Unconfigured Ad

Collapse

Volt regulator. 7,4 til 6??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Vel, jeg ser en ulempe med konfigurasjonen min i det forrige innlegget:
    Normalt så sitter balanseror servoene koblet på samme rorflate, hvis disse to servoene er koblet til to forskjellige batterier å spenningen på disse batteriene blir forskjellig så vil hastigheten på servoene på den samme rorflaten være forskjellig og dette vil slite mekanisk på servoene.

Comment

• johanngj
      • Nov 2007
      • 533

Originally posted by Te-raptor
      Hobbycity har en som skal være god og tåler 8amp nominell og 15 peak med tydelig og lett synlig spenningsindikasjon ved bruk av 2s.
      Vil bare legge til at min sånn reg kutta etter ca 1 time drift. Spenningsindikatoren lyste fremdeles, men den gav ikke strøm til mottaker. Dette skjedde mens jeg stod og fylte fuel på flyet mitt. Bare så dere vet.... Endte med å kjøpe en BEC fra align hos elefun.
      Med vennlig hilsen
      Johannes Gjessing GMFK
      || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Originally posted by Olavjoergensen
        Måten å få det til å fungere på er at man må legge en lask mellom minus på begge batteriene. Problemet slik jeg ser det er at pulsen fra mottakeren ikke får noen krets å løpe i når denne lasken ikke ligger der! Det fungerer hvertfall når lasken er der

Mvh OJ
        Nevnte det jo i post #8... Pulsen må ha noe å referere seg til, og det er normalt minusen. Jeg har ikke vært borti utstyr som har plussen som ref... Siden du nevnte det Quadro; konkret hvilke merker er det snakk om? (Fra post #7)
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Olavjoergensen
          • Jun 2005
          • 2208

Originally posted by joo
          Nevnte det jo i post #8... Pulsen må ha noe å referere seg til, og det er normalt minusen. Jeg har ikke vært borti utstyr som har plussen som ref... Siden du nevnte det Quadro; konkret hvilke merker er det snakk om? (Fra post #7)
          Hehe, ser det nå! Er ikke alltid hodet henger helt med når man ligger med infulensa, også midt oppi jula også da!

Mvh OJ
          Olav Jørgensen
          Low & fast

Comment

• Olavjoergensen
            • Jun 2005
            • 2208

Originally posted by Quadrocopter
            Ingen ting er 100% før du dupliserer alt fra mottaker til servo

Men ellers er det du sier OK - bare pass på å få en kabel fra de sammenloddede (-) punktene og inn til mottakeren, regner med at du allerede hadde tenkt på denne.

Bare en ting til hvorfor har du to batterier - kan se at du får en viss form for redundans men ryker batteriet til høyde/side så går det bare en vei....
            Har du to høyderor servoer?
            Hvis det er tilfelle så kan du spre servoene på følgende måte:
            De ytterste servoene i H/V vinge + den ene høyde servoen kobles til batteri #1
            De innerste servoene i H/V vinge + den andre høyderor servoen + sideror servoen til batteri #2
            Dette vil gi en viss form for redundans ved at du vil ha en noe balanseror og høyderor effekt om ett av batteriene skulle svikte (mine tanker - kom med innspill)
            Tja, det med 2 batterier henger egentlig igjen fra jeg vurderte å bruke en bryter som taklet 2 li-po pakker med innebygget volt regulator. Har egentlig bare behov for 1 batt pakke. De 4 balanseror servoene sitter forøvrig på hver sin vinge så det blir lite mekanisk kobling mellom de
            Minusen til mottaker er med!

Mvh OJ
            Olav Jørgensen
            Low & fast

Comment

• Quadrocopter
              Moderator
              • Aug 2007
              • 6357

Originally posted by joo
              Siden du nevnte det Quadro; konkret hvilke merker er det snakk om? (Fra post #7)
              Sitter i det store utland akkurat nå så jeg har ikke tilgang til dem, var noen Kina greier og jeg brukte en dag for å finne ut hvorfor det ikke virket, de krevde at + var koblet sammen (Hadde en diode på pluss for å redusere spenningen til servoen og det var nok til at det ikke virket)

Originally posted by Olavjoergensen
              Hehe, ser det nå! Er ikke alltid hodet henger helt med når man ligger med infulensa, også midt oppi jula også da!
              Også i jula da - du får ha en gode bedring å komme deg på beina!

Comment

• joo
                MFN Skribent
                • Nov 2002
                • 6936

Takk for den Quadra Da kan man føle seg trygg med de kjente merkene man bruker til daglig. Og så være obs på at dette kan være problemet om man råker borti noe odde saker som ikke vil spille.

Og du får ha god bedring Olav! Håper det ikke er grisesnue
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...