Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Den er vel primært tiltenkt for motorer med elektronisk tenning.
Kill switch sørger for å bryte strømmen til det elektroniske tennings anlegget!
Er ikke sikker på hva man gjør med magnetisk tenning, om det finnes noe løsning til det. Har kun motorer med el.tenning
Ser ut som den er beregnet på motorer med nettopp magnet-tenning. Der stoppes motoren enkelt og greit ved å legge magneter til jord, med andre ord ei jording...
Jeg bruker en slik bryter til kill switch, jeg kjøpte den hos Clas Ohlson. Til å operere den bruker jeg en Sullivan overføring (plaststang i plastrør), og en billig servo. Bryteren står helt fremme i cowlingen sammen med batteriet, og styrer strømmen til den elektroniske tenningen. Servoen står midt i flyet, nær mottakeren. Enkelt arrangement, som virker helt fint.
Men flyet falt ned etter 35 turer, det hadde noe med balanserorene å gjøre...
Heldigvis er det reparerbart, er i full gang med det.
Den er beregnet til elektronisk tenning. Den manuelle bryteren bruker du til manuelt å bryte strømmen til tenningsmodul, og microbryteren monterer du inne i modellen sammen med en microservo som du opererer via radioen din, og kan dermed kutte motor fra radio. Enkelt og greit. Jeg bruker en slik på min 100cc modell.
Den er beregnet til elektronisk tenning. Den manuelle bryteren bruker du til manuelt å bryte strømmen til tenningsmodul, og microbryteren monterer du inne i modellen sammen med en microservo som du opererer via radioen din, og kan dermed kutte motor fra radio. Enkelt og greit. Jeg bruker en slik på min 100cc modell.
Du som selger denne, vet jo at det står at den IKKE vil virke på Fuji EI(electronic ignition) motorer, og at den VIL virke med Fuji med magnettenning på nettsiden som det ble linket til. Regner med at det gjelder alle motorer. Hvis du har fått den til å virke på på en EI motor, bør kanskje info på siden endres, så kjøper jeg en også!
Ja, da bærer det ihvertfall det av gårde til stripen, fint vær og alt som trengs!
Jeg tror jeg ville valgt en optisk killswitch i stedet. http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...prod=Smart-Fly Ignition Cutoff&kategoriID=10000
En optisk killswitch vil stoppe motoren hvis man av en eller annen grunn mister strømmen til mottageren. Det gjør ikke denne da den trenger en servo for å fungere.
Beklager å bryte meg inn i tråden, men er det noen som kan sette meg på sporet hvordan man i huleste kan starte en ny tråd. Jeg er logget inn og alt det der, men dette var ikke enkelt. Det er vel dette som kalles elendig brukergrensesnitt.
Mvh RB
Flisespikkeri er gøy!
Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
Dyrøy MFK
ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot........... http://rolv.info
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment