Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hitec Aurora 9 tråden!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Slå av low voltage-varslingen i MODULEN. Var det som gjorde det på radioen min...
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

    Comment


    • #47
      Originally posted by lpriis View Post
      lurte på en ting ang auroran min.har binda den i scanmode og alt funker,men den gir fra seg små "pip" mens den røde lampa blinker på sendermodulen.dette fører til at motor å ror fjusker.ikke noe morro å fly med.Lurer på om det kan ha noe å gjøre med mottaker spenning siden det aldri er et problem så lenge batteri er helt nyopplada.Noen som har vert borti detta?mottaker batteri er nimh 3000 6v pakke.dette begynner allerede når mottakerspenninga er 6.8v

      MVH
      Lars Petter
      Hei! Jeg har vært borti det samme som du beskriver. Samme symptomer og oppførsel
      Tror Nok det kan ha å gjøre med at mottaker får for lite strøm el spenningsdrop et lite øyeblikk akkurat når servoer starter, særlig flere på en gang. Virker som Optimamottakerene er veldig ømfintlige på det området.(synes det er dårlig at Hitec ikke opplyser bedre om det) Det jeg gjorde som løste problemet hos meg, var å koble et eget batteri m bryter til den spc-inngangen på mottakeren. Fungerer helt bra.(bare huske at en da ikke ser strømbruk for servoer)evt bruke voltspy på de.
      En annen løsning kan kanskje være å bruke et lipo el life batteri (m større kapasitet enn 3000mah nihm).som kan gi fra seg mer strøm uten at spenningen dropper nevneverdig.
      Ser også at du bruker scanmode. Vær obs på at normalmode booter mye raskere hvis signalet skulle bli brutt. noe som ikke bør skje
      Vet ikke om dette er til hjelp i ditt tilfelle men håper det.

      Mvh
      Anders

      Comment

      Working...
      X