Originally posted by Atle
Unconfigured Ad
Collapse
Hvilket radiomerke bør jeg velge etc...
Collapse
X
-
-
Jeg kjøpte DX7 med ar7000 for 300$ + frakt og mva hos espiritmodel for en uke siden, å den er CE merket.
Har satt opp 3d flyet helt ferdig med den, med flaperon (man må jo teste det ut), Expo og dual rates, og div andre justeringer, å må si radioen har overasket meg positivt med brukervennlighet og muligheter!
Bare været letner nå, så blir det test flyging!
Kjøpte forøvrig dill og dall for 570 dollar totalt av espirit i samme slengen, som ble bestilt på en søndag, å pakken kom på 8 dager, altså mandag uka etter... VELDIG fornøyd med den butikken.. De hadde rabatt ordning hos staten norge å virket det somOla G Bråten -77
Sunndal flyklubb avd. Modellfly
Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
3DHS Slick 89" Q80-8m
Jeti DS-16Comment
-
Hvor mye er det snakk om i toll og slikt da? Er det sånn at det kommer opp på nivå med norske priser, eller er det fortsatt mye å spare?Atle Østereng
Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
Msn: a_ostereng@hotmail.com
T-rex 450 SE V2
Spektrum DX7
GY401 m/S9257
3 x HS-65MGComment
-
Originally posted by AtleHvor mye er det snakk om i toll og slikt da? Er det sånn at det kommer opp på nivå med norske priser, eller er det fortsatt mye å spare?
Andre faktorer man skal tenke på er MVA og Porto.
Jeg sparte iallefall en del penger på å handle i utlandet.Comment
-
Det er bra at utstyr er CE merket, men
...som man leser her:
Det er å betrakte som en egenærklæring fra produsenten, mao det er ikke gitt at et testhus(allá Nemko, Demko, Semko osv) som har sertifisert utstyret.
Enkelte useriøse produsenter trykker opp CE merker i bøtter og spann, og setterpå ikke sjekkede produkter - mens andre ikke setter det på produkter som selges utenfor EU/EEA.
Mao jeg tror ikke man skal henge seg for mye opp i CE-merke eller ikke på et apparat som selges utenfor Norge - men det kan gi en viss trygghet å kjøpe CE-merket utstyr fra seriøse produsenter. Jeg hadde ikke vært redd for feks en Spektrum kjøpt i USA(merket eller ei), men hadde ikke blitt overrasket over at en 150 kroners kina-radio evt hadde gitt hodepine og skjeløydhet.
Følg med neste gang FBI sjekker feks elprodukter mhp merking, garanterer at over 50% av kina-produkter ikke kan dokumenteres.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment