Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jr dsx9 Limited edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Knappen på senderen blinker ikke.

    Sett bindeplugg på mottakeren.
    Slå på mottager først uten å ha på sender - det bør blinke hurtig i mottakerene
    Hold bindeknapp på senderen inne mens du slår på sender.
    Etter noen sekunder får du fast lys i mottagerene - slipp bindeknapp på senderen og fjern bindeplugg fra mottager.
    Ferdig.

    Comment


    • #17
      Litt mere ot: På DSX9 er vel flight mode på høyre side og throttle hold på venstre side? Jeg har lest at man kan bytte dem om, og at det er enklere på nyere utgaver enn på eldre. Har noen av dere gjort det?
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #18
        De som begrenser er vel om ledningene er lange nok eller evt må lodde på forlengninger, men er ikke det der bare en vanesak? har aldri prøvd noe annet og det funker upåklagelig som det er...

        Comment


        • #19
          Gikk fra Futaba med alt på høyre side, til DSX9 med alt på venstre side. Tenkte først at jeg hadde kjøpt katta i sekken, men det tok ca 2 timer på simulator å få det inn i fingrene. Har ikke gjort feil når jeg har fløyet på ordentlig. Det venner man seg fort til. Ikke noe å bekymre seg over. Hadde oppe radioen her om dagen for å justere hardhet på fjærer, og tittet litt på kablingen. Det så litt stutt ut, men men litt flikking så skal man vel alltids klare å bytte plass hvis man på død og liv vil.

          Som en liten notis så kan jeg legge til at på min DSX9 LE så var kablingen sikret forsvarlig med tanke på den service-bulletin'en fra JR om mulig knissing av kabler mot innmaten i stikkene. Hos meg var det satt på en ståltråd som hold ting fra hverandre. Så hvis dere andre ikke har sjekket, men satset på lykken, så har dere nå enda et argument for IKKE å åpne senderen å sjekke selv.
          Med vennlig hilsen
          Johannes Gjessing GMFK
          || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

          Comment


          • #20
            Den amerikanske utgaven (JR X9303?) har vel TH på høyre side og flight mode på venstre side? Merkelig at de gjør det på forskjellige måter på forskjellige radioer.
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #21
              Har bygget om mine radioer (9xII og DX7) for å få bryterne mer "riktig" i.h.t. der jeg vil ha dem (seilfly) + swap av 2 punkt <-> 3 punkt brytere

              Kan godt forså at noen ikke ønsker å gjøre denne jobbe i.o.m. at det innebærer lodding + kabel bytte når man flytter knapper mellom høyre og venstre side.
              Videre brytes garantien.

              Skulle du allikevel ønske å flytte om på bryterene og ikke føler deg helt komfortabel med jobben så send meg en PM.

              -Frank-
              Last edited by Quadrocopter; 06-11-09, 10:40.

              Comment


              • #22
                o-esped.
                Hvis det er blade mcx du prøver å binde den opp mot så bruker ikke den bind plugg. Den settes automatisk opp til binding i 5 sek ca når du plugger i batteriet. vet ikke om det er forskjell på JR og spektrum, men jeg måtte gjøre det på følgende måte på dx6i,en min. Slå av sender, plugg i batteriet på mcx en og før det har gått 5 sekunder så slår du på senderen på bind mode, da ser du dioden på heliet går fra å blinke raskt til å blinke noe tregere for så å lyse fast når det har kontakt med sender ( tar noen sekunder)

                Comment


                • #23
                  Jeg har også flyttet bryterne, gikk fint det, enkel lodding....

                  X9303 har bryterne på "riktig" side.
                  Hilsen Rune Marcussen

                  MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

                  Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                  Comment

                  Working...
                  X