Unconfigured Ad

Collapse

Ny radio, hva skal jeg velge?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raptor
    • Sep 2003
    • 837

Originally posted by Hansi79
    Skal nok ikke bytte ennå men ville helt klart vurdert siden jeg er litt Sanwa tilhenger
    Syns Spectrum har det beste løsningene å er enklest i bruk. Så skulle jeg byttet nå ville det nok blitt en DX8 selv om sanwa`n var fin å ser ut til å ha bra specs.
    Sanva er jo en bra radio men hvem selger den.. På 80 tallet hadde vi jo forhandlere her men sålangt jeg vet ikke noen nå. Sanva har vel aldri tatt av som radio. Kan opplyse at nevnte radio var den første som var digital og jeg har hatt den forlenge siden.
    Mvh.
    Rolv Leirro

Comment

• lillejon78
      • Dec 2005
      • 1530

Originally posted by Raptor
      Sanva er jo en bra radio men hvem selger den.. På 80 tallet hadde vi jo forhandlere her men sålangt jeg vet ikke noen nå. Sanva har vel aldri tatt av som radio. Kan opplyse at nevnte radio var den første som var digital og jeg har hatt den forlenge siden.
      vi lever i 2010 nå, (straks 2011)
      trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
      trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
      arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
      PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
      homemade quad med diverse elektronikk.
      noen depronkjerrer.
      futaba10c 2.4ghz.
      radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

Comment

• Raptor
        • Sep 2003
        • 837

Originally posted by lillejon78
        vi lever i 2010 nå, (straks 2011)
        Kan Lillejon78 utdype dette litt mer..." vi lever i 2010 nå, (straks 2011)"
        Mvh.
        Rolv Leirro

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

Nortrading har vel sanwa og har hatt det så lenge jeg har flydd modellfly. siden 2003-2004
          Last edited by tyor; 31-12-10, 14:46.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

Comment

• lillejon78
            • Dec 2005
            • 1530

Originally posted by Raptor
            Kan Lillejon78 utdype dette litt mer..." vi lever i 2010 nå, (straks 2011)"
            se på kalenderen så ser du at det er 2010!
            noen depronkjerrer.
            futaba10c 2.4ghz.

Comment

• Hansi79
              • Feb 2007
              • 587

Ikke enig at futaba er vinneren. Hadde en 9Csuper å syns menysystemet var innviklet å komplisert. Solgte den pga det. Å sitte med 700 sider manual for å legge inn en modell er ikke morro
              Enkleste radioen å programmere var nok Eclipse 7. Trengte faktisk ikke manual for den.
              Spectrum/JR er enklere å du får masse BNF produkter og f,eks AR7100R med revlimiter som er genial.
              I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

Comment

• lillejon78
                • Dec 2005
                • 1530

Ikke enig at futaba er vinneren. Hadde en 9Csuper å syns menysystemet var innviklet å komplisert. Solgte den pga det. Å sitte med 700 sider manual for å legge inn en modell er ikke morro
                Enkleste radioen å programmere var nok Eclipse 7. Trengte faktisk ikke manual for den.
                Spectrum/JR er enklere å du får masse BNF produkter og f,eks AR7100R med revlimiter som er genial.
                eclipse 7 har begrenset med muligheter med tanke på valg av brytere, jeg har hatt hitec og futabaradioer, å liker futaba sine menyer best, veldig enkelt om du vet hva du driver med
                noen depronkjerrer.
                futaba10c 2.4ghz.

Comment

• Hansi79
                  • Feb 2007
                  • 587

eclipse 7 har begrenset med muligheter med tanke på valg av brytere, jeg har hatt hitec og futabaradioer, å liker futaba sine menyer best, veldig enkelt om du vet hva du driver med
                  Da vet jeg ikke hva jeg driver med

Enig med at eclipsen var simpel. Men veldig rett fram. Er jo noen år siden jeg hadde den.
                  Last edited by Hansi79; 31-12-10, 16:32.
                  I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

Comment

• elektrodude
                    • Sep 2006
                    • 1342

Skjønner ikke diskusjonen her ?? finnes det andre alternativer en Futaba da ? Har vert fornøyd med det i 29 år
                    Alt som kan fjernstyres.
                    ---------------------------------------------
                    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                    Steinar Kvarme.

Comment

• lillejon78
                      • Dec 2005
                      • 1530

Originally posted by elektrodude
                      Skjønner ikke diskusjonen her ?? finnes det andre alternativer en Futaba da ? Har vert fornøyd med det i 29 år
                      finner bare futaba som jeg vet har flydd i 5 år da bare
                      noen depronkjerrer.
                      futaba10c 2.4ghz.

Comment

• tyor
                        • Mar 2005
                        • 9757

Originally posted by elektrodude
                        Når man ikke har prøvd noe annet så vet man jo ikke bedre

Har selv hatt hitec,futaba,graupner,sanwa, multiplex og nå Wfly. Den som jeg likte best programeringsmessig var multiplex. men sånn gennerelt så er det Wfly som jeg har nå. den ligger ikke langt etter mpx når det gjelder muligheter og er utrolig enkel å skjønne.

Men det er jo bare min mening da.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

Comment

• lillejon78
                          • Dec 2005
                          • 1530

om det hadde vært sånn at alle kjøpte samme type så hadde det vært kun en type på markedet, å da hadde prisen garrantert vært dobbelt så høy, så vi kan væra glad for at det er flere aktører
                          noen depronkjerrer.
                          futaba10c 2.4ghz.

Comment

• elektrodude
                            • Sep 2006
                            • 1342

om det hadde vært sånn at alle kjøpte samme type så hadde det vært kun en type på markedet, å da hadde prisen garrantert vært dobbelt så høy, så vi kan væra glad for at det er flere aktører
                            Ja... Og slik var det i "gamledager" ny radio kostet fort 2 mnd lønninger. Kan nevne att min første radio var en Graupner varioprop, en slik gul og fin en
                            Alt som kan fjernstyres.
                            ---------------------------------------------
                            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                            Steinar Kvarme.

Comment

• tyggen
                              • May 2009
                              • 100

Dette med brukersystemet på radioene er litt som med data programmer.
                              Det er forskjellig fra person til person hva som i utgangspunktet er enkelt og logisk.
                              I de fleste tilfeller er det en tilvennings sak, men det er stor forskjell fra å slite med et system som bruker en annen logikk enn den man er vant med, og det å slå på radioen for første gang og føle seg hjemme med en gang.

Comment

• bjeff
                                • Jul 2007
                                • 2010

Tror det var din radio jeg kjøpte ifjor, jeg syns den er helt OK å programmere, selvom jeg har klødd meg i huet noen ganger (jeg har aldri giddet å printe ut manualen). Og klart bedre enn Spektrum når det gjelder stikke-følelse. Rekkevidden er ca 10 ganger lengre enn Spektrum, og i følge folk som har gjort målinger banker den de fleste 35 mhz-radioer også. Uansett har jeg så mange DSM2-mottakere at jeg er stuck med Spektrum de neste årene pga økonomi, men det funker utmerket til normal flyging. Jeg tror Graupners HoTT er det beste kjøpet nå, hvis man skal starte fra scratch. Det er også et av de billigste alternativene. Dersom rekkevidden er som lovet, så vil HoTT til og med være interessant som FPV-radio.
                                Last edited by bjeff; 01-01-11, 13:08. Reason: "HoTT" og ikke "HOTT" ;)
                                Anders Eiebakke
                                90078513

Comment

Working...