Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei
DX7 bruker DSM2 når den brukes sammen med mottaker AR7000 og AR6100.
DX7 bruker DSM når den brukes sammen med AR6000 mottakeren. AR6000 mottakeren er den som fulgte med DX6.
Det betyr at DX7 også er "bakoverkompatibel" mot DX6 mottakeren.
www.smallsize.no har de tror jeg. (nå har de jo stengt webshoppen igjen da SELVFØLGELIG, stengt et år, åpent en måned, stengt et år, åpent en mnd, osv osv..)
JR Propo forventes å komme med sitt eget 2.4 GHZ system i år og da med flere kanaler enn Spektrum (som allerede produseres av JR..). Det samme gjelder nok også for Futaba.
mvh
Richard B.
Spennende teknologi, lurer på om/når Multiplex kommer med 2.4 ghz modul til Evo radioen min. Blir dyrt å bytte ut alle mottakerene mine, men kjenner jeg Multiplex rett trenger jeg ikke uroe meg for det på lenge....
Gleder meg veldig til å se hva konkurrentene kommer opp med i år, mest sannsynelig blir det vel en oppgradering på meg til flere kanaler når det kommer....gleder meg...
Jeg har vel egentlig bare sittet på gjærdet og ventet på at noe skal skje. Det ville være litt vel passivt om JR og Futaba bare skulle sitte med hendene i fanget og se på at en helt ny teknologi gjør de arbeidsløs.
Blir spennende å se.
Richard: Om du har noen linker eller mer info er det bare å poste..
På sitt nyhetsbrev for Januar2007 skriver engelske MacGregor som er Europarepresentant for JR følgende: JR 2.4GHz?
We understand that JR are intending to launch their own
2.4 GHz system this year. We are working with JR to ensure
that it fully complies with the latest UK regulations. These
are described in full in the UK Interface Requirement 2030
published by Ofcom. Table 3.5 refers.
A copy of the IR2030 can be downloaded at: https://www.ofcom.org.uk/radiocomms/...req/uk2030.pdf
du finner det her:
Hei
Hadde en liten nifs opplevelse her om dagen,etter å ha programert/bindet dx 7 til ar6000 på min indoor ,hvorpå alt virket tilsynelatende ok,så slo jeg av radioen uten å ha koplet av batteriet ti esc ,så gikk motoren til omtrent full throttle hvorpå da modellen "tok av" inne på hobby rommet.heldigvis ble det kunn noen skrammer på utstyret/selvtilliten.Har jo gjort dette tidligere uten problemer med samme radio og mottager(på annet fly).Fant ut etter mye om og men at jeg ikke hadde satt throttle stikken tilbake til stop før jeg foretok bindingen(dette er fail safe settingen på radioen).tenkte jeg skulle neve det før noen annen gjorde samme tabbe,glad det ikke skjedde med en F5b modell;for da hadde hobbyrommet blitt fullstendig ommøblert.
Terje
Bare et lite tips
Hvis det sånn at binding av sender/mottager også setter fail-safe så er vel potensialet for katastrofer til stede for de av oss (meg f,eks) som ikke er flinke nok til å lese hele manualen før vi begynner. Ser for meg at jeg fort kunne gjort samme tabbe som tstens og satt fail-safe helt fail (Dæven skulle ha jobba som overskrifter i VG jeg )
På andre radioer må man vel sette fail-safe via egne menyer på radioen. Og da har man vel mer kontroll på hva man driver med. Eller...?
Hvis det sånn at binding av sender/mottager også setter fail-safe så er vel potensialet for katastrofer til stede for de av oss (meg f,eks) som ikke er flinke nok til å lese hele manualen før vi begynner. Ser for meg at jeg fort kunne gjort samme tabbe som tstens og satt fail-safe helt fail (Dæven skulle ha jobba som overskrifter i VG jeg )
På andre radioer må man vel sette fail-safe via egne menyer på radioen. Og da har man vel mer kontroll på hva man driver med. Eller...?
Veel, så veldig vanskelig er det vel ikke..
Er jo bare å sette stikkene i failsafe posisjon når man skal binde mottakeren.. dvs throttle i nedre posisjon.
Kanskje forskjellig fra vanlige radioer, ja, men direkte avansert er det vel ikke.
Kanskje forskjellig fra vanlige radioer, ja, men direkte avansert er det vel ikke.
Hehe
Neida, er enig med deg i at dette ikke vanskelig, men som jeg sier. Om du ikke er spesielt dreven på å lese hele manualen så er det ikke sikkert at du er klar over at du setter fail-safe når du binder mottaker. Spectrumradioen har dermed en logisk brist i grensesnittet som gjør det mulig for å en bruker å sette fail-safe uten at han vet det.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment