Unconfigured Ad

Collapse

Lader til sender

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ostahl
    • Jun 2007
    • 233

Lader til sender

Jeg har en Sapac sender til mitt Wilga 2000 fly. I denne senderen er det ikke rom for batteripakke, man setter batteriene på rekke ved siden av hverandre. Men det er inntak for laderledning på den. Dette gjelder også senderen jeg har til mitt LamaV3 helikpoter. Jeg lurer på: om jeg kjøper oppladbare batterier (Biltema etc.) 1,2V AA f.eks 1800mAh, kan jeg da bruke en lader som jeg kopler til senderen, akkurat som man skulle gjort det med batteripakke? Om dette går finnes det ladere på Biltema, Clas Ohlson e.l som har slike? Det blir så dyrt å kjøpe f.eks to hurtigladere, og 16 oppladbare batterier for å hele tiden ha senderen opperativ.
    Har lagt merke til at senderen til Lama V3 helikopteret suger strøm. Er dette p.g.a senderen eller er det p.g.a helikopteret? Jeg vurderer å flytte krystallen over til Sapac senderen min i steden for. Den har ikke slukt batterier når jeg har flydd med Wilgaen, men mulig den vil gjøre det når jeg flyr Lamaen.... noen som vet dette?
  • arvid
    • Nov 2006
    • 1547

bare sjekk at pluggen passer. det finnes fler varianter. eks. futaba og hitech har ikke samme størrelse. vær også ops på polariteten- Den kan som oftest vendes på en slik lader du skal kjøpe. Der står det om midtleder er pluss og vice versa.
    ps. det finnes også ladere som det følger med fler forskjellige plugger til, so da skulle passe til det meste.
    arvid

Comment

• ostahl
      • Jun 2007
      • 233

Originally posted by arvid
      bare sjekk at pluggen passer. det finnes fler varianter. eks. futaba og hitech har ikke samme størrelse. vær også ops på polariteten- Den kan som oftest vendes på en slik lader du skal kjøpe. Der står det om midtleder er pluss og vice versa.
      ps. det finnes også ladere som det følger med fler forskjellige plugger til, so da skulle passe til det meste.
      arvid
      Takker for svaret arvid!
      Jeg har en Li-ion lader til Wilgaen min, kan jeg bruke denne? Pluggen passer(Model: GM-12W Input: AC100V~240V 50Hz-60Hz 0,2 max Output: DC 12,6V -1,0A). Eller så har jeg et adapter fra biltema (AC-DC ADAPTOR - Model NO. : 38391 PRI: 230V~50 Hz Sec: 3 - 4,5 - 6 - 7,5 - 9 - 12V 1000mA), på denne kan jeg snu polariteten på ledningen inn til adapteret, og jeg har flere plugger å velge mellom bl.a et som passer .
      Kan jeg bruke en eller begge disse?
      Eventuelt om det er biltemaadapteret som kan brukes hva bør den stå på (3V, 4,5V, 6V, 7,5V, 9V eller 12V)?
      Hilsen ostahl
      Last edited by ostahl; 22-10-07, 12:01.

Comment

• ostahl
        • Jun 2007
        • 233

Denne tråden burde vel egentlig ligget på Batterier og ladere...

Comment

Working...