Unconfigured Ad

Collapse

Hvilket radiomerke skal man kjøpe?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjege
    • Jul 2008
    • 32

HEI
    Har fløyet modellfly en "menneskealder"snart,og har brukt det meste av radiotyper,men jeg vil nok si at de at de nye typene av Futaba er suverene når det gjelder driftsikkerhet og bruk ,jeg synes man får mye for pengene når ded gjelder Futaba 10CG(2,4GHz)eller den litt billigre SpektrumDX7 er også meget bra,men litt "vrangere" og programmere når det gjelder motorglidere.
    Last edited by kjege; 15-04-10, 09:53.
    Kjell Geir Nilsen - GOMFK - VFKM

Comment

• nybegunda
      • Jun 2003
      • 729

Valgets kvaler....
      Jeg har hatt JR(6 kanaler), Hitec eclipse og Futaba 9c
      Både Jr og hitec radioene har vært periodisk trøbblete og drepte flere av modellene mine. (feilen lå i radioen og ikke mottakerene Jeg sier IKKE at JR er dårlig, men at jeg var uheldig) Futaba 9c'n har jeg hatt i 5 år nå og til dags dato ikke hatt en eneste liten glitch. Jeg er superfornøyd med den radioen, men den begynte å bli preget av tidens tann og jeg valgte å bytte den ut. Det var ikke vanskelig å velge merke denne gangen og når jeg fikk et godt tilbud på en Futaba 10CG kjøpte jeg den.
      Lykke til med valget!
      Last edited by nybegunda; 15-04-10, 09:44.
      Tor Helseth
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• Guest

#18 Unapproved
        Originally posted by Quadrocopter
        Litt OT - men hvordan i huleste kan du vite at det ikke finnes noe bedre en Futaba når du aldri har prøvd noe annet - høres ut som erkekonservatisme (kjører du Mercedes..)
        Både ja og nei. Kjører volvo V50 og MB sprinter.
        men....... dette var faktisk skrevet med litt humor
        Mener bare at jeg er fornøyd med det jeg har. Vil du vite hvordan futaba jeg har?..... 9c

Comment

• larshkj
          • Nov 2005
          • 535

Originally posted by lupus49
          12Z er en flott radio med stort display, men har ikke så mange flere funksjoner enn 12FG. Derimot koster den rundt 3500 mer enn 12FG og iflg mange er ikke 12Z verd prisforskjellen.
          Helt enig. 12FG er MYE radio for pengene. Likevel ville jeg gått for 12Z eller muligens 14MZ om jeg skulle kjøpe på nytt.
          Lars Henrik Kjølberg

http://www.flickr.com/photos/larshkj/

Klubber:
          Jets of Norway
          Nittedal modellflyklubb

Comment

• spitmk16
            • Oct 2005
            • 1367

Originally posted by galapago
            Hva skal man velge? Har en del fly med monterte 35 mhz mottakere av diverse merker. Hadde tenkt på en 2.4 ghz radio. Er jo så mange å velge i rundt om. Vanskelig dette. Hva er best av bmw og merc?, eller kanskje kia?
            Jeg hadde ikke kjøpt kina radioer. De er relativt nye på markedet, og man aner ikke hvor lenge de er der heller. Kjedelig om feks 10 år og du har 6-10 fly/helier og har lyst på en ny farkost, og mottakere ikke er å oppdrive lenger.

De anerkjente merkene, blir kun en smaksak og lommeboka som bestemmer.

Hadde noe vært "best", hadde vi kun hatt 1 merke.
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• troasb
              • Dec 2008
              • 591

Originally posted by galapago
              Hva skal man velge? Har en del fly med monterte 35 mhz mottakere av diverse merker. Hadde tenkt på en 2.4 ghz radio. Er jo så mange å velge i rundt om. Vanskelig dette. Hva er best av bmw og merc?, eller kanskje kia?
              Jeg har kommet tilbake til modellflyhobbyen etter 20 år + pause. Før var det Futaba som rulet for meg og mange andre. Det er fortsatt blandt det beste. Men kjøp noe kurant som har vært på markedet en god stund og som andre rundt deg har.

Jeg forsøkte å få liv i mitt gamle Futaba utstyr fra nesten 30 år tilbake, og det fikk jeg til, det eneste var senderen (en 8JN som tok fyr i gjenopplivingsforsøket!) Så jeg måtte ut og kjøpe meg noe nytt. Da var det naturlig å kjøpe Futaba igjen. Og jeg kom over en ny TC7P 35Mhz med akker, lader, rx og tre std. servoer til kr 1.700.- fra Nortrading. Riktignok uten modulmuligheter til 2,4 Ghz. Men dette var så billig og jeg har aldri hatt problemer med 35Mhz før så jeg slo til. Kan jo evt siden kjøpe bare en 2,4 Ghz sender om behovet skulle melde seg.

Det morsomme var at den nye radioen var kompatibel med alt det gamle jeg hadde av servoer og mottakere. Så nå flyr jeg en liten 25 modell som utelukkende har 27 år + gammel elektronikk, inklusive servoer og mottaker. Men jeg hadde vel ikke gjort det på en større og nyere modell. Så det blir artig å se hvor lenge det virker fint.
              Futaba T8FG-S
              Noen planker og noen visper

Comment

• Ruduz
                • Jul 2005
                • 847

Simprop System 90, ittno anna som gjell =D
                All you need is love

Comment

• affa
                  Administrator
                  • Jul 2002
                  • 5878

Bytta ut Futaba etter 20 år trofast med 9Z og det meste oppover til 14MZ sist.

Kjører nå JR 12X, litt uvant i menyene til å begynne med men liker den veldig godt og kjennes mye bedre ut både på stikker og generelt å holde i. Dessuten ett hav av mottakere fra Spektrum og JR i alle varianter.

Comment

Working...