Tror du må forklare hvordan du tenker Geir.. Det er nok en del som ikke skjønner helt hvordan du har tenkt..
Unconfigured Ad
Collapse
6 eller 7 kanaler.
Collapse
X
-
Dersom du har en 6 kanaler, bruk den. Dersom du skal kjøpe ny radio, gå for en med flere kanaler. Det kommer du ikke til å angre på.Ørjan Pettersen
Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.Comment
-
Ja, du har nok rett Jørn... Oppsettet til Tigercaten blir som følger:
Kanal 1: 2 servoer, en til hvet sitt balanseror på Y-kabel. Enkelt å finjustere med linkene til rorene.
Kanal 2: 2 servoer til høyderorene på Y-kabel. Her også enkelt å finjustere med linker.
Kanal 3: 2 servoer til throttle, en til hver motor, på Y-kabel. Disse monteres helt likt, og det er bare å justere en og en motor til likt turtall.
Kanal 4: 1 servo til rudder og 1 til nesehjulstyring. Disse også på Y-kabel, og justerer utslaget på nesehjulet med plassering av link på servohornet.
Kanal 5: 4 servoer til flaps. Disse kobles med Y-kabler, men med egen strømforsyning for ikke å belaste mottakeren for mye. Alle monteres likt, og derfor enkle å finjustere. Her vil jeg også bruke mix-bryteren, og lage en dualrate på flaps. Med en femte servo her, kan jeg få den til, på fullt utslag, å trigge en luftbryter som aktiverer brems når jeg har landet.
Kanal 6: 1 servo til retractsventil. Hjullukene får mekanisk styring linket til hjulene, så da trenger jeg ikke egen kanal til disse.
Og vips så holder det med en DX6i....Geir Dyrdal
Scale Warbirds of NorwayComment
-
Ja, du har nok rett Jørn... Oppsettet til Tigercaten blir som følger:
Kanal 1: 2 servoer, en til hvet sitt balanseror på Y-kabel. Enkelt å finjustere med linkene til rorene.
Kanal 2: 2 servoer til høyderorene på Y-kabel. Her også enkelt å finjustere med linker.
Kanal 3: 2 servoer til throttle, en til hver motor, på Y-kabel. Disse monteres helt likt, og det er bare å justere en og en motor til likt turtall.
Kanal 4: 1 servo til rudder og 1 til nesehjulstyring. Disse også på Y-kabel, og justerer utslaget på nesehjulet med plassering av link på servohornet.
Kanal 5: 4 servoer til flaps. Disse kobles med Y-kabler, men med egen strømforsyning for ikke å belaste mottakeren for mye. Alle monteres likt, og derfor enkle å finjustere. Her vil jeg også bruke mix-bryteren, og lage en dualrate på flaps. Med en femte servo her, kan jeg få den til, på fullt utslag, å trigge en luftbryter som aktiverer brems når jeg har landet.
Kanal 6: 1 servo til retractsventil. Hjullukene får mekanisk styring linket til hjulene, så da trenger jeg ikke egen kanal til disse.
Og vips så holder det med en DX6i....
Hvis du vil spare kanal 6 til noe annet fancy, så kan du jo koble understellet til kanal 5. Hvor ofte bruker du egentlig flaps, med mindre du nettop har, eller snart skal bruke hjulene?Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment