker.


      Sky Raider MachI K.I.A.
      PT-20 K.I.A.
      Pibros Mk I, II & III K.I.A.
      Corsair 60 Lever trygt uten motor.

      Comment


      • #18
        Ja, spar deg selv for flere turer med usikker motor.
        Tar liksom gleden litt bort fra tiden man er i luften.

        Som jeg forstår har du en motor til liggende type ny...
        Sett den inn i flyet du har nå og få kjørt den inn skikkelig, og da mens du ordner deg et nytt fly... tenker da bygge det nye og fly det gammle, så når tiden er kommet for å fly det nye flyet har du en ferdig innkjørt motor som det er bare å fyre opp og har full rulle på motoren fra første stund, Rock`n Roll !

        Har hatt mine projekter og noen av de med ny motor, og det å prøve ut et nytt fly med en motor man skal kjøre inn er ikke det ideele, av erfaring blir det ikke mere av det for min del, da setter jeg heller motoren i en bukk i hagen og kjører den inn der.
        Ønsker dere en god dag på feltet !
        Birger Mork

        Mine besittelser :
        Flygreier (Massevis)
        Heligreier (En Mini Titan)
        Bilgreier (Et par stk.)

        Comment

        Working...
        X