Unconfigured Ad

Collapse

Ny radio, hva skal jeg velge?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • st_torvund@hotmail.com
    • Dec 2007
    • 10

Ny radio, hva skal jeg velge?

Jeg skal kvitte meg med den ufattelig trege Futaba 9CSuper og lurer på om noen vil anbefale meg en 2,4 Ghz erstatning.

ifølge testdata jeg fant på et annet forum over responstid på ulike sendere, så er 9Csuper via PCM ca 8 ganger så treg som en Futaba 10C via 2,4 Ghz, skremmende!!!
    Jeg og en kammerat satt og skulle sette opp våre nye Trex 700 og oppdaget uten særlig store problemere at forskjellen fra min 9Csuper til hans 10C var enorm. Enkelt å se med bare øyet.

Futaba 10C/TM10 2,4 Ghz med R6008HS mottaker hadde en snittverdi på 11,7 millisekund
    Futaba 9C 35 Mhz med R149DP mottaker hadde en snittverdi på 83,5 millisekund

Nå vil jeg skifte sender, men vil gjerne ha andre synspunkter på dette.

Svein Tore
    Torvund
  • xilian
    Chief Executive Officer
    • Feb 2009
    • 6522

Da begynner jeg med det mest elementære..
    Hva slags fly/heli bruker du hovedsakelig?
    Hva slags produsent er du mest glad i? (tipper Futaba her...)
    Tom I. Arntsen

Comment

• st_torvund@hotmail.com
      • Dec 2007
      • 10

jeg har to helikopter, en Raptor 50 og en Trex 700 samt at jeg har en Great Planes U Can Do 3D og en liten EPO Cessna trainer.
      Torvund

Comment

• lacappuchino
        • Oct 2007
        • 1342

Når det gjelder responstid så ligger veldig få foran Futaba 8FG hvertfall. Dette ville vært mitt førstevalg hvis jeg ikke hadde flydd med spektrum.

Er forsåvidt utrolig fornøyd med DX7. Har fått meg DX8 som støtter 2048 og 11ms, som jeg har planer om å kjøre helikoptrene mine på. Men jeg hadde også sett på en av de nye 9 kanalerne til JR. JR kommer sånn ca fra samme folk, men etter min mening holder de høyere kvalitetsnivå en Spektrum.

JR 11X Zero virker som en sinnsykt vass radio, bare synd den ikke støtter 11ms.

8FG
        JR 11X Zero
        JR 9503
        DX8
        Honeybee CP 2

Comment

• Sniper
          • Nov 2005
          • 1386

Blir jo bare synsing dette, men hvis jeg skal synse litt vil du bli meeeget fornøyd med en DSX8 med alle mulighetene som ligger i denne radioen. Så får heller en Futaba-nerd prøve å slå i hjel denne posten
          Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• bjeff
            • Jul 2007
            • 2010

Jeg bruker Spektrum til vanlig flyging og Futaba til FPV, men om jeg skulle valgt et 2.4-system på nytt, ville jeg tittet ekstra nøye på Graupner HoTT http://www.rc-seilfly.no/rcstyring/Graupner.HoTT.htm.
            Anders Eiebakke
            90078513

Comment

• skoolsen
              • Mar 2009
              • 193

Er meget fornøyd med min Multiplex Royal pro 16, med telemetri. Fåes også som 7 og 9 kanaler.
              Multiplex har også Cockpit SX som har 7 kanaler og telemetri.
              Oppdateres med nedlastbart program på Multiplex sin hjemmeside.

Man må jo ikke ha det samme som alle andre
              Magnar Schou Olsen

Comment

• Hansi79
                • Feb 2007
                • 587

Denne så spennende ut.
                Noen som har mere info om den?

Bytte ut DX7`n snart
                Last edited by Hansi79; 30-12-10, 22:46.
                I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

Comment

• Quadrocopter
                  Moderator
                  • Aug 2007
                  • 6357

Originally posted by Hansi79
                  Denne så spennende ut.
                  Noen som har mere info om den?

Bytte ut DX7`n snart
                  Husk du skal ha mottakere også - vet ikke hvem som selger dem og de bruker sin egen 2.4 GHz løsning......
                  Blir fort like dyr som en DX8 eller Futaba etc. kjøpt her i landet når du må gange med 1.2 + frakt + moms
                  Last edited by Quadrocopter; 30-12-10, 22:47.

Comment

• Hansi79
                    • Feb 2007
                    • 587

Skal nok ikke bytte ennå men ville helt klart vurdert siden jeg er litt Sanwa tilhenger
                    Syns Spectrum har det beste løsningene å er enklest i bruk. Så skulle jeg byttet nå ville det nok blitt en DX8 selv om sanwa`n var fin å ser ut til å ha bra specs.
                    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

Comment

• Stin
                      • Jan 2007
                      • 629

Har Futaba 8fg og hitec aurora 9 og er veldig fornøyd med begge disse men er mest fornøyd med hitec`en den sitter som støpt i hendene og er sykt lett og bruke/programere fly og heli med+ prisene på motakerne er greie, hvor mange millisekund den har vet jeg ikke, men den meget avansert radio til en god pris...
                      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                      På vei inn i Hangaren.
                      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

Comment

• jeeeeeeright
                        • Mar 2008
                        • 1052

Har brikt Spektrum DX7 siden jeg begynte å fly modellfly, og dem stadig økende utvalg av "Bind n' fly"-modeller blir jeg å beholde den til evig tid selv om jeg akkurat har anskaffet en Aurora 9 til de større modelene mine.
                        Remi A. Sørensen - 94877903
                        Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Åsen
                          • Oct 2004
                          • 45

Velge radio

Hei. Anbefaler Futaba, har hatt bra erfaringer med dette merket i mange år!
                          Men vist du ikke har råd til Futaba, kan du jo nøye deg med en Jr eller Spectrum, men dette er jo ditt valg!

Til dere som nå flyr i flint pga denne tråden(les Ironi)
                          Mvh

Morten Einarsve

Comment

• tyor
                            • Mar 2005
                            • 9757

Med fare for å erte på meg gråstein fordi den ikke koster 10K+++ så kan jeg trygt anbefale Wfly sin 8kanaler wft08s.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

Comment

• Raptor
                              • Sep 2003
                              • 837

Tror nok Futaba er vinneren her. Du merker det når radioen skal til service. Ventet i 4 mnd. før min JR DSX9 2,4GHZ var tilbake. Skjer dette i mai eller juni så kan en tenke seg selv. Ikke morro i sesongen. Savner også et backupsystem på JR. Man bør ikke kjøpe JR12Xfor å få det vedlagt, en USB kabel etc. Utviklingen har gått dithen at dette skulle vært obligatorisk på alle radioer. Nå har jeg såpass mange Spektrum mottakere til min JR at enda så kjører jeg JR, men vi får se. Uansett så er kravet til bruken det som betyr mest vedr. størrelsen.
                              Last edited by Raptor; 31-12-10, 13:10.
                              Mvh.
                              Rolv Leirro

Comment

Working...