Unconfigured Ad

Collapse

6 eller 7 kanaler.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chewbaca
    • Jul 2006
    • 758

Tror du må forklare hvordan du tenker Geir.. Det er nok en del som ikke skjønner helt hvordan du har tenkt..
    __________________________________________________ ___
    Jørn Kaasbøll
    Scale Warbirds of Norway

Comment

• orjanp
      • Nov 2007
      • 726

Originally posted by Superstar40
      Tror alle i denne hobby har kjøpt radio mer med tanke for hva man trenger nå enn hva som kan være behovet i fremtiden. Har selv gått fra 6 kanals Hitec via Sanwa 8 kanals digital til dagens Graupner MC22.
      Jeg gikk rett på Futaba 12FG, brukt riktignok. Jeg så ingen grunn til å starte med noe mindre selv om jeg kun trengte 6 kanaler til helikopteret. Har ikke angret på det.

Dersom du har en 6 kanaler, bruk den. Dersom du skal kjøpe ny radio, gå for en med flere kanaler. Det kommer du ikke til å angre på.
      Ørjan Pettersen
      Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• gadyrdal
        • Sep 2008
        • 344

Ja, du har nok rett Jørn... Oppsettet til Tigercaten blir som følger:
        Kanal 1: 2 servoer, en til hvet sitt balanseror på Y-kabel. Enkelt å finjustere med linkene til rorene.
        Kanal 2: 2 servoer til høyderorene på Y-kabel. Her også enkelt å finjustere med linker.
        Kanal 3: 2 servoer til throttle, en til hver motor, på Y-kabel. Disse monteres helt likt, og det er bare å justere en og en motor til likt turtall.
        Kanal 4: 1 servo til rudder og 1 til nesehjulstyring. Disse også på Y-kabel, og justerer utslaget på nesehjulet med plassering av link på servohornet.
        Kanal 5: 4 servoer til flaps. Disse kobles med Y-kabler, men med egen strømforsyning for ikke å belaste mottakeren for mye. Alle monteres likt, og derfor enkle å finjustere. Her vil jeg også bruke mix-bryteren, og lage en dualrate på flaps. Med en femte servo her, kan jeg få den til, på fullt utslag, å trigge en luftbryter som aktiverer brems når jeg har landet.
        Kanal 6: 1 servo til retractsventil. Hjullukene får mekanisk styring linket til hjulene, så da trenger jeg ikke egen kanal til disse.
        Og vips så holder det med en DX6i....
        Geir Dyrdal
        Scale Warbirds of Norway

Comment

• bad scientist
          • Oct 2006
          • 1506

Originally posted by gadyrdal
          Ja, du har nok rett Jørn... Oppsettet til Tigercaten blir som følger:
          Kanal 1: 2 servoer, en til hvet sitt balanseror på Y-kabel. Enkelt å finjustere med linkene til rorene.
          Kanal 2: 2 servoer til høyderorene på Y-kabel. Her også enkelt å finjustere med linker.
          Kanal 3: 2 servoer til throttle, en til hver motor, på Y-kabel. Disse monteres helt likt, og det er bare å justere en og en motor til likt turtall.
          Kanal 4: 1 servo til rudder og 1 til nesehjulstyring. Disse også på Y-kabel, og justerer utslaget på nesehjulet med plassering av link på servohornet.
          Kanal 5: 4 servoer til flaps. Disse kobles med Y-kabler, men med egen strømforsyning for ikke å belaste mottakeren for mye. Alle monteres likt, og derfor enkle å finjustere. Her vil jeg også bruke mix-bryteren, og lage en dualrate på flaps. Med en femte servo her, kan jeg få den til, på fullt utslag, å trigge en luftbryter som aktiverer brems når jeg har landet.
          Kanal 6: 1 servo til retractsventil. Hjullukene får mekanisk styring linket til hjulene, så da trenger jeg ikke egen kanal til disse.
          Og vips så holder det med en DX6i....
          Genialt!
          Hvis du vil spare kanal 6 til noe annet fancy, så kan du jo koble understellet til kanal 5. Hvor ofte bruker du egentlig flaps, med mindre du nettop har, eller snart skal bruke hjulene?
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

Comment

Working...