Unconfigured Ad
Collapse
Spektrum DX7
Collapse
X
-
-
Originally posted by phammersKanskje på tide å bytte nick?
Mvh
-PålØyvind Kveen Fagervold
-Graupner Club Star
For tiden få flyComment
-
Noen som kan hjelpe meg litt med innstillingene på DX7?
Jeg har nettop bytta fra DX6i til DX7. på den gamle hadde jeg gain adj for gyroen på gear bryteren. er dette mulig på dx7 også?Last edited by jan Kenneth; 20-03-08, 10:09.Raptor 50
TT Redline
Spektrum AR7100R
T-Rex 500 CF
Futaba 611/ BLS251Comment
-
Hilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
---------------------------------------------------------------------------
Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!Comment
-
Lading
Er det noen som vet om man kan lade dx7 bare ved hjelp av en kabel koblet til et bilbattei?
Har bare en 110V laderRaptor 50
TT Redline
Spektrum AR7100R
T-Rex 500 CF
-
Om du ikke bruker et bilbatteri inne i radioen så er svaret klart nei.. Du har sansynligvis et NiMH batteri pakke i radioen din som krever et ladprogram. Har du ingen felt lader du kan bruke? Sjekk hvor mye spenning den vegg laderen som fulgte med tåler. Hvis den tåler 230V så holder det med at du kun handler deg et stikk kontakt adapter.
Comment
-
ok. skal få tak på en feltlader.. trodde kanskje det var en innbygd laderegulator i radioen. netladeren som fulgte med har dc 11.6V dc output.Raptor 50
TT Redline
Spektrum AR7100R
T-Rex 500 CF
-
Det er IKKE regulator i radioen, jeg har sprengt en med vanlig adapter, ta ut batteriet å lad på vanlig lader!Hilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
---------------------------------------------------------------------------
Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!Comment
-
Takker for tipsene. tror jeg kjøper en swallow lader straks!Raptor 50
TT Redline
Spektrum AR7100R
T-Rex 500 CF
-
volt meteret i displayet
er det noen som vet hvorfor verdien i voltmeteret forandres når jeg bytter modell på radioen. Kan ha 9.7V i model1 men så fort jeg bytter til model3 står den på 9.2V...Raptor 50
TT Redline
Spektrum AR7100R
T-Rex 500 CF
-
Etter hva jeg har lest om saken bruker radioen omtrent dobbelt så mye strøm ved å kommunisere med en DSM-mottaker (f.eks. AR6000) som den gjør ved å kommunisere med en DSM2-mottaker (f.eks. AR6200, AR7000). Høyere strømforbruk gjør at avlest spenning blir lavere.Comment
-
ok. det viste jeg ikke. er kanskje derfor da.. TakkerRaptor 50
TT Redline
Spektrum AR7100R
T-Rex 500 CF
-
Da har også jeg kjøpt DX7. Har akkurat pakket opp og skal prøve å binde mottaker (6100) hvordan gjøres dette?
I manualen er det en ennen mottaker. Spørsmålet er hvor skal bindingspluggen kobbles? Etter dette skjønner jeg at jeg skal skru på sender samtidigt som jeg holder rangeknappen inne.
En annen ting; hvordan gjør man hvis man vil bruke samme mottaker i 2 ulike fly? Må man da "binde" hver gang man flytter mottaker?
På forhånd takk for hjelp.
PeterPeter Rahm
Siggerud
Cirrus RCFKComment
-
1. Sett bindpluggen på BAT-pinnene, uansett vei. Strøm går i THR.
2. Slå på strøm til Rx.
Et lys skal nå blinke på mottakeren.
3. Hold inne knappen på baksiden av senderen mens du slår på Tx.
Når det gule lyset på mottakeren har sluttet å blinke og går i stabilt lys, er bindeprosessen ferdig.
4. Slå av strømmen til mottakeren og ta ut bindplugg.
Ferdig. Slå av og på senderen og sett strøm på Rx og sjekk at det blir lys. Det skal ikke blinke.
Hvis du bruker samme kanaler på flyene trenger du ikke binde på nytt.Mvh
Arthur Olaisen
Don't forget the Loctite, BobComment
-
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment