Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Unconfigured Ad
Collapse
er futabas 6 kanals fasst kunder like fornøyd som spectrums brukere?
Skal vi summere opp hendelsene med 35MHz så får vi vel snart ei bok. Utbredelsen har selvsagt en del å si for antall hendelser, men jeg har gått fra en liten serie hendelser med 35MHz og elektrofly, til ingen hendelser på 2,4GHz og elektrofly.
Jeg kjøpte meg nylig en DX7. Har ikke fått testet den enda, men i butikken mente de at jeg burde kjøpe "orginalen", altså Spektrum i stedet for Futaba sin. Det var tross alt Spektrum som leverte de modulene som blir brukt til full-range, eller hva det kalles, til Futaba. Han mente også at sendestyrken på de amerikanske modellen også var litt av problemet mange hadde. At det europeiske systemet var tryggere.
Spektrum leverer ikke til futaba, men til JR. Eller, det er egentlig JR som produserer for Spektrum. DX7 bruker for eksempel samme senderhus som en JR-sender som jeg ikke husker navnet på.
Som bengtern sier så har Spektrum sin teknologi ingenting med Futaba sin FASST teknologi å gjøre.
Hvor lenge Spektrum har eksistert vet jeg ikke, men det er vel snakk om et par år? Futaba har drevet med industrielle fjernkontroller basert på spread spectrum i 15 år i følge dem selv.
Spektrum leverer jo noen moduler til futabaradioer. De settes inn bakpå istedetfor sendermodulen. Kanskje det var det forhendleren din hadde hengt seg opp i. Disse leveres ikke til futaba men til kunden. De er kompatible med futaba men jeg trodde ikke futuaba hadde levert noen radioer med en slik modul i.
Men du har uansett fått deg en topp radio med DX7. Jeg er veldig fornøyd. Kunne jo selvsagt godt tenkt meg en nikanals fra JR med samme teknologi, men nå har jeg DX7.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment