Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti Duplex

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    mVario

    Originally posted by Vingen300 View Post
    Kom gjerne med tilbakemeldinger på hvordan dette funker i virkeligheten....

    Er det noen andre leverandører av 2.4 som kan levere med telemetri og sensorer? Da mener jeg som jeg faktisk kan kjøpe nå og ut å bruke imorgen? Ikke de som har "muligheten", en gang i fremtiden...
    Da har jeg vært ute og flydd i det pene været.... Elipsoiden fungerte utmerket med Jeti Duplex. Fløy flyet til ca. 450 meter(i følge mVario) og hadde 4-6 i mottaksforhold(ses på jetibox). Det vil si at man fort kan fly høøøøøøyt opp før man får problemer. Antennene var motert inne i kroppen på flyet.

    Vario funksjonen fungerte utmerket. Var litt høsttermikk før skyene kom og varoen meldte stig med korte toner og synk med lange.... Hadde den stilt inn slik at den skulle melde når stig/synk var mer enn 1 m/s. Tror kanskje jeg skal se litt på parameterne for å se om det kan fungere enda bedre med mer/mindre. Ypperlig å kunne skru lyden av ved takeoff og landing med bryteren på senderen.

    Fikk et par kompiser til å sjekke høyde og mottaksforhold for meg, men i dag var det så flott kontrast mot himmelen at det ikke var noe problem å ta en rask titt på JetiBoxen for å se høyden så lenge den var under 300 meter......

    Dette lover bra... Og det kommer mer... ryktene sier at det kommer 10 og 12 kanals mottagere på nyåret, samt en MaxBec2 med innebyggede dedikerte Duplex muligheter, samt en oppgradert Jetibox - mon tro om den får logging GPS er også på vei....
    Med vennlig hilsen
    Baard Lindberg
    Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

    "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

    Comment


    • #17
      Fa var det avklart at det blir Jeti Duplex test fra www,el.fly.dk

      Utstyret er på vei inn og det blir satt sammen en pakke til test hos mfn.
      kommer tilbake med hvilke enheter som skal testes
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #18
        duplex 2,4

        montert inn duplex i min mc 22 fungerer perfekt
        Helge Fuglerud

        Comment


        • #19
          Etter at jeg prøvde å installere denne i min ødelagte DSX9 2.4GHz (for lav spenning tydeligvis...) uten hell har Modellflynytt fått donert en Hitec Optic 6 av ronnynorge her på forumet, TAKK!

          Og jeg har åpnet, loddet fast de tre ledningene samt plassert TU modulen inne i senderen. La en liten isolerende tape bak enheten så den ikke kortslutter noe inne i radioen. TX enheten i senderen er fjernet og jeg har bundet opp mottakeren for å teste om det virket og det gjorde det. Bekreftende tone og servoer som gikk. Da er det bare å gjøre en rense-refresh på radioemn, nullstille den og komme i gang. Bilder og info kommer.....
          Attached Files
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment

          Working...
          X