Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
he he dette minner meg på mitt første pusher fly!
fikk ett fly med en kjenning og det var mitt andre motor fly,monterte motor og,servoer .
så kom det artige,propell skulle monteres her var det bare å montere en
vanlig propell men huske på å snu den (he he).
dette funket dårlig ,når jeg ga gass så rygget flyet.........................
med en erfaring rikere så ble pusher propell kjøpt.
når det gjelder tanken monterte jeg den som i vanelige fly med lengre fuel slanger.så slangene gikk fra fronten av tanken og bakover forbitanken og til motoren.
mvh geir
Mvh Geir Mogstad
---------------------------------------
slapp av det kommer helt sikkert ned!
Du skrev ikke om det er montert motor helt bak flyet dvs på halen..
Hvis det er det.. ha tanken nær motoren som vanlig som andre fly har motor/tank oppsettet i nesa. Balanser modellen med FULL tank. Det er bedre at flyet er nesetungt når tanken er tom enn flyet er ukontrollerbart pga baktung nettopp pga tom tank.
Er tanken plassert foran eller bak balansepunktet (balansepunktet på hovedvingen)?
Foran balansepunktet = tom tank
Bak balansepunktet = full tank
30 cm slange fra tank til motor er litt for langt og nivåforskjellene mellom tank og forgasser kan bli store, jeg ville plassert tanken (hvis det er plass der) nær motor og kort vei fra tank til forgasser via slanger dvs flyet stiger vil det bli fetere fuelblanding enn flyet gikk nedover. Hvis du justerer hovedysenåla, hold nesa nedover mellom 45 og 90 grader og lean ut til max turtall og skru tilbake som vanlig 1/4-1/2. Men pass på at klunken er ennå i fuelen!
Tanken blir liggende bak balansepunktet.
I manualen står det at tanken skal settes feil vei, sikkert som du nevner å få kortetst mulig fuel slager. I manualen viser de standard oppsett på klunken i tanken, dvs. at klunken da vil bli liggende i feil ende på tanken.
Leste en gang på et forum at noen hadde et oppsett på hvordan man kan få klunken til å ligge i samme ende som korken til tanken.
Problemet er å finne ut hvor jeg leste om dette.
Tanken skal peke samme vei som i kjøreretningen som om den satt i nesa som vanlige fly har. Hvis du snur tanken i motsatt vei så vil fuelen forflytte bakover, det gjør ikke klunken pga begrenset bøyelighet i fuelslangen og da stopper motoren pga mangel av fuelen.
Ja, tanken skal plasseres nær motor med korken pekende mot kjøreretningen.
Jeg har aldri gjort det her, men hvis jeg skulle, så tror jeg at jeg ville hatt korken mot motoren, også hatt et langt kobberrør inni tanken, med en U i enden på innsiden, også festa slangen med klunk på den. da får du både kork å klunk i den enden du vil ha...men jeg har aldri gjort det som sagt, så jeg vil ikke være erstatningspliktig eller noe..
Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Tror jeg ville montert tanken med korken mot motoren, og så gjort som foreslått.
Altså bruke et langt rør som går nesten til bakveggen av tanken, bøyd dette (med en rørbøyer) 170 grader og montert slange med klunk på det.
Lange slanger er og blir et problem hvis man ikke bare flyr rolig rett fram. I øvelser med noe særlig G vil fuelens masse skape undertrykk og gi motoren ujevn fueltilgang...
Pumper kan brukes selvsagt.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment