Er det en blå strek på RX- krystallet? Da er det Dual Conversion. Mangler streken er det singel. Forøvrig har du samme symptomene på din radio som jeg har på en av mine. På min radio ble det benyttet feil trainerkabel. Dette medførte svidd hovedkort og trainerkort. Ser ingen feil på kortene, men radioen sender ikke.
Unconfigured Ad
Collapse
grilla eclipse 7
Collapse
X
-
fulgte med en trainer kabel til radioen. jeg har ikke brukt denne. men tidligere eier kan ha brukt den så kan godt være det som er problemet å. ingen blå strek. så det er nok singel krystaller. men vil denne fungere med singel con krystaller eller må jeg ha dual con krystaller?
men jeg tviler på at det bare er krystallene som er problemet.Comment
-
Det er mottakeren som bestemmer hva slags krystall du kan bruke. Radioen programmerer du, slik at den stemmer med mottakeren. PCM- mottaker = radio programmeres til PCM. PPM- mottaker= radioen programmeres til PPM. Dette er viktig at er riktig, ellers vil ikke systemet fungere.Last edited by xcell; 27-12-09, 12:01.Comment
-
Så om du har en singel conversion mottaker, så kan du jo prøve den for og se om senderen din funker.
Mvh Robert.Comment
-
Samtidig er det nok viktig å være kritisk til bruken av denne radioen. Skulle den mot formodning virke, har den nok fått seg en så kraftig smell at det ikke er snakk om om den kutter, men når. Og du kan være helt sikker på at det skjer på det mest ubeleilige tidspunkt. Min radio var to dager gammel når den røk, og jeg kjøpte ny på flekken. Den gamle bruker jeg som deleradio (Brytere og potmetere).Det er faktisk mulig å kjøpe bare radioen. Ta kontakt med en Hitecforhandler, dersom du ikke vil handle i utlandet.Comment
-
Om radioen sender kan man sjekke med en vanlig FM radio ved å søke litt rundt 105MHz på FM-båndet mens senderen er påslått.Fred LarssenComment
-
I de fleste tilfeller vil det bli billigere å få tilsendt (kjøpe) et nytt hovedkort å bytte dette, men ulempen er at man ikke vet om det stopper her (feil på feil) så alternativet blir som regel å sende den til produsentens servicesenter og da kan det fort lønne seg å kjøpe ny!
Hvis du ikke har noen som driver med elektro i nærheten av deg så kan du sende (levere den hvis du er eller har noen som kjører til Oslo) den til meg så kan jeg ta en titt på den. Send en PM for mere info.Comment
-
Bare å frakte en radio rundt i Europa (forsikret og skikkelig innpakket) koster noen hundrelapper hver vei så det blir en del penger ut av det initiellt før reparasjonen er påbegynt.Last edited by Quadrocopter; 30-12-09, 21:12.Comment
-
-
Kan ikke garantere resultat med det blir sikker det billigste for deg i første omgang.Comment
-
[QUOTE=Vegabond;228907]Hei.
Jeg har en slik radio, men den tror jeg også er grilla. Kan du sjekke med tidligere eier om hva som kan løses? og om du ikke kommer noen vei så kan jeg sende deg min eclipse gratis...
hvis du vil donere bort den radioen til meg så hadde jeg blitt glad..
tenkte å prøve å sette sammen til 1 virkende radio,hvis muligComment
-
Send meg en pm med navn og adresse, så skal du få den! håper du får fiksa radioen din, om ikke så finner du sikkert en bra Futaba 9c på rcmarked eller noe. Som det er nevnt før i tråden så er det ikke sikkert at du skal bruke så mange lappene på denne radioen før du kan kjøpe en brukt 9c eller noen annen radio.
Mvh Robert.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment