Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste valg av radio opp til kr. 5000.-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Leste i en annen tråd at FASST systemet hadde problemer kontra div. Hitec servoer. Jeg har selv montert HS 65 MG/HS 85 MG i modellen, og det er uaktuelt å demontere disse igjen, derfor er jeg småskepisk til FASST i så måte. Noen som har erfaringer med FASST i bruk med ovennevnte servoer fra Hitec?
    Hilsen Hans Petter Yttergård...

    Happy20-Mk Kato
    Rainbow-Pilot
    Mighty Knight-Marutaka
    Antares-Simprop
    Supra Fly 25-Pilot
    Electra-CG
    Calmato sports-Kyosho
    Venus 40-GP
    Laser 200-Sebino models
    Proxima-Reichard

    Comment


    • #17
      Jeg har en Outrage G5 med 3 stk Hitec HS-5065MG, som jeg kjører gjennom 7kanals FASST mottaker.

      Det funker som bare det.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Antares View Post
        Leste i en annen tråd at FASST systemet hadde problemer kontra div. Hitec servoer. Jeg har selv montert HS 65 MG/HS 85 MG i modellen, og det er uaktuelt å demontere disse igjen, derfor er jeg småskepisk til FASST i så måte. Noen som har erfaringer med FASST i bruk med ovennevnte servoer fra Hitec?
        Dette gjaldt bare et liten serie av Hitecs digitale servoer. Mener å huske at det var en produksjon av 5955TG som hadde mest problemer. Problemet var knyttet opp mot R6014FS mottageren som ga et styresignal med litt lav voltstyrke.
        Ingen av de andre mottagerne hadde dette problemet.
        Lars Henrik Kjølberg

        http://www.flickr.com/photos/larshkj/

        Klubber:
        Jets of Norway
        Nittedal modellflyklubb

        Comment


        • #19
          Originally posted by Antares View Post
          Leste i en annen tråd at FASST systemet hadde problemer kontra div. Hitec servoer. Jeg har selv montert HS 65 MG/HS 85 MG i modellen, og det er uaktuelt å demontere disse igjen, derfor er jeg småskepisk til FASST i så måte. Noen som har erfaringer med FASST i bruk med ovennevnte servoer fra Hitec?
          Hei,

          Jeg har brukt FASST i 4 forskjellige Trex-modeller (250 og 450). Jeg har brukt 607 og 608 mottakere, både mot 65HS og 5065HS. Ikke noe problem sålangt.
          - Erik -

          ------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

          Futaba 18MZ

          Comment


          • #20
            Hadde vel sterkt vurdert denne : ca 4500,- i Norge

            HITEC RCD USA
            Øyvind

            www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

            Comment


            • #21
              Høres bra ut mht Hitec servoene, da er jo det problemet ryddet av veien. Tror nok at jeg blir å gå for Futaba 10C sånn i løpet av våren. Har alltid vært tilhenger av "japse" størrelse/utformings sendere, og ikke disse "salongbordene". Takker for alle innspill..., men vil gjerne høre fra flere om 10C hvis det klør litt i skrivefingrene.
              Hilsen Hans Petter Yttergård...

              Happy20-Mk Kato
              Rainbow-Pilot
              Mighty Knight-Marutaka
              Antares-Simprop
              Supra Fly 25-Pilot
              Electra-CG
              Calmato sports-Kyosho
              Venus 40-GP
              Laser 200-Sebino models
              Proxima-Reichard

              Comment


              • #22
                En liten ting som jeg kom på. 10C kommer i en ny utgave som ikke er modulær. Hva mer som er forskjellen vet jeg ikke. Jeg tror den er i salg i USA - men har enda ikke sett den i Norge. Men du kan lese litt på følgende link :

                http://www.runryder.com/helicopter/t494911p1/

                Jeg flyr selv med 12FG (store broren om du vil). Den er propp full med masse funksjonalitet som jeg ikke bruker. Det eneste som jeg kanskje ville savnet i 10C er kanskje Virtual Swash Ring (begrenser utslagene helt i ytre possisjon (oppe til høyre, osv). Men det er nok kun aktuelt dersom du flyr med helikopter.
                - Erik -

                ------------------------------------------
                Logo 600SX + 6003D
                Logo 400SE

                Futaba 18MZ

                Comment


                • #23
                  Mye frem og tilbake i den linken, men det må da være en fordel å ha versjonen med modul?
                  Hilsen Hans Petter Yttergård...

                  Happy20-Mk Kato
                  Rainbow-Pilot
                  Mighty Knight-Marutaka
                  Antares-Simprop
                  Supra Fly 25-Pilot
                  Electra-CG
                  Calmato sports-Kyosho
                  Venus 40-GP
                  Laser 200-Sebino models
                  Proxima-Reichard

                  Comment


                  • #24
                    Har hatt 10C i ett år ca. og har ikke så mye negativt å si om den. Det jeg spesielt liker er den grafiske visualiseringen av expo og andre mystiske ting som tar litt tid å sette seg inn i. Men på 10C så blir det med en gang litt mer intuitivt når man beveger stikkene og ser på grafene hva som skjer.

