Etter tre hele dager med blanding av fuel. og kjøring i benk har jeg nå gitt opp å kjøre 108 motoren min på diesel. problemet er at samme hvordan jeg justerer forholdet mellom kompresjon og dyse så blir den for kald på tomgang og for varm på full gass. er jo ikke noe serlig å bare måtte fly rundt på halv gass.
monterte orginal toppen i dag og satte på samme propell som jeg har hatt på den som diesel. primet satte på gløder og 3 flikk så gikk den
og mye raskere trottle respons like lav tomgang, og selvfølgelig mye høyere turtall på samme propell. dvs mere krefter. og det med samme forgasser som jeg brukte på diesel også. en 50size. blir morsomt å få på den orginale forgasseren så blir det sikkert ende mere sprut i toppen. og den gikk gennerelt mye kaldere med metanol. trodde egentlig etter det jeg har lest at diesel motorene ikke ble så varme.
Nå skal ikke jeg dømme diesel neden om og hjem her men på den typr/størrelse motor så tror jeg ikke det egner seg så bra. har en os 10fp og den går som ett uvær med diesel. nesten 10000rpm med en 9x5 propell og det er jo bra til å være en 10 size.
Snakket med Leikvold ang. den motoren og han mente det var problemer pga at det er abc sylinder på den. han selger jo mvvs og sa at det er forskjellige materialer i sylinderene på diesel og metanol motorene. var vel også forskjellig porting i sylinderene tror jeg.
Må rette en stor takk til Motorboy på forumet her som har laget diesel toppene til to motorer for meg. og gitt masse nyttig informasjon. som sagt den lille går som ett uvær og vil bli brukt som diesel.
Og til dere som hele tiden har snakket negativt om disel så behøver dere ikke komme med typen hva var det jeg sa inlegg. for jeg mener ikke at diesel er noe dårligere en metanol. men at den ene motoren min ikke egnet seg for diesel drift. med rett type motor og rett bruksområde er det sikkert minst like bra. Og har uansett fått tilfredstilt min glede over å skru og mekke på motorer og prøve nye ting.
monterte orginal toppen i dag og satte på samme propell som jeg har hatt på den som diesel. primet satte på gløder og 3 flikk så gikk den

Nå skal ikke jeg dømme diesel neden om og hjem her men på den typr/størrelse motor så tror jeg ikke det egner seg så bra. har en os 10fp og den går som ett uvær med diesel. nesten 10000rpm med en 9x5 propell og det er jo bra til å være en 10 size.
Snakket med Leikvold ang. den motoren og han mente det var problemer pga at det er abc sylinder på den. han selger jo mvvs og sa at det er forskjellige materialer i sylinderene på diesel og metanol motorene. var vel også forskjellig porting i sylinderene tror jeg.
Må rette en stor takk til Motorboy på forumet her som har laget diesel toppene til to motorer for meg. og gitt masse nyttig informasjon. som sagt den lille går som ett uvær og vil bli brukt som diesel.
Og til dere som hele tiden har snakket negativt om disel så behøver dere ikke komme med typen hva var det jeg sa inlegg. for jeg mener ikke at diesel er noe dårligere en metanol. men at den ene motoren min ikke egnet seg for diesel drift. med rett type motor og rett bruksområde er det sikkert minst like bra. Og har uansett fått tilfredstilt min glede over å skru og mekke på motorer og prøve nye ting.

Comment