Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
JR9xII og JR9303, er dette samme radio?
Har JR9xII og lurer på om dette: http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=5032
vil funke på min radio???
Er det kanskje ein bedre ide og heller kjøpa DX7 ?....synspunkt nokon??
Så langt jeg har forstått så dette samme radio. En for USA og en for Europa.
Modulen fungerer sikkert. Men jeg vet at når JR lanserer sin 9xII i 2.4 ghz versjon vil de ha en raskere CPU i radioen. Sannsynligvis har de funnet ut at de for et bedre resultat å lage en ny radio i stedet for å selge moduler.
- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Kjenner du til om det er restriksjoner på import av 2,4 ghz radioytstyr frå Sverge, eller er det fritt fram??
Ser at mange venter på bla DX7 her heima, mens det ser ut til å vera god tilgang på desse produkta både i Sverge og Danmark!
For en tid tilbake hjalp jeg en kollega med kjøp av en DX7 fra statene. Ingen problemer der. Men jeg vet at de ikke var lenge siden at jeg leste at 2.4 Ghz var godkjent i UK !!!!
Løp og kjøp - kan ikke skjønne at det skulle være noe problem.
Vil også bare nevne at JR kommer med sin 9xII 2.4 Ghz i juni/juli og 12x over sommeren. Da kan du kopiere modellene din over fra din gamle 9xII med en trainer kabel !!!
- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Så vidt jeg vet bruker JR samme synthmoduler i alle sine sendere så det burde gå. 9303 ligner mer på 9xII enn den ligner noen av de andre radioene i den listen.
DX7 er nok en enklere radio så du må vurdere selv. Har 9xII selv og liker den veldig godt. Ville derfor vegre meg for å "nedgradere" hvis jeg ikke hadde sjekket hva jeg evt. går glipp av først.
Jeg har 9x2, og vil absolutt anbefale den! Det jeg har hørt som er forskjell på 9303 og 9x2 er at 9303 har mekanisk trim på throttle. Siden den har mekanisk trim på throttle vil den ha noe forskjellig meny rundt throttle cut.
jeg tror at modulene vil passe om hverandre. husk å se at det er en 35MHz modul du bestiller!
Jørgen Wake Stensen
Bodø MFK
Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!
Ser det er fleire her som har JR9xII, kan kanskje benytta muligheten til å spørja om om kva dei to "dingsane" på sida av radioen er(det er ein liten "knapp" på kvar side som kan roterast ca ein hal omdr.)?.. har hatt denne radioen ei lita stund , men har ikkje funne ut kva funksjon desse har.
Ser forøvrig også at Futaba har ein 2,4gh 7 kanal`s radio som er tilgjengelig i bla. Svenske nettbutiker, forstår det slik at det er ein ltt annan teknologi futaba benytter, er dette bedre en Spektrum si løsing?
Ser det er fleire her som har JR9xII, kan kanskje benytta muligheten til å spørja om om kva dei to "dingsane" på sida av radioen er(det er ein liten "knapp" på kvar side som kan roterast ca ein hal omdr.)?.. har hatt denne radioen ei lita stund , men har ikkje funne ut kva funksjon desse har.
Den på venstre side styrer collective pitch uavhengig av throttle. Dvs. du kan overstyre pitchkurven litt. Til vanlig kan du vel ha den i midtstilling der det er et hakk.
Den på høyre siden styrer en egen kanal. Finn på noe morsomt å bruke den til
Originally posted by hansolavm@gmail.com
Ser forøvrig også at Futaba har ein 2,4gh 7 kanal`s radio som er tilgjengelig i bla. Svenske nettbutiker, forstår det slik at det er ein ltt annan teknologi futaba benytter, er dette bedre en Spektrum si løsing?
Jeg vet ikke så mye om den enda, men har hørt at Futuba bare bruker frekvenshopping mens Spektrum/JR bruker Direct Sequence Spread Spectrum. De har sikkert argumenter for at frekvenshopping er bra nok. Synd de ikke kunne gjøre det kompatibelt
Det er trim funksjoner. Hos meg trimmer den ene pitch og den andre vel throttle men jeg bruker ikke den siste.
Så dei har same funksjon som trimknappane oppe ved JR-merket på framsida av radioen?
Nei, det er noen vesentlige forskjeller. For det første er jeg ikke enig med Tintin i at den høyre justerer throttle. Den går til en egen kanal, AUX3 som er kanal 8. Men den kan programmeres til å være noe annet.
Men hvis vi holder oss til å sammenligne potmeteret på venstre side med HOV PIT (til venstre for JR-logoen) så er det noen forskjeller:
- HOV PIT har mest virkning på midten av pitchkurven og avtagende virkning ut mot endene. Den er helt uten virkning i hver ende. Potmeteret derimot har samme virkning over hele skalaen.
- HOV PIT er en digital triminnstilling som lagres med modellen i modellminnet. Dvs. at når du bytter mellom modeller så plukker den fram den innstillingen du hadde sist for denne modellen. Potmeterets innstilling derimot er lik for alle modellene.
-HOV PIT stiller bare for den flight mode du er i. Dvs. at du har forskjellige innstillinger av den for Throttle hold, Normal, ST-1 osv. Potmeterets innstilling derimot er likt for alle flight modi.
- Du kan se virkning av HOV PIT innstillingen på Pitch-kurvene dine. Potmeterets innstilling derimot ses ikke i kurvene. Virkningen av alle innstillinger kan forøvrig ses i monitorvinduet.
HOV THRO virker på samme måte som HOV PIT, men for throttle.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment