Unconfigured Ad

Collapse

Radio problem haster...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aviator
    • Mar 2005
    • 601

Hei,

Prøv å ta ut mottakeren, for å koble den opp med en ny servo og se hva som skjer når den er tatt ut av flyet... Fungerer den da har du støy inne i flyet...

Hvis den fungerer uten for flyet kan du sette den inn igjen, men sett inn kun en servo og prøv igjen... fungerer dette kan du finne ut hvor feilen ligger med å sette inn en og en servo...
    Svein Roe
    ----------------
    Skymaster F-15 - Nexus Mk II
    Boomerang Sprint - Simjet 2250
    Starfire II P-60
    C-arf Extra 2,3 - DA 50
    EF Extra 91" - DA 60
    EF Edge 48"
    Ventus 4m
    Mini Nyx

Comment

• Seiler`n
      • Mar 2005
      • 821

Originally posted by caw
      Hei Seiler'n, sist gang lå radioen faktisk i bilen til jeg hadde montert sammen modellen. Og problemene dukket opp et få minutter, men det er jo ikke veldig kalt i mine trakter om dagen, men en temp. forskjell på 15-18 grader blir det nok ja.
      Jeg skal på stripa en tur i dag også, men med en annen modell da og jeg tar med "problembarnet" også, får å teste ut dette en gang til. Men din teori med vakkel kan nok være årsaken ja. Servoene står helt stille, ingen skjelving, men før det skjer, er det et lite sekund hvor ingen virker. Men dette kan vel være at mottageren leter etter signal kanskje?

Caw
      Fungerer dem andre flyene dine ?
      Jeg tror ikke en motaker med feil har evnen til å bytte om på kanalene.

Og Fungerer det når du kommer hjem igjen ?
      Mvh
      Stig Olsen
      Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
      Pike Perfect X tail
      Pike Brio / Giant
      Alpina 4001
      DG 500/22 Elan under opppussing
      Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• caw
        • Oct 2003
        • 32

Etter nok en test, er nok problemene de samme. Riktig nok virket radioen litt lenger i dag, ca 5-6 minutter, men så var all kontakt borte? Og heller ingen av kanalene ble snudd denne gang. Mao et avvik fra de andre testene mine....

Alt virker hjemme på bordet. Jeg har tatt ut radioutstyret av den andre modellen, så om den virker nå vet jeg faktisk ikke. Men jeg har jo prøvd å bytte mottager, uten hell.

Radioen blir nok herved pensjonert...

Men en siste test med en og en servo montert utenfor modellen kan jeg jo ta

Takk for alle svar og godt nytt flyår til dere alle.

Poster svaret på testen til neste år

Caw

Comment

• Seiler`n
          • Mar 2005
          • 821

Jeg hadde en gang en model som "døde" etter noen monutter. Da ble det helt dødt. Det skyldtes en servo som var brent. Den ble varm og kortsluttet.

Så vis vi ser bort fra dette med at kanalene bytter plass.... så er det en mulighet.
          Mvh
          Stig Olsen
          Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
          Pike Perfect X tail
          Pike Brio / Giant
          Alpina 4001
          DG 500/22 Elan under opppussing
          Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• Ludo
            • Mar 2007
            • 190

Mange mogelege feilkjelder

Testar du med eller utan motorbelastning? vibrasjonar frå fuelmotorar og særleg i kombinasjon med feks ein dårleg servo, samt spenningsfeltet rundt evt elektromotor/esc kan skapa kraftege forstyrrelsar som ikkje eksisterer når motor er av.

håper du finn ut av det, opplevinga av å leita i "blinde" ved slike problem er svært frustrerande!

PS. hadde ikkje kjøpt ny radio før eg hadde sjekka med ein annan(du kjenner kanskje nokon du kan låna av?), byta sjølv ut min SanwaRD8000 med ein JR9xII i vår berre for å erfara at problema framleis var like store........

Uansett er du svært fornuftig som ikkje flyg før du har lokalisert problemet
            Last edited by Ludo; 01-01-08, 12:02.
            Hans-Olav Malkenes
            Kalveid
            5419 Fitjar
            hansolavm@gmail.com

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• caw
              • Oct 2003
              • 32

Originally posted by Ludo
              Testar du med eller utan motorbelastning? vibrasjonar frå fuelmotorar og særleg i kombinasjon med feks ein dårleg servo, samt spenningsfeltet rundt evt elektromotor/esc kan skapa kraftege forstyrrelsar som ikkje eksisterer når motor er av.

håper du finn ut av det, opplevinga av å leita i "blinde" ved slike problem er svært frustrerande!

PS. hadde ikkje kjøpt ny radio før eg hadde sjekka med ein annan(du kjenner kanskje nokon du kan låna av?), byta sjølv ut min SanwaRD8000 med ein JR9xII i vår berre for å erfara at problema framleis var like store........

Uansett er du svært fornuftig som ikkje flyg før du har lokalisert problemet
              Hei Ludo, du kan være inne på noe her. Dette har jeg faktisk ikke tenkt på, men problemene oppstår bare når fuel motoren er i gang eller under start...!

Kanskje jeg skulle ta ut servo for servo og bytte med en ny og så teste på nytt? Det eneste "rare" da er at alle er bare under et år gamle og flytiden på dette flyet, er bare ca 30 min.... nytt mao. Men nye servoer kan jo også ha en feil da.

Uansett er dette et problem jeg ønsker å komme til bunns i. Tenkte å sette inn en annen litt "eldre" konvensjonell radio for å se om problemene fortsatt er der.Den fungerer utmerket i et annet fly.

Caw

Comment

Working...