Unconfigured Ad

Collapse

Spectrum mottagere dør.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArneH
    • Dec 2009
    • 1562

Spectrum mottagere dør.

Skulle teste et fly i dag. Tar en siste sjekk i går kveld, og vi dra avgårde i dag. Da jeg setter sammen flyet er alt dødt. Etter feilsøking, viste det seg at mottageren AR6110e bare hadde sluttet å virke. Det er andre AR61 serien, som har dødd plutselig på kort tid.
    Tenkte kanskje at det må ha vært noe feil med motor eller ESC som utløste feilen. Men har nå testet lenge med Orange REC. Uten problemer.
    Det er nesten så de Orange virker mer solide enn Spectrum.
    Er det andre som har hatt problemer med AR6100 og AR6110? Er det noe som er kjent? Det er vel ikke så lett å overbevise de i butikken at jeg ikke har koblet feil. For jeg har vært der før med en AR500, som også plutselig sluttet og virke. Er blitt skeptisk til disse mottagerne nå.
    Lukter ikke svidd, ikke noe røyk. Bare en stille død. Flaks at den ikke sluttet å virke i luften da.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

Opplevde min første feil med en slik http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Sat_Port_.html mottaker med en satelitt på søndag. Plutselig mistet gutungen radiokontakt med flyet og det gikk i bakken. Vi fant etter noe leting flyet ute i skogen det var en del skadet men ikke verre en at det kan repareres. Tok flyet med tilbake til stripen og slo på radioen og da virket alt som det skulle. Noen andre som var tilstede kunne fortelle to andre også hadde mistet radiokontakt på samme sted ca 300m fra stripa rett over en lyspåle. Merkelige gerier. Men tilbake til dit problem en kan vel strengt tatt ikke koble en slik mottaker så feil at den blir ødelagt. Om en snur spenningen feil vei virker den ikke men den blir ikke ødelagt av det.

Comment

• ArneH
      • Dec 2009
      • 1562

Disse har virket en stund. Så har de bare sluttet å virke, akkurat som de dårlige Hong Kong lekene vi hadde i gamle dager.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

Comment

• lacappuchino
        • Oct 2007
        • 1342

Jeg har noen Spektrum mottakere; AR6100x2, 6100E, 6300, 6200, 7000, 8000, 7100R, 7110Rx2. Alle er orginale, men har aldri opplevd noen feil på noen av de. Kan kke huske å ha hørt om noen i omgangskretsen min med spektrum som har opplevd en dau mottaker heller.
        Honeybee CP 2

Comment

• Kyrre
          • Feb 2009
          • 2322

Har du prøvd å binde den på nytt?

Comment

• flarssen
            • Jan 2005
            • 1842

Originally posted by ArneH
            Det er vel ikke så lett å overbevise de i butikken at jeg ikke har koblet feil. For jeg har vært der før med en AR500, som også plutselig sluttet og virke.
            Det er vel heller de som evt. må bevise at du har koblet feil.
            Fred Larssen

Comment

• ArneH
              • Dec 2009
              • 1562

Originally posted by Kyrre
              Har du prøvd å binde den på nytt?
              Ja. Flere ganger. Det er ikke lys, når jeg kobler til strøm. Kan være at jeg har vært ekstra uheldig med kjøpet.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

Comment

• AudunJ
                • Jun 2011
                • 543

Problemer med Spectrum AR-600.

Har hatt en RadianPro (BNF) modell, siden August-11, med i denne var det en Spectrum AR-600 motaker som har virket helt ok med tanke på "rekevidde" og enkel å bundle opp.
                Men nå har problemet dukket opp: Ved tilkobling av batteri, hører man de normale "pipene" fra motor der ESC piper 3x for å signalisere antall "lipo celler" ok, men etter dette er det normalt at man hører en litt lysere tone som signaliserer at radioen har kontroll over ESC'n. (E-flite 30A ESC).