                    Jeg har ikke erfaring med noen andre radioer (utenom min 15 år gamle JR) så dette er veldig objektivt. Det er dog minst 5 erfarne heliflyvere i miljøet jeg vanker i som også bruker 10C så det bør jo bety at den gjør jobben

                    Comment


                    • #25
                      bruker nevnte kombinasjon og har ikke hatt noen noen problemer. saken du tenker på er kanskje den med eldre 6014 mottagere, i kombinasjon med eldre powerbox og eldre hitec 5955tg servoer (her har enkelte raportert problemer om spenningen til mottageren faller under 3.7v (fels ved høy belasting). du vil uansett finne info om dette om du søker på nettet. det er uansett som med alt annet på nett; det er de som har problemer du hører om. de aller fleste har ingen problemer og dette skrives det noe ikke om.

                      ronny

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by ronsand View Post
                        bruker nevnte kombinasjon og har ikke hatt noen noen problemer. saken du tenker på er kanskje den med eldre 6014 mottagere, i kombinasjon med eldre powerbox og eldre hitec 5955tg servoer (her har enkelte raportert problemer om spenningen til mottageren faller under 3.7v (fels ved høy belasting). du vil uansett finne info om dette om du søker på nettet. det er uansett som med alt annet på nett; det er de som har problemer du hører om. de aller fleste har ingen problemer og dette skrives det noe ikke om.

                        ronny
                        Godt poeng! Hvor finner man 10C til lavest pris...lønner det seg å handle i utlandet???
                        Hilsen Hans Petter Yttergård...

                        Happy20-Mk Kato
                        Rainbow-Pilot
                        Mighty Knight-Marutaka
                        Antares-Simprop
                        Supra Fly 25-Pilot
                        Electra-CG
                        Calmato sports-Kyosho
                        Venus 40-GP
                        Laser 200-Sebino models
                        Proxima-Reichard

                        Comment


                        • #27
                          Graupner MC22s. Kjøpte min i fjor da jeg byttet ut en tidlig modell av FC-28. Har ikke angret et sekund.
                          Den har enkle, oversiktlige menyer og er utrolig lett å programmere. Brukte ikke lange tiden på å sette meg inn i den selv om det var totalt forskjellig fra min gamle radio.
                          Du stanger ikke i taket med en MC22s med det første.
                          Den MC22s har synth og MC22 er med vanlig modul. Vil du ha en rein 2.4GHz ville jeg kjøpt en MC22 uten synth.

                          --
                          Knut I.

                          Comment


                          • #28
                            I "mest for pengene"-klassen kommer man vel ikke utenom Spectrum DX7, selv om jeg ser du kikker på dyrere radioer med flere kanaler her. JR sine 2.4ghz-radioer bruker Spectrum mottakere, og disse er priset relativt mye lavere enn Futaba sine. Så hvis 1 mottaker pr fly er viktig for deg, og du har begrenset budsjett, bår du vurdere JR/Spectrum foran de andre kjente produsentene.
                            Remi A. Sørensen - 94877903
                            Leder i Lofoten RC-Klubb

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by jeeeeeeright View Post
                              I "mest for pengene"-klassen kommer man vel ikke utenom Spectrum DX7, selv om jeg ser du kikker på dyrere radioer med flere kanaler her. JR sine 2.4ghz-radioer bruker Spectrum mottakere, og disse er priset relativt mye lavere enn Futaba sine. Så hvis 1 mottaker pr fly er viktig for deg, og du har begrenset budsjett, bår du vurdere JR/Spectrum foran de andre kjente produsentene.
                              Hvem selger Spectrum alt. JR? Vet at Øgrey har noe JR/Graupner...
                              Når det gjelder MC22, så er vel det en dyrere radio?
                              Hilsen Hans Petter Yttergård...

                              Happy20-Mk Kato
                              Rainbow-Pilot
                              Mighty Knight-Marutaka
                              Antares-Simprop
                              Supra Fly 25-Pilot
                              Electra-CG
                              Calmato sports-Kyosho
                              Venus 40-GP
                              Laser 200-Sebino models
                              Proxima-Reichard

                              Comment


                              • #30
                                Thorbjørn & Kåre er store på Graupner men prisene er også -store-
                                Spektrum selges av de fleste seriøse hobbybutikker der ute (Smallsize, Elefun...)
                                JR får du vel best og billigst her i landet fra Elefun

                                Videre er det mye penger å tjene (av diverse årsaker) på å handle fra utlandet som for eks Flying Hobby og Esprite med flere!

                                Comment

                                Working...
                                X