Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Unconfigured Ad
Collapse
er futabas 6 kanals fasst kunder like fornøyd som spectrums brukere?
Det er kanskje litt tidlig å begynne å høste erfaringer siden FASST er forholdsvis blodferskt enda, men jeg har sett litt på dem begge uten at jeg eier noen av dem selv. Sverger enda til min trofaste 9C Super som etterhvert skal få en aldri så liten FASST-modul i nakken
Førsteinntrykket er at Futaba-radioen virker litt "billig" i forhold til DX7'en. Tenker den kan sammenstilles med DX6 uten at jeg vet om det, men de ligger vel mer i samme prisklasse til tross for at FASST er FullRange.
Menyene er i kjent Futaba-stil og veldig enkelt å finne frem i. DX7 kjenner jeg ikke til (har bare holdt og knotta litt på den). Og jeg har sett et fly i lufta med hjelp av FASST, og det fungerte, enkelt og greit
Kanskje en av de store fordelene med FASST er at mottakeren består av en knøttliten boks med to ca 10 cm pisker på, som kan monteres inni flyet. Det er vel litt mere plunder å montere DX7-mottakeren.
Men hvis du er over middels interessert, så er jeg sikker på at du finner en del hightech specs på nett som kan sammenligne teknologiene...
Uansett tror jeg at det ofte blir budsjettet som vil bestemme. Futaba er en meget god FullRange til en rimelig penge, mens DX7 blir mye dyrere...
Jeg har Futaba sin 6'er, og venter på modul og mottakere til 14MZ'n min. Har brukt 6'rn på en T-Rex 600 elektro i sommer og det har fungert knirkefritt. Meget god respons på stikkene.
Kan være enig i at radioen fremstår som noe simplere enn DX'n, men den er rimeligere også. Men for all del...1900 spenn for computerradio og mottaker er jo bare helt rått!
Må vel si at jeg anser meg minst like fornøyd med Futaba som de jeg kjenner som flyr Spectrum gjør med sine.
Personlig så er jeg litt Futaba mann, men også med tanke på at dette er teknologi Futaba har jobbet med i årevis på andre bruksområder enn r/c gjør at jeg forblir ved min Futaba lest.
Det kanskje mest spennende spørsmålet i tiden fremover, synes jeg, er hva som skjer med 3. parts leverandører av mottakere. Vil de få slippe til på den proprietære teknologien til de forskjellige leverandørene...?!
Må være enig i det Supra 25 sier. Den virker litt for billig når en tar i den, da i forhold til FF9 som ellers brukes fuelsiden,men har ikke hatt noen problemer med den, bruker den kun på el-fly/heli. Og der er jo en enkel meny på den,stikkene har jeg kjent bedre. Men helt grei til den pris/tecno. Spektrum har jeg ikke sett/prøvd, men den høres grei ut etter sigende.
Har jeg faktisk ikke hørt om.
Har du noen eksempler?
Var jo endel tilfeller med den første versjonen av AR6100-mottakkeren til Spectrum. Denne slet med sporadisk lockout og fullt utslag på elevator. Men disse problemene ble rettet på i V1.2 av denne mottakeren.
Bortsett fra det har ikke jeg har hørt om noen tilfeller av lockout med Spectrum under normale driftsforhold, mulig tahustvedt vet om noen andre tilfeller?
jeg bruker spektrum dx7 i flya mine og de funker helt topp, har ikke hatt ett en eneste feil slag eller forstyrelser etter jeg begynte og bruke den. har heller ikke hatt noe problemer med og plassere motakerene mine.
mvh stin
Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
På vei inn i Hangaren.
Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm
Bare et spørsmål litt på siden ang. dette temaet. Jeg har lagt inn Futaba servo-forlengelseskabler i vingene på mitt Robbe Charter fly (har ikke kjøpt sender og mottaker ennå); kan man eventuelt koble disse ledningene til en DX7 mottaker eller andre merker?
Bare et spørsmål litt på siden ang. dette temaet. Jeg har lagt inn Futaba servo-forlengelseskabler i vingene på mitt Robbe Charter fly (har ikke kjøpt sender og mottaker ennå); kan man eventuelt koble disse ledningene til en DX7 mottaker eller andre merker?
Ja, de fleste passer om hverandre.
Last edited by spewster; 27-09-07, 13:13.
Reason: typo
Nå ser det jo ikke ut som saken i den siste tråden er helt svart-hvit. Det kommer jo frem en del ting der som er lett å overse men som en burde få med seg ved å lese igjennom manualen, noe ikke alle alltid er like flinke til (av og til meg selv også bare så det er sagt).
