Announcement

Collapse
No announcement yet.

Open Source Remote Control

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Open Source Remote Control

    Noen som har satt seg litt inn i dette? Lekker radio

    Home
    Last edited by xilian; 23-03-12, 13:08.
    Lars Petter Nesse

    Votec 322 40% 3W170cs
    Extra 330 40% 3W212cs

  • #2
    Heelt sinnsykt lekkert!

    OSRC Main Unit
    €565.95 skulle bli ca 4322 Nok + frakt
    Last edited by lacappuchino; 22-03-12, 22:53.
    Honeybee CP 2

    Comment


    • #3
      Så intresang ut den der, men uten FPVC displayet ser den jo ikke halvparten så lekker ut!
      FPVC Advanced

      Får følge med på denne litt ja..
      Last edited by alflovvold; 23-03-12, 07:13.
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #4
        Så ikke i farten hvilket system de bruker (hvilke mottakere som kan brukes).
        Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
        Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

        Comment


        • #5
          Såvidt jeg kunne skjønne så er det lagt opp til at man bruker eksisterende moduler, som er ganske smart siden man da bare kan fortsette å bruke de mottakere man har.

          Page not found - gizmoforyou
          Last edited by Kyrre; 23-03-12, 14:09.

          Comment


          • #6
            Oi oi oi, dette så rett og slett for godt ut til å være sant !!! Må ha !!!!

            Comment


            • #7
              Er det mulig at vi må vente litt på denne siden Norge ikke er fullt medlem av EU?
              "Please note that the OSRC product line is currently ONLY available for Pre-Order within the European Union countries and is limited in its quantity."

              Edit: på forumet bekrefter de at de kan sende til Norge http://www.gizmoforyou.net/forum/vie...hp?f=13&t=1138
              Last edited by Biplan; 23-03-12, 18:39. Reason: tyrkleif
              Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
              Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

              Comment


              • #8
                Originally posted by lacappuchino View Post
                OSRC Main Unit
                €565.95 skulle bli ca 4322 Nok + frakt
                Det kommer vel litt i tillegg. Alt på bildet er ikke med i den prisen.
                "Shoulder Modules, RF Module Compartment and FPVC modules are NOT included."
                Last edited by Biplan; 23-03-12, 16:37.
                Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                Comment


                • #9
                  Jeg trodde først det hadde sin egen overføringsprotokoll, men ser ut som man minst må ha en rf-modul i tillegg ja.

                  Det jeg er mest spent på er latency fra stick-input til servo-output.
                  Honeybee CP 2

                  Comment


                  • #10
                    mine datavenner sier ivertfall at linux er rimelig skuddsikker?
                    Lars Petter Nesse

                    Votec 322 40% 3W170cs
                    Extra 330 40% 3W212cs

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by lpriis View Post
                      mine datavenner sier ivertfall at linux er rimelig skuddsikker?
                      Linux er Linux. Her skal man i tillegg ha kontroll på hardware som jeg antar ikke er veldig mye brukt. Det er sikkert er morro prosjekt å være med på, men jeg tror jeg vil avvente til jeg høre litt erfaringer før jeg flyr mine modeller med en slik radio.
                      - Erik -

                      ------------------------------------------
                      Logo 600SX + 6003D
                      Logo 400SE

                      Futaba 18MZ

                      Comment


                      • #12
                        kommer nok ikke til salgs for det er utprøvd.Dette er jo akkurat slik et radio SKAL vere med software for en hver smak
                        Lars Petter Nesse

                        Votec 322 40% 3W170cs
                        Extra 330 40% 3W212cs

                        Comment


                        • #13
                          Siden alt er digitalisert + displayet har en lav oppløsning (128x64) så finnes det bøtter å spann med ARM basert hardware som kan brukes til dette og denne er omtrent gratis...
                          (f.eks denne råkule greia Raspberry Pi - Wikipedia, the free encyclopedia)

                          Default OS plattform på denne arkitekturen er en eller annen Linux variant og oppetid / tilgjengelighet er vel identisk med det du har i Android smart telefonen din (som også er basert på Linux/ARM og neppe så langt unna hva du finner i denne radioen)

                          Uten å skape en OS diskusjon så kan det nevnes at topp modellene til Futaba (som skal være noe av det beste man får) baserer seg på en Windows plattform.

                          Det som er fint med moderne radioer er at mer og mer av funksjonaliteten fjernes fra hardware og legges i software noe som gjør alt vesentlig enklere og det eneste som setter begrensninger er fantasien til han/de som skriver koden.
                          Last edited by Quadrocopter; 23-03-12, 23:18.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by ehaga View Post
                            jeg vil avvente til jeg høre litt erfaringer før jeg flyr mine modeller med en slik radio.
                            Sendermodulen, mottaker og servoer er jo det samme som man bruker i dag.
                            Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                            Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                            Comment


                            • #15
                              Android telefonen min låser seg av og til. Det gjorde forøvrig også windows telefonen min.
                              Linux (og visstnok windows ce) er temmelig bulletproof, men dette er kun os'et som ligger i bunn.
                              Brukerinterfacet ligger over, og det kan være fullt av bugs.

                              Jeg hadde ikke tiltrodd modellene mine til ett ukjendt produkt som ikke har fått seg ett rykte enda.
                              Last edited by jonny; 24-03-12, 20:36.
                              ---------------------------------------------
                              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                              Mikado logo 600 3D Vbar
                              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                              Comment

                              Working...
                              X