Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste valg av radio opp til kr. 5000.-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Noen som kan anslå hvor stor markedsandel 2,4 GHZ systemet har?
    Hilsen Hans Petter Yttergård...

    Happy20-Mk Kato
    Rainbow-Pilot
    Mighty Knight-Marutaka
    Antares-Simprop
    Supra Fly 25-Pilot
    Electra-CG
    Calmato sports-Kyosho
    Venus 40-GP
    Laser 200-Sebino models
    Proxima-Reichard

    Comment


    • #32
      Tror heller du skal snu litt på spørsmålet til:
      Hvor stor er veksten (år til år) på 2.4GHz kontra 35MHz

      Tor ikke noen vurdere å starte på 35MHz i dag hvis du da ikke er ultra konservativ eller at du allerede har en haug av modeller med 35MHz mottakere. (denne kommer til å skape diskusjon )

      Markeds andelen kan være missvisende grunnet mer eller mindre alt som selges av RTF modeller i dag er på 2.4GHz ...

      Comment


      • #33
        Originally posted by Antares View Post
        Noen som kan anslå hvor stor markedsandel 2,4 GHZ systemet har?
        Jeg vil tippe rundt 90% av det "seriøse" rc-markedet.
        Hilsen Rune Marcussen

        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

        Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

        Comment


        • #34
          Originally posted by Antares View Post
          Noen som kan anslå hvor stor markedsandel 2,4 GHZ systemet har?
          Andelen 2,4 ghz nå er vel mellom 10 og 30% ett sted, men jeg antar at nysalget av 2,4 GHz er på 90% av nytt utstyr. Svært mange bytter system når de kjøper ny stikke. Fins endel som har politikken "Nå er jeg snart alene på 35 båndet", så det er endel som holder seg til det.

          Antar at yngre generasjon har høyere andel med 2,4 enn gamle travere
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

          Comment


          • #35
            Føler litt for å lufte dette ang. 2,4 GHZ, og dets fordeler, uten å gjøre dette til en enorm tråd. Jeg for min del har jo aldri hatt problemer med 35mhz og forstyrrelser, så jeg lurer på om 2,4 GHZ er verdt prisen og to antenner?, hvis en ser bort fra fordelen med "frie kanaler" da...
            Hilsen Hans Petter Yttergård...

            Happy20-Mk Kato
            Rainbow-Pilot
            Mighty Knight-Marutaka
            Antares-Simprop
            Supra Fly 25-Pilot
            Electra-CG
            Calmato sports-Kyosho
            Venus 40-GP
            Laser 200-Sebino models
            Proxima-Reichard

            Comment


            • #36
              Originally posted by Antares View Post
              Føler litt for å lufte dette ang. 2,4 GHZ, og dets fordeler, uten å gjøre dette til en enorm tråd. Jeg for min del har jo aldri hatt problemer med 35mhz og forstyrrelser, så jeg lurer på om 2,4 GHZ er verdt prisen og to antenner?, hvis en ser bort fra fordelen med "frie kanaler" da...
              Jeg må i allefall si at jeg kun har opplevd fordeler med å gå over til 2.4Ghz.

              1. Enklere montering på grunn av at den bruker kortere antenner.
              2. Kortere forsinkelse - mellom utslag på stikka til utslag på servoen
              - Dette trodde jeg ikke var mulig å kjenne. Men det var helt utrolig hvor mye bedre det var å fly med. Mye bedre respons i mine helikoptere i allefall.
              3. Ingen bekymring for at det er en annen knall som skrur på radioen med samme kanal.

              Noen systemer (spectrum) har også den fordelen at du ikke kan velge feil modell på radioen. Futaba har ikke denne funksjonaliteten.

              Jeg har ikke opplevd det selv, men det kan virke som 2.4Ghz er mer følsom for statisk utladning. Dette er noe vi i heli miljøet har sett på en del forskjellige modeller, spesielt på litt større elektro-modeller. Det er litt vanskelig å finne system i dette og det er derfor litt vanskelig å si hvorvidt det er en konkret problemstilling for deg.

              Man bruker litt forskjellig teknologi i de forskjellige 2.4Ghz løsningene. Mulig det finnes meninger om det ene er bedre enn det andre, men det virker på meg som om både Spectrum og FASST fungerer veldig bra.

              Hvorvidt man kan forsvare prisen dersom du har et fungerende 35mhz system i dag er jeg usikker på. Men dersom du uansett skal kjøpe nytt, ville ikke jeg vært i tvil på hva jeg skulle kjøpt.
              - Erik -

              ------------------------------------------
              Logo 600SX + 6003D
              Logo 400SE

              Futaba 18MZ

              Comment


              • #37
                Originally posted by ehaga View Post
                Noen systemer (spectrum) har også den fordelen at du ikke kan velge feil modell på radioen. Futaba har ikke denne funksjonaliteten.
                Tull !!

                Flyr Futaba og kan ikke velge feil modell..

                Men du må fly orginlt og ikke Futaba med Spectrum 2,4 modul.
                **********************
                Mvh
                Stig Olsen
                Lillehammer MFK


                Nan Xplorer FullCarbon X tail
                Pike Perfect X tail
                Pike Brio / Giant
                Alpina 4001
                DG 500/22 Elan under opppussing
                Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                Futaba 12Fg Fasst

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Seiler`n View Post
                  Tull !!

                  Flyr Futaba og kan ikke velge feil modell..

                  Men du må fly orginlt og ikke Futaba med Spectrum 2,4 modul.
                  Heee - Jeg flyr 12FG med TM-14 og 6014, 608, 607 mottakere. Futaba har to kategorier av mottakere : multichannel og 7-channel (eller lavere).

                  Dersom du har flere modeller med multichannel mottakere, så er det fullt mulig å "velge" feil modell. Men det er en vil ikke fungere dersom jeg velger en multichannel modell på radioen, og prøver å koble den til en 7-channel mottaker.

                  Dette har jeg testet mye på og det er ikke tull.
                  - Erik -

                  ------------------------------------------
                  Logo 600SX + 6003D
                  Logo 400SE

                  Futaba 18MZ

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Antares View Post
                    Føler litt for å lufte dette ang. 2,4 GHZ, og dets fordeler, uten å gjøre dette til en enorm tråd. Jeg for min del har jo aldri hatt problemer med 35mhz og forstyrrelser, så jeg lurer på om 2,4 GHZ er verdt prisen og to antenner?, hvis en ser bort fra fordelen med "frie kanaler" da...
                    Som jeg ser det, er største fordelen at andre ikke kan komme inn på din modell, eller du andres.

                    Spesielt når mange flyr sammen, så er det greit å slippe alle andre som de flyr feks kanal 73.

                    Er ikke få ganger noen har sett at jeg har kommet, og med lettere panikk sett jeg bare skrur på senderen, og de ser at jeg har 2,4 ghz etterpå....
                    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                    Comment

                    Working...
                    X