Det kan se ut som det "største" problemet er lav spenning inn på mottaker og at dette fører til reboot av mottakeren.
I det siste har jeg sett på en del utenlandske forum. Det jeg biter meg merke i er at de er verdensmestere i å lange ut mot de ulike produsentene. Det er ikke i bare et tilfelle det har kommet frem at det egentlig var brukerfeil (inkl. feil bruk av gitt utstyr). Dessuten har jeg merket meg at amerikanerene oftere enn andre (tilsynelatende) har store problemer med ting andre ikke har problemer med. Jeg blir bare litt kritisk når jeg leser slike ting. Ofte har jeg bitt meg merke i at de er så krasse i utgangspunktet at de ikke har noe annet valg enn å kjøre på i den retningen de startet påstanden selv om det kommer frem at det er noe med forklaringene som ikke helt stemmer... Sorry, vil ikke ta alt jeg leser for god fisk.
Når det er sagt så er det ingen forklaring på dårlig kundebehandling uansett om det er brukerfeil eller ei.
Hi all,
Has anyone had a loss of control problem using a Spektrum DX 7 and a AR7000 Reciever?
I have had two loss of control incidents resulting in the total loss of
control. Both aircraft used the same AR7000 receiver. The first aircraft was using all components that come with the DX 7 radio, 4 Spektrum digtal servos, 4.8 volt receiver battery pack and AR7000 receiver and ON/OFF switch. That plane crashed on it’s 4th flight, aircraft rolled right with out command and did not responed to opposite control input. Plane was completely destroyed.
Second aircraft used all new equipment, 4 JR 821 digital servos, 6 volt 1500mah receiver battery pack but used the same AR7000 receiver from the first plane after long check out process for any possible receiver problems. Second plane had a loss of control right after takeoff with the same roll to the right without command given and would not respond to new stick inputs.
I called Spektrum product support today and was told about a low voltage reset that can happen if the receiver sees a momentary voltage of 3.2 volts. Product support told me that the receiver would go into a re-boot if this voltage is seen by the receiver, the receiver would not work until it completed the re-boot process, that takes seconds to complete. I asked him why this information was not in the manual, he did not give me a answer. Does anyone know about this issue? I am sending back this receiver to Spektrum for evaluation.
Thanks
Six
Update: Today April 17, 2007
I just got off the phone with Todd at Horizon Hobby, He referred me to page 102 in the DX 7 maual which states “Do not fly below 9.0v on the transmitter or below 4.7 on the receiver. To do so can crash your aircraft”
Now I ask you, Don’t you think this statement should be placed a little more in the front of the operators manual? Todd told me that a 6 volt Rx battery would be a better choice than a 4.8 volt pack. Well I have one question then, why does spektrum ship a 4.8 volt battery pack with every radio if 6.0 volts is a safer option to avoid an in-flight receiver re-boot? I told him I was a big supporter of spektrum products but I now don’t feel I have been given the information in a manner that allowed me to fly my aircraft in the safest possible way. All also asked if they would in any way compensate me for the loss of both planes and Todd said no, we do not cover collateral damage from the use of our products.
I am very disappointed by the way specktrum has handle the information and customer service issues here.
Six
****Update: April 18,2007****
This looks like a fix for low voltage re-boot issue
Oops! You've gone off course. This page cannot be found.
I order 3 today
Why did not Spekturm support tell me about this????
Why not give these free to people that have lost aircraft to this problem as a good will jest rue???
****Update:April 19,2007****
I received the voltage protectors today. Will install them over weekend and flight test with them install next week. I installed a new 6.0 volt 2700mAh Rx battery pack in my last 40 size aircraft. I will cycle the pack a few times and load test before use. I will update you after flight test.
Six
*****Update April 24,2007****
I flew today with the voltage protector install. Four flights no problems. This plane has been rock solid from the first flight so adding the cap did not screw up anything. Still waiting to hear from Horizon about the reciever I sent back for eval. Will update when I hear from them.
Six
****Update April 30, 2007*****
I received this response from John at Horizon Hobby by email today:
“You talk of a hard right roll with the loss of control. When you initially turn your model on does the right aileron go up, or maybe the left aileron go down, or one of the elevators do the same as stated above? Or do all the control surfaces sit at neutral until the link is made?
