Unconfigured Ad

Collapse

Hvilket radiomerke bør jeg velge etc...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spewster
    MFN Skribent
    • Aug 2007
    • 1134

Originally posted by Atle
    Er det vanlig at radioer fra usa er CE merket? Jeg har vurdert det samme, å kjøpe fra en dx7 fra usa, og har sendt mail til advantagehobby og spurt om de er CE merket, men ikke fått noe svar. Litt skeptisk til å bestille derfra uten å være sikker på at jeg kan bruke den i norge.

Atle
    Vet ikke om det er vanlig, men forhørte meg hos espritmodel og fikk svar på dagen at de var CE merket. Ser prisen på DX7 med AR7000 og servo er lik hos begge men hos esprit kan du få kjøpt flere typer pakker med DX7. (uten servoer og med andre mottakere) Jeg endte opp med en DX7 med AR6200 og AR6100 v1.2
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• OlaGB
      • Aug 2007
      • 580

Jeg kjøpte DX7 med ar7000 for 300$ + frakt og mva hos espiritmodel for en uke siden, å den er CE merket.

Har satt opp 3d flyet helt ferdig med den, med flaperon (man må jo teste det ut), Expo og dual rates, og div andre justeringer, å må si radioen har overasket meg positivt med brukervennlighet og muligheter!

Bare været letner nå, så blir det test flyging!

Kjøpte forøvrig dill og dall for 570 dollar totalt av espirit i samme slengen, som ble bestilt på en søndag, å pakken kom på 8 dager, altså mandag uka etter... VELDIG fornøyd med den butikken.. De hadde rabatt ordning hos staten norge å virket det som
      Ola G Bråten -77
      Sunndal flyklubb avd. Modellfly
      Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
      3DHS Slick 89" Q80-8m
      Jeti DS-16

Comment

• Atle
        • Jul 2007
        • 285

Hvor mye er det snakk om i toll og slikt da? Er det sånn at det kommer opp på nivå med norske priser, eller er det fortsatt mye å spare?
        Atle Østereng
        Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
        Msn: a_ostereng@hotmail.com

T-rex 450 SE V2
        Spektrum DX7
        GY401 m/S9257
        3 x HS-65MG

Comment

• spewster
          MFN Skribent
          • Aug 2007
          • 1134

Originally posted by Atle
          Hvor mye er det snakk om i toll og slikt da? Er det sånn at det kommer opp på nivå med norske priser, eller er det fortsatt mye å spare?
          Er ikke toll på RC artikler men det kommer et tollgebyr på ca 150,- for å få den inn i landet?

Andre faktorer man skal tenke på er MVA og Porto.

Jeg sparte iallefall en del penger på å handle i utlandet.
          Stian Håvak (82)
          Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• Biggles
            • Mar 2006
            • 238

Det er bra at utstyr er CE merket, men

...som man leser her:

Det er å betrakte som en egenærklæring fra produsenten, mao det er ikke gitt at et testhus(allá Nemko, Demko, Semko osv) som har sertifisert utstyret.
            Enkelte useriøse produsenter trykker opp CE merker i bøtter og spann, og setterpå ikke sjekkede produkter - mens andre ikke setter det på produkter som selges utenfor EU/EEA.

Mao jeg tror ikke man skal henge seg for mye opp i CE-merke eller ikke på et apparat som selges utenfor Norge - men det kan gi en viss trygghet å kjøpe CE-merket utstyr fra seriøse produsenter. Jeg hadde ikke vært redd for feks en Spektrum kjøpt i USA(merket eller ei), men hadde ikke blitt overrasket over at en 150 kroners kina-radio evt hadde gitt hodepine og skjeløydhet.

Følg med neste gang FBI sjekker feks elprodukter mhp merking, garanterer at over 50% av kina-produkter ikke kan dokumenteres.

Comment

Working...