Announcement

Collapse
No announcement yet.

OS Ggt15 fusk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OS Ggt15 fusk

    Har en ggt15 motor som har fungert bra, til i dag. Startet opp og til værs bar det. Motoren begynte å fuske og stoppet etter 1:30 i lufta, akkurat som om den var tom for bensin. Sjekket alt og kjørte den i et minutt på bakken uten problem. Opp igjen og samme skjedde. Plukka ut tank og slanger, alt så fint ut. Enda en tur, samme greie. Startet tvert etter hver gang. Mere kjøring på bakken, fin på aks og tomgang/full gass.

    så, kan det være forgasserising?

  • #2
    Skal ikke se bort i fra at dette er vær-relatert nei, en ting er at dette er glow-gas hvor du ikke får hjelp av tenningsanlegg, men gasseren sitter foran sylinderen og er muligens mer utsatt for ising.
    Såfremt du holdt modellen i forskjellige vinkler på bakken og den gikk som den skulle da, så tenker jeg det kan skyldes vær og utetemperaturen.
    Bruker du vanlig 95 oktan eller alkylat?

    Comment


    • #3
      Bruker alkylat. Hadde ikke modellen inverted på bakken, men bortimot alle andre retninger. Går som ei kule da,..
      siste deadsticken jeg hadde lå jeg på halv gass å sirkla og venta. Virka helt uavhengig av modellretning opp/ned
      Last edited by Mustang51; 13-01-19, 09:25.

      Comment


      • #4
        Ville prøvd å skru ut nåla litt. Den blir alltid mer lean i lufta. Om det løser problemet vet jeg ikke,
        men jeg ville i alle fall prøvd det
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Dette er vel den type bensinmotor som har glødeplugg i stedet for tenning. kan det hjelpe å bytte pluggen?
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Gi den 1/8 omdreining ut på høynåla så kommer den seg nokk.

            Comment


            • #7
              Vi får prøve å kjøre den litt rikere, og bytte pluggen. Men det er nok mulig at det rett og slett var for kaldt med minus 8 grader den dagen. Pluggen så normal ut, litt hvitbelegg.

              Comment

              Working...
              X