If any of the control surfaces move to some crazy position, you will need to rebind the system to change this. Once you complete a plane setup you should always rebind to ensure everything is centered and straight in the event of a power failure/loops during flight. This is called the smart safe/fail safe setting.
_____________________________
John Redman; Team JR, BVM Rep, JetCat USA Rep, Horizon Hobby/E-flite Product Developer/Manager”
My response:
“Hi John,
Rebinding was done after both planes were completed and no control surface movement happened at Rx power up. All control surfaces acted normal. After both crashes each plane's ailerons were in their full opposite positions, like a hard right roll had been commanded. I do not think the Rx went into failsafe due to the positions of the ailerons, like you said they would be in their neutral state per a failsafe event. I have been a Spektrum user for over a year with the DX6 system so I have seen the problem you bring up before and know to rebind the system if those issues come up.
I am still flying one AR7000 Rx in my last 40 size airplane and have not had a problem like with the other Rx sent back for eval. I called Horizon last Friday and they had no news on my AR7000 Rx, they said they should be completing the eval sometime this week. John I would like to asked a favor, can I get some feedback from service as to how the Rx was tested and if they found anything. I would like to put this issue to bed so I can go flying with peace of mind again.
Thank You
Six”
I will update if I hear anything else!
At Your Six
******Update May 4. 2007*******
I want to thank the poster for this information:
" portablevcb
Neophyte hacker
portablevcb's Avatar
Join Date: Sep 2003
Location: Albuquerque, NM USA
Posts: 5,853
You should feel a bit vindicated. The JR sponsored noon demo at SEFF included the crash of their demo plane due to the rcvr low voltage problem (new JR tansmiatter with Spektrum built in). They announced over the PA that they had duplicated the problem on the bench later with the same system and another one to verify that it was due to high current draw from the digital servos pulling the voltage too low for the receiver.
Now, the question is, what will JR do about it?
charlie"
Well I found the video of the plane crashing into the ground!!!! The crash happens 2/3 into the video just after the guy on the PA system gets done saying how great the JR/Spektrum link system is,
RC Groups - the most active Radio Control model community: electric and fuel rc airplanes,rc helis,rc boats and rc cars. Features discussion forums, blogs, videos and classifieds.
Here is Horizon Hobby's response to this Incident:
Oops! You've gone off course. This page cannot be found.
It just shows all of us that we need to pay attention to how much power these servos need and what can happen if we don't.
Six
******Update May 5, 2007*****
Hi All,
I finally received information on my AR7000 sent back for evaluation at Horizon Hobby. The technician at Horizon after performing a range check and burn in on the bench for ½ hour found “no trouble found, receiver works normally”. Now to be fair, Horizon did decide to replace the receiver at no cost, which I do appreciate. Now I wish they did find something wrong because now I don’t know if I am any better off with a new one.
I guess I will switch back to non-digital servos!
Six
*****Update May 30, 2007********
I think all of you will find this statement interesting, I had this same thread on another website that has a forum for Spektrum radios. The thread started to post many loss of control stories from Spektrum users. I found this posted on the thread today,
"This thread has gotten a bit out of hand and I'm closing it down as this forum is not for open discussion. If you have a problem with any system, contact our service department for assistance."
_____________________________
Danny Snyder
Horizon Hobby / Team JR
I understand the forum was to ask Spektrum questions as to the operation of their radios which the people that are having loss of control issues are doing but Spektrum does not seem to want to respond to this issue even on their own forum. Interesting!!!!!!
Six
Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
Det er vel og bra, men med den logikken så burde amerikanerne kræsje med Futaba også.
Bare vent Det kommer nok før eller senere en som har klart det også...
Det er jo synd om slike kjempediskusjoner og negativ PR kommer av utydlige manualer. Når det er sagt så kan det jo være greit å tråle enhver manual for å finne ut hva som sees på som uheldig montering og bruk, spesielt når det kommer til ting en er 100% avhengig av for å få flydd... Det mest optimale er såklart om utstyret fungerer uansett hvordan det monteres eller brukes. Realiteten er vel at enhver dings vi putter inn i flya våre stiller ulike krav. Noen ting er mer ømfintlig enn andre. Målet må jo være at ting skal fungere uansett bruksforhold og kun være plug & play...
Men over til topic, jeg har ikke hatt noen problemer med spektrum i hvert fall. Når det er sagt kan det nok tenkes at jeg går tilbake til futaba når 9 og 12 kanalerene kommer på det norske markedet, dersom behovet for flere kanaler skulle melde seg.
Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment