Unconfigured Ad

Collapse

pakning mellom potte og motor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kolaf
    • May 2006
    • 103

pakning mellom potte og motor

Hei,

Jeg mener jeg har lest om folk som bruker epoxy som "pakning" mellom potte og motor for å få det tett. Har noen noen tanker om dette, evt. bedre løsninger? Det virker litt permanent....
  • Pole
    • Aug 2004
    • 225

Originally posted by kolaf
    Hei,

Jeg mener jeg har lest om folk som bruker epoxy som "pakning" mellom potte og motor for å få det tett. Har noen noen tanker om dette, evt. bedre løsninger? Det virker litt permanent....
    har aldri hatt no problem med å få det fra hverandre igjen ved bruk av 5min epoxy jeg... funker topp
    Eivind Hansen
    ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

Comment

• kolaf
      • May 2006
      • 103

Man må kanskje være litt forsiktig for ikke å få det inn i sylinderen?

Comment

• Tally-ho
        • Apr 2002
        • 219

Finnes sikkert noe lignende her til lands også.
        Mvh
        Lars Erik Arntsen

Comment

• Holger
          • Feb 2006
          • 734

epoxy er perfekt å bruke! En tynn jevn hinne i ytterkant av eksosutløp på motor.....sett i begge skruer uten å dra potta inntil. Skru slik at potta etterhvert legger seg plant innpå eksosutløpet.
          Løsningen er ikke permanent og den er en god løsning.
          Jeg skal ikke ha kreditt for denne løsningen...fikk tips og hjelp av Jon-arne her inne!
          Last edited by Holger; 23-09-06, 21:32.
          Anders Bruneberg
          Raufoss

Comment

• Per
            • Nov 2005
            • 243

Jeg har brukt "high temp rtv" silikon eller pakningspapir. Fåes bl.a. hos Wurth eller bilrekvisita'n.

Comment

• Tom Erik
              • Feb 2004
              • 1601

Epoxy er helt topp. Hightemp. silicone fungerer også, men husk at om du får silicone-partikler inn i motoren og opp til pluggen så ødelegges platina-belegget på pluggen.
              Tom Erik Smedal
              www.artistic3D.net
              www.photopia.no

Comment

• Per
                • Nov 2005
                • 243

Ja, silikonen skal brukes med måte. Har også brukt den som pakning på forgasser, baklokk og delte potter på motorer som ikke har vært laget etter de fineste toleransene. Har spart meg for mye søl.
                Har aldri tenkt på å bruke epoksi men det er sikkert like bra det.

Comment

• Motorboy
                  • Nov 2003
                  • 1566

Originally posted by Tom Erik
                  Epoxy er helt topp. Hightemp. silicone fungerer også, men husk at om du får silicone-partikler inn i motoren og opp til pluggen så ødelegges platina-belegget på pluggen.
                  Ikke denne silikonpakningstoffet, det er silikonspray som smøremiddel, må ikke brukes i motoren som after-run olje og ødelegger glødepluggen. Aldri hatt problemer med silikon pakningstoffet til glowmotorene.

Epoksy kan bli hard og sprø av alderdom.

Comment

• esmel
                    • Dec 2004
                    • 2830

Originally posted by Motorboy
                    Ikke denne silikonpakningstoffet, det er silikonspray som smøremiddel, må ikke brukes i motoren som after-run olje og ødelegger glødepluggen. Aldri hatt problemer med silikon pakningstoffet til glowmotorene.

Epoksy kan bli hard og sprø av alderdom.
                    Enkelte av oss tar av potta litt oftere enn hvert skuddår da..

Takk for tipsene i denne tråden, var på utkikk etter info om dette selv
                    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

Working...