Unconfigured Ad

Collapse

er futabas 6 kanals fasst kunder like fornøyd som spectrums brukere?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Ja det er ikke godt å si hvordan de var installert i ulykkesmaskinene. Jeg har sett mye rart før.

Jeg vil vente litt og se tror jeg, men har sinnsykt lyst på fordelene med 2.4 nå med en gang.

Comment

• bengtern
      • Oct 2005
      • 313

Skal vi summere opp hendelsene med 35MHz så får vi vel snart ei bok. Utbredelsen har selvsagt en del å si for antall hendelser, men jeg har gått fra en liten serie hendelser med 35MHz og elektrofly, til ingen hendelser på 2,4GHz og elektrofly.
      -----------
      Bengt

Comment

• Atle
        • Jul 2007
        • 285

Jeg kjøpte meg nylig en DX7. Har ikke fått testet den enda, men i butikken mente de at jeg burde kjøpe "orginalen", altså Spektrum i stedet for Futaba sin. Det var tross alt Spektrum som leverte de modulene som blir brukt til full-range, eller hva det kalles, til Futaba. Han mente også at sendestyrken på de amerikanske modellen også var litt av problemet mange hadde. At det europeiske systemet var tryggere.
        Atle Østereng
        Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
        Msn: a_ostereng@hotmail.com

T-rex 450 SE V2
        Spektrum DX7
        GY401 m/S9257
        3 x HS-65MG

Comment

• bengtern
          • Oct 2005
          • 313

Spektrum leverer ikke til futaba, men til JR. Eller, det er egentlig JR som produserer for Spektrum. DX7 bruker for eksempel samme senderhus som en JR-sender som jeg ikke husker navnet på.
          -----------
          Bengt

Comment

• OAK
            • Jul 2002
            • 863

Som bengtern sier så har Spektrum sin teknologi ingenting med Futaba sin FASST teknologi å gjøre.

Hvor lenge Spektrum har eksistert vet jeg ikke, men det er vel snakk om et par år? Futaba har drevet med industrielle fjernkontroller basert på spread spectrum i 15 år i følge dem selv.

Comment

• Atle
              • Jul 2007
              • 285

Ok, var bare det jeg fikk høre hos forhandler
              Atle Østereng
              Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
              Msn: a_ostereng@hotmail.com

T-rex 450 SE V2
              Spektrum DX7
              GY401 m/S9257
              3 x HS-65MG

Comment

• bengtern
                • Oct 2005
                • 313

Spektrum leverer jo noen moduler til futabaradioer. De settes inn bakpå istedetfor sendermodulen. Kanskje det var det forhendleren din hadde hengt seg opp i. Disse leveres ikke til futaba men til kunden. De er kompatible med futaba men jeg trodde ikke futuaba hadde levert noen radioer med en slik modul i.

Men du har uansett fått deg en topp radio med DX7. Jeg er veldig fornøyd. Kunne jo selvsagt godt tenkt meg en nikanals fra JR med samme teknologi, men nå har jeg DX7.
                -----------
                Bengt

Comment

Working...