Unconfigured Ad

Collapse

innstilling av 410 gyro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Margarus
    • Aug 2008
    • 322

innstilling av 410 gyro

hei.
    jeg har brukt en assan 410 taillock gyro lenge og den har funket fint til mitt bruk på en hk450 helikopter.
    etter sist krasj så har jeg gjort noen endringer i oppsettet og har problemer.
    jeg krasja av en mulig radio feil, husker at jeg fikk en kjapp glitch i hale servoen tror jeg i ett sekunder eller noe så dro swashen heliet bakover og i snøen.
    har hatt små glitching tidligere også når jeg hovrer med side inn mot meg selv.
    dette har vert med hitec dual 8ch mottaker.
    har nå fiksa heliet bytta hale servo til HS-81 samt bytta mottaker til 6ch graupner micro mottaker 35mhz

tidligere så slo jeg på sender og helie så initialiserte gyroen seg i normal mode. så kunne jeg vippe over til taillock da lyste den hele tiden og funket så den skulle.
    men nå etter mottaker bytte så skrur jeg på heli og den kommer av og til med 2 kjappe blink så er det stilt. eller så blinker den kontinuerlig. jeg kan styre hale servo med stikka men det er ingen gyro fungsjon. verken i normal eller taillock. hva kan være galt ?
    jeg har koblet gyro på kanal 4 rudder og den enslige fra gyroen som er signal kabel til kanal 5, er eneste ledige også ? husker ikke helt hvilken kanal jeg hadde den på 8ch mottakeren.
    radioen min er 3810.

i følge blinke sekvensen når den blinker kontinuerlig betyr det i følge gyro manualen at center point has moved ,please center and try again.
    jeg vet ikke hvordan den skal sentreres?

mvh marius
    Last edited by Margarus; 08-02-10, 20:52.
    MvH Marius Leirdal
  • Margarus
    • Aug 2008
    • 322

leser litt i manualen til radioen min nå.
    der stå det at gyro gain skal kobles inn på kanal 7 aux2
    men mottakeren min er 6 kanalt.
    og den eneste kanalen som kan brukes til gyrogain er kanal5 GEAR ch
    hvordan kan jeg få den kanalen til og lystre til en bryter?
    MvH Marius Leirdal

Comment

• roadrune
      • Jul 2007
      • 2292

Har du DX7? Isåfall heter bryteren gear
      Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Margarus
        • Aug 2008
        • 322

hei.

jeg har JRx3810 radio.
        jeg fant gear bryteren og nå har jeg kommet litt lenger her.
        problemet var nåkk at gyrogain ledningen ikke fikk noe signal da gear bryteren stor innstilt som ikke i bruk i radioen.

så oppna jeg den slik at gear var på hele tiden. altså taillock på heletiden
        da starta gyroen opp og fungerte når jeg svingte på heliet.
        måtte legge inn en mix som het aux2tilgear. siden jeg ikke hadde kanal 7 som aux2 egentlig går på.

men det skjer ingenting når jeg bruker rudder dir knappen på venstre hjørne oppe, den jeg brukte tidligere og bytte mellom rate og taillock.

prøver og justere på gyro gain og men ser ikke ut til at det har noe innvirkning på gear kanalen. for gyroen er like "responsiv" heletiden.

var ikke lett dette her med og bytte ned till 6ch mottaker.
        men det er jo ett 6ch heli så hvorfor må jeg stokke alt om nå ?
        MvH Marius Leirdal

Comment

• roadrune
          • Jul 2007
          • 2292

Ikke bry deg om noen miks, bare koble den til gear, og bruk endepunktene på gear-kanalen til å justere gain. IKKE bruk gyro-menyen.

Da vil du velge mellom rate og HH med gear-bryteren.
          Rudder D/R er til dual rates på halen, og jeg tror ikke den kan tillegnes noen annen oppgave, men er ikke sikker.
          Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Margarus
            • Aug 2008
            • 322

fine greier.
            funka fint dette her rune.

sletta mixen og stilte gain på gear travel adj
            kom til ca 35% før halen begynte og loggre.

den bryteren jeg har som påvirker gear er en 3trinns bryter men den bruker jeg til og endre mellom normal og idleup 1 og 2 så nå står HH på heletiden.
            men det er vell greit det?

var ute og hovra ett batteri nå og det flyr vertfall. endelig

får vente til jeg skal på stripa og prøve det litt mer.
            MvH Marius Leirdal

Comment

• Margarus
              • Aug 2008
              • 322

helikopteret funker fint det nå

men ett spørsmål.
              hvor gjør vi av antenne ledningne for oss som fly 35mhz,
              har en graupner micro mottaker med ganske lang antenne, (den var lang)
              jeg har hatt en del problemer med glitching når jeg flyr litt vekk fra der jeg står.dette var pga antenne var lagt frem og tilbake melom skids for så gå inn i antenne rør bakover festet inntil skråstaget til bommen.
              fikk ett tips om å la antenne henge rett ned så lenge man fløy rett vei slik som jeg gjør.
              greit nåkk fikk full rekkevidde og god greier. fløy langt vekk osv men tok kansje en litt for krapp sving enn normalt der swoosh var 85% an antenna vekke, heliet ristet noe forferdelig til alle kanter og datt i snøen.
              var ikke så mye blei ødelagt men litt i hodet og bøyd feathering shaft og hale aksel.
              har bygd det opp igjen nå.

til spørsmål er det nokk antenne og trekke den fra mottaker. helt frem til antenne rør så bakover og la det henge en liten stuss ut røret bak som ikke kan komme borti noe ?
              MvH Marius Leirdal

Comment

Working...