Virket i første omgang som DX7 og flyet ikke var bundlet opp "ok", så dette ble gjort etter følgende metode (korrekt ?)
                - Tilkoble bundle plugg til RX modul.
                - Koble til strøm på RX modul
                - Holde inne "Bundle knappen bak" på DX7, mens jeg skrur på strømmen på denne.
                - Vente til man ser "stabilt" lys på RX modul.
                =========
                Etter dette hadde jeg kontroll igjen med flyet og flere tester med å fjerne "strøm fra flyet" og koble til igjen, viser at vi har kontroll over flyet. Dette ble gjort på hobby rommet, slår så av strøm og går turen ned på "jordet" og kobler på strøm igjen 15min senere for å ta en fly tur..
                * Totalt mangle på "kontakt" mellom radio og fly, ser kun at AR-600 blinker orange, uten kontakt.

Har gått hjem igjen litt irritert for at jeg ikke hadde med "bundle pluggen", dette har sjedd flere ganger og nå er jeg "møkka lei" denne AR600 motakeren. (Har 5 andre spectrum RX moduler) i andre fly osv som jeg aldri har hatt problemer med, så jeg antar at DX7 er frisk.

Noen som har erfaringer med "reklamasjon" på disse motakerene mot SmallSize, er det normalt 1 års garanti osv (skal man godta at den sendes inn til test / service) eller skal man bare kreve å få en ny ?

Var innom SmallSize Strømmen i dag 27.1, de hadde ingen tiltro til at det var noe galt med selve AR600 motakeren, men ga meg en ny Eflite 30Amp ESC som jeg skulle bytte om med den som allerede står i flyet så får man se om dette hjelper, da de trodde det hadde noe med mulig vakkel.
                Last edited by AudunJ; 27-01-12, 14:33. Reason: Oppdatering av saken.
                Audun Johnsrud
                Nittedal - HMFK

* Flyr divserse planker og noen visper.
                En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

Comment

• bardp
                  • Nov 2010
                  • 2473

Vil vel tro du har 5 års reklamasjonsrett på en slik. Og at leverandøren kan reparere produktet om de ønaker det.

Comment

• ArneH
                    • Dec 2009
                    • 1562

Jeg fikk svar fra Small Size, at det sjelden var feil som oppstod under bruk. Men jeg kan ta de med til butikken, så skulle de se hva de kunne ordne.
                    Men jeg la merke til at jeg måtte binde de opp stadig oftere. Går alltid med en bindeplugg i lommeboka.
                    Last edited by ArneH; 26-01-12, 15:42.
                    Vennlig Hilsen
                    Arne Husby

Comment

• lacappuchino
                      • Oct 2007
                      • 1342

Lurer på hva det kommer av. Jeg trenger aldri binde 2 ganger på en modell, det har alltid holdt med 1.
                      Honeybee CP 2

Comment

• jonny
                        • Sep 2010
                        • 710

Samme her. Aldri mistet bindingen.

Sent from my HTC Desire
                        ---------------------------------------------
                        Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                        Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                        Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                        Mikado logo 600 3D Vbar
                        Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

Comment

• ArneH
                          • Dec 2009
                          • 1562

Ikke vet jeg heller. Men mørkt er det. Føler meg litt på tynn is, når alle sier at det er lite problemer med disse mottagerne.
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

Comment

• jonny
                            • Sep 2010
                            • 710

Vel, selv om alle sier det er lite feil betyr jo ikke det att ikke din er defekt
                            Det er ikke en fellesnevner da? Samme bec, motor, servoer eller noe?
                            ---------------------------------------------
                            Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                            Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                            Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                            Mikado logo 600 3D Vbar
                            Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

Comment

• lacappuchino
                              • Oct 2007
                              • 1342

Recently Horizon Hobby Service Department discovered a software issue in DX7 transmitters with HA002J, HR003J, HR004J, HR005J, HR006J, HR007J, HR008J or HR009J Product IDs (PIDs) and FCC ID: BRWDAMTX11.
                              Dette er en stund siden, men det kan hende det er senderen som er påvirka av en software feil.

The issue Service Center discovered affects ModelMatch for models 11–20 when binding and saving new models into memory.

Horizon Hobby has a software update to correct this issue. This software update can only be performed by Horizon Hobby’s Service Department authorized Technicians.
                              DX7 7Ch Air w/AR7000 & 4-DS821 MD2 (spm2710) Manuals, Parts Explosions, Team Tips, Bulletins and other Support Information: Spektrum - The Leader in Spread Spectrum Technology
                              Honeybee CP 2

Comment

Working...