Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt hjelp takk ? : )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Litt hjelp takk ? : )

    Kjøpte nylig en art-tech 6 ch mottaker til hydrofoam`n min etter at den gamle tok kvelden. Har prøvd uttalige ganger å få kontakt mellom sendern og mottakern men det vil ikke skje !! Har tatt krystallen fra den gamle mottakern (som er en walkera mottaker) og satt den i den nye mottakern men ingenting skjer .. Har prøvd med krystaller fra bilen min , det står 1 på de , putta en i mottakern og en i sendern , men neida , ikke nå heller vil de ha noen som helst kontakt ... Noen som kan hjelpe meg ? Suger etter å komme ut i det fine vinterværet å få kjørt ..

    Mvh Mathias
    Lama V3
    Hydrofoam
    Hjemmelagd deltavinge

    The fuel mix you have to use is always the most expensive

  • #2
    Har ikke Walkera en sperre for andre mottakere slik at det kun går an å bruke Walkera mottakere opp mot Walkera sendere?
    Mathias
    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

    Comment


    • #3
      Hvis det er så , kan jeg da bruke en annen sender ? har en e-sky sender til ett lama v3 , kan jeg bruke denne ? Må jo selfølgelig bytte krystall for hver gang jeg skal fly en av modellene men det går greit . Jeg kan prøve e-sky senderen; )
      Lama V3
      Hydrofoam
      Hjemmelagd deltavinge

      The fuel mix you have to use is always the most expensive

      Comment


      • #4
        Det virket ikke ettersom krystallen ikke passet i e-sky senderen
        Lama V3
        Hydrofoam
        Hjemmelagd deltavinge

        The fuel mix you have to use is always the most expensive

        Comment


        • #5
          Vanligvis så er det 27mhz i biler og 35mhz i fly/heli radioer, så hvis det er dette i ditt tilfelle, så vil det ikke fungere å bytte krystaller. I enkelte tilfeller, så kan krystaller på 35mhz flyttes om hverandre på forskjellig merker radio, men det er ikke å anbefale, da dette mange ganger ikke gir ønsket resultat. Beste for deg er å få tak i original krystall som passer til ditt radiomerke, både på sender og mottaker.
          Emil Nilsen
          www.rcpro.no

          Comment


          • #6
            Du kan nok ikke bruke E-sky senderen, den virker bare mot e-sky mottaker (verfall min)
            Har du sjekket om den nye mottakeren er singel eller dual conversion?

            sikker på at det ikke er krystallet som er ødelagt..ikke den gamle mottakeren?

            I bilen din har du sikkert 27Mhz radio utstyr..ingenting av dette kan brukes mot 35mhz utstyr som du sikkert har i flyet.
            Sigve Haugsnes

            Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


            sigve.haugsnes.net
            www.youtube.com/bergenflyer

            Comment


            • #7
              Siden finnes ikke

              Dette er den nye mottakern ; )

              Det står at den passer med std krystaller , hva er det ?

              Takk for svar
              Lama V3
              Hydrofoam
              Hjemmelagd deltavinge

              The fuel mix you have to use is always the most expensive

              Comment


              • #8
                Er en singel conversion mottaker og skal ha singel conversion krystall. Men det var ikke lett å finne krystaller. Ser ikke ut som Elefun har krystaller til denne ?
                Sakset dette fra art-tech sine sider:

                Operating voltage:4.5V。ォ6.5
                VCurrent drain」コ10mA
                Weight」コ15g
                Dimension:47mm。チ24mm。チ2mm
                No.of channels: 6CH
                Single conversionRange(Height)」コ500mRange(Distance)」コ400m Adjacent channel rejection」コ-65dBm。タ16kHz
                Sensitivity」コ1ヲフV35MHz,40MHz,72MHz
                available35MHz receiver is compatible with JR transmitter,40MHz receiver is compatible with JR transmitter72MHz receiver is compatible with Futaba transmitter
                Tor A. Jakobsen
                -------------------------------------------------
                If your gonna Crash.... at least make it look Good!
                -------------------------------------------------

                Comment


                • #9
                  Da vet jeg ikke om jeg gidder å legge mer penger i hydrofoamen , ettersom jeg skal kjøpe en fuel trainer i nærmeste framtid : ) kan kanskje bruke senderen til traineren - det blir enten en HITEC Optic 6,eller en 2,4 ghz radio , vil dette da fungere ?
                  Lama V3
                  Hydrofoam
                  Hjemmelagd deltavinge

                  The fuel mix you have to use is always the most expensive

                  Comment

                  Working...
                  X