Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Jeg mener jeg har lest om folk som bruker epoxy som "pakning" mellom potte og motor for å få det tett. Har noen noen tanker om dette, evt. bedre løsninger? Det virker litt permanent....
Jeg mener jeg har lest om folk som bruker epoxy som "pakning" mellom potte og motor for å få det tett. Har noen noen tanker om dette, evt. bedre løsninger? Det virker litt permanent....
har aldri hatt no problem med å få det fra hverandre igjen ved bruk av 5min epoxy jeg... funker topp
Eivind Hansen
~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~
epoxy er perfekt å bruke! En tynn jevn hinne i ytterkant av eksosutløp på motor.....sett i begge skruer uten å dra potta inntil. Skru slik at potta etterhvert legger seg plant innpå eksosutløpet.
Løsningen er ikke permanent og den er en god løsning.
Jeg skal ikke ha kreditt for denne løsningen...fikk tips og hjelp av Jon-arne her inne!
Epoxy er helt topp. Hightemp. silicone fungerer også, men husk at om du får silicone-partikler inn i motoren og opp til pluggen så ødelegges platina-belegget på pluggen.
Ja, silikonen skal brukes med måte. Har også brukt den som pakning på forgasser, baklokk og delte potter på motorer som ikke har vært laget etter de fineste toleransene. Har spart meg for mye søl.
Har aldri tenkt på å bruke epoksi men det er sikkert like bra det.
Epoxy er helt topp. Hightemp. silicone fungerer også, men husk at om du får silicone-partikler inn i motoren og opp til pluggen så ødelegges platina-belegget på pluggen.
Ikke denne silikonpakningstoffet, det er silikonspray som smøremiddel, må ikke brukes i motoren som after-run olje og ødelegger glødepluggen. Aldri hatt problemer med silikon pakningstoffet til glowmotorene.
Ikke denne silikonpakningstoffet, det er silikonspray som smøremiddel, må ikke brukes i motoren som after-run olje og ødelegger glødepluggen. Aldri hatt problemer med silikon pakningstoffet til glowmotorene.
Epoksy kan bli hard og sprø av alderdom.
Enkelte av oss tar av potta litt oftere enn hvert skuddår da..
Takk for tipsene i denne tråden, var på utkikk etter info om dette selv
Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment