Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feste av LED striper inne i plast flykropp? trenger tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Feste av LED striper inne i plast flykropp? trenger tips

    Hei
    Har en LED stripe jeg skal feste inne i en Volantex Ranger 2000 kropp.
    Stripen har lim, men dette fester seg ikke i det hele tatt. Problemet her er at jeg ikke kommer til med noe limpistol eller lignende
    Det er kun forfra jeg kan nå inn i kroppen med en lang stav. Har også et lite servohull ( firkantet 9G servohull ) i bakkant jeg kan nå et lite stykke inn med. Har dere noen lure triks for å feste LED stripen med UTEN at jeg må ta noen extra hull. ( har ikke lyst til å bruke festestrips)

  • #2
    Hva med å tre det inn med en stang og bruke CA lim? Så kan du bruke kicker som er spraybkos utgave og spraye inn?
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Takk for svar Lars N . Det er greit å få LED stripen inn, men har egentlig liten tro på CA lim. MEN... vet jo ikke før en har prøvd. Andre forslag tas i mot med takk

      Comment


      • #4
        Originally posted by Hoppfly View Post
        Hei
        Har en LED stripe jeg skal feste inne i en Volantex Ranger 2000 kropp.
        Stripen har lim, men dette fester seg ikke i det hele tatt. Problemet her er at jeg ikke kommer til med noe limpistol eller lignende
        Det er kun forfra jeg kan nå inn i kroppen med en lang stav. Har også et lite servohull ( firkantet 9G servohull ) i bakkant jeg kan nå et lite stykke inn med. Har dere noen lure triks for å feste LED stripen med UTEN at jeg må ta noen extra hull. ( har ikke lyst til å bruke festestrips)

        hvis du har kvitering på led stripe
        så kjøper du gule lys
        de fungerer best til nattflyving
        + kat telefon kabl frem
        to striper LED lys ytterst på hver vinge 4 + 4 LED
        ? Du tenkte kansje på option belysning
        inni kroppen som ekstra utstyr.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Hoppfly View Post
          Takk for svar Lars N . Det er greit å få LED stripen inn, men har egentlig liten tro på CA lim. MEN... vet jo ikke før en har prøvd. Andre forslag tas i mot med takk
          CA sitter på veldig mye, eventuelt om du får inn noen tapestriper så kan jeg anbefale dampserretape fra Tesa som du får på feks Coop Obs bygg, den sitter noe helt j.... på det meste av materialer selv seie plaster.
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Når du sier det, så har jeg jo noen pakker med slik tykk tape. Skal prøve dette

            Comment


            • #7
              Dersom det er litt lengde på den og fare for å lime fast led-stripsen på feil sted, grise limet utover osv.
              Hva om du bruker blå maskeringsteip (svakere lim) og taper led-stripsen fast til hyssing først (altså sett ovenfra, tape, hyssing, led-strips med led pekende oppover). Smører Casco PU-lim på undersiden av led-strips, og fukter med bitelitt vann inne i kroppen hvor led-stripsen skal sitte. (Vann aktiverer PU-limet og gjør at det skummer/eser mer. Så trekker du hyssingen gjennom kroppen og får noen til å "mate" etter i andre enden. Når limet har herdet løfter du hyssingen og drar av tapen.

              Vet ikke om det kommer til å funke, da jeg ikke har gjort det før men kjenner limet godt.

              Comment


              • #8
                Har nå fått satt inn denne. Hadde slike 3M dobbeltsidigtape puter som er extremt sterke. Klarte faktisk dette med 2 forsøk. Heldigvis klistret LEDen seg bare delvis på siden på første forsøk, men 2 forsøk var perfekt.
                Faktisk bra lys i den og
                Click image for larger version

Name:	IMG_9826.jpgm.jpg
Views:	1
Size:	62.4 KB
ID:	617571

                Håper dette sitter over tid

                Comment


                • #9
                  Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	97.7 KB
ID:	617572
                  christamas tree
                  light diodes
                  sånt kan du sette
                  inn i flyet, litt lite fly
                  men det er fint

                  lipo cheker
                  Digital type fins tror jeg
                  Search results for: 'r c accessories electrical accessories jp lipo battery checker 1 4 cell 3 7 14 8' - ModelManiacs
                  Click image for larger version

Name:	image.jpeg
Views:	1
Size:	60.1 KB
ID:	617573
                  Last edited by Pistepirkko; 13-07-18, 12:23.

                  Comment


                  • #10
                    Det er mange lys en "kan" bruke, selv foretrekker jeg lette lys som ikke bygger for mye ut .
                    Har brukt denne ferdige stripen med lys en ser her. Den røde og grønne stroben skal brukes på hver sin ving.
                    Rullen er en rød LEDstripe. Disse klipper jeg og lodder i rette lengder ( skulle hatt litt grønn LED også , ca 80cm så hvis noen vil bytte i 80cm rød LED så.. )

                    Click image for larger version

Name:	IMG_9926.jpg
Views:	1
Size:	194.7 KB
ID:	617574

                    Comment


                    • #11
                      Click image for larger version

Name:	8873382346782.jpg
Views:	1
Size:	12.2 KB
ID:	617660
                      Ser de har LED til fly 12v
                      på biltema og chlasolson ( bilde )
                      2 sånne under kroppen
                      på en trainer og ledd striper
                      på vinger er moro
                      Last edited by Pistepirkko; 11-09-18, 12:13.

                      Comment

                      Working...
